Antifriz Değiştireceğim Bu Ürün Alayım Diyorum

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Araca göre antifriz olmaz aracınızda kırmızıda kullanabilirsiniz yeşilde mavide.Bunların hepsi ticari amaçla güdülen oyunlardır ayrıca kırmızı antifriz ler için organik denir ama onlarında içerilerinde kimyasallar bulunmaktadır.

Bir dönem antifriz üretimi yapıyordum neyin ne olduğunu biliyorum endişe etmenize gerek yok.
 
Araca göre antifriz olmaz aracınızda kırmızıda kullanabilirsiniz yeşilde mavide.Bunların hepsi ticari amaçla güdülen oyunlardır ayrıca kırmızı antifriz ler için organik denir ama onlarında içerilerinde kimyasallar bulunmaktadır.

Bir dönem antifriz üretimi yapıyordum neyin ne olduğunu biliyorum endişe etmenize gerek yok.

Alacağım ürün hakkında ne dersiniz?
 
2000 model Astra G aracımızda satmadan önce 2 yıl boyunca ve şuanki 2010 model Astra J aracımızda fabrika dolumu olan antifirizden sonra Opet Extendend Life adlı antifirizi kullandım.Soğutma sisteminde herhangi bir tahribata yol açmadı(Tabi aracınızda zayıf/kaçıran bölgeler olup bu zamanla kireç vasıtasıyla tıkandıysa antifiriz değişimi sonrası açılacaktır.Bu durumu bütün antifirizlerde yaşarsınız.)Antifiriz seçiminde önemli olan antifirize üretici olan GM in onay vermesi.

http://www.opetoil.com.tr/cms/content/product/tbf/TBF_EXTENDEND_LIFE_ANTIFREEZE.pdf

Yukarıdaki linkte Performanslar Kısmında GM 6277M onayı var.Rengi turuncu.

Opetten başka Opel servislerine gidip beyaz şişeli/kaplı (gri değil gri olan petrol ofisi dolumu) üzerinde Dex-Cool yazan antifirizi alabilirsiniz.Rengi pembe-turuncu karışımı gibi.

GM in tavsiyesi antifirizi 5 yıl veya 160.000 km (hangisi önce dolarsa) de bir değiştirmeniz.
http://www.sancarlosradiator.com/images/dexpromise1.jpg

Bunu pazarlama taktiği olarak görmeyin.Antifirizi bu zaman aralığında değiştirmezseniz zamanla özelliğini yitirip yüksek ve düşük sıcaklıklara dayanamayıp motora zarar görebiliyor.Diğer bir etken ise zamanla antifirizin çamurlaşması.Bunun sonucunda soğutma sistemi tıkanıp performansı düşüyor.Bunun başta kaloriferin tıkanması olarak örnekleyebiliriz.
http://www.sancarlosradiator.com/images/dexmud31.jpg

Antifiriz değiştiriken mutlaka sistemi temizleyin.
Su olarak kesinlikle saf su kullanın.
Değişim sonrası su seviyesini takip edin.
 
İşte bende bu zamandan dolayı değişim yapacağım. Yedek su şişesi içinde olan antifriz renk kaybına uğramış durumda. Sadece suya benziyor artık :D Ama donma derecesi yüksek durumda çünkü maşallah bu yıl Ankara da -24 derece bana mısın demedik. Bu yüzden de bu yıl değişim zamanı geldi. İçinde ne var ne Yok tamamını temizlerim o kolay. Ama işte bu söyledim ürüne su katmadan kullanmak derdim. Çünkü açıklama o yünde oldu mu tam olsun istiyorum elimde olan ürünün kapa dahi açılmadı yedek olarak hep araba da bulundururum çünkü araca su koymam sadece karışım olarak o kadar. Başka türlü su olmaz benim aracım da.
 
Mazda antifriz konusunda çok titiz.

Ürettiği veya önerdiği antifriz

silikat, borat ve 2-EHA (2-EthylHexanoic Acid) maddelerini kesinlikle içermiyor ve

H-OAT / P-OAT (Hibrid / Phosphate, Fosfat) Organik Asit Teknolojisi ile üretiliyor.

Ayrıca antifrizi konsantre olarak satmıyor, 55/45 (antifriz/su) oranında fabrikada önceden karıştırılmış olarak FL22 ürün kodu ile piyasaya dağıtıyor, yeşil berrak rengiyle biliniyor.

Diğer bazı antifrizlerin içerdiği 2-EHA maddesi Mazda camiasında "silikon yiyici" olarak biliniyor.

Bu şartlara uyan antifriz Opel motorunda da güvenli olsa gerek; ancak yine de GM'in yönergelerine göre karar vermekte fayda var.
 
Arkadaşlar bu ürünü aldım iki kutu her bir kutu 3 litre. Ürün açıklamasın da hiç bir su ile karışım olmaması durumunda 52 derece eğer %50 oranın da karşım olması durumun da ise -37 derece kadar koruma sağladığı şeklin de açıklama var. Bununla birlikte ürün mavi renkli.
 
Geri
Üst