Akü başıma ne işler açtı;
Geçen hafta arabayı çalıştırmak isterken birden
ESP,
Servo Direksiyon arızası verdi ve
Hırsızlık Önleme aktifleşip
ateşlemeyi kesti. Camlar ve sanroof açık..
Beyin arızası olduğunu düşünüp kutup başını söküp bekleyip sonra tekrar denedim ama olmadı.
Sonra anahtarın arızalanmış olduğunu düşüp 50 km yol gidip yedek anahtarı alıp geldim onunla çalıştırmayı denedim fakat sonuç aynı, hırsızlık önleme...
Yedek anahtar ile
araç bilgileri okumadan direk marş yaparak 2 3 seferde aç kapa ile aracı çalıştırdım.
Ertesi gün arıza ışıkları devam ediyordu, cihaza bağlayıp yaklaşık 23 - 25 (
ımmobilizer) adet elektriksel arızayı sildirdim.
2 gün sorunsuz çalıştıktan sonra aynı arızaları verdi ESP, Servo Direksiyon ve Hırsızlık Önleme. Bu sefer akü de bas bas bitti çalışmadı...
Sonuç: Akünün bittiğine kanaat getirip
Varta F17 80 Amper akü aldım (600TL) değişim yaptım ve bütün arızalar/sorunlar çözüldü, hata vermiyor, bozuk dediğim anahtarla tık diye çalışıyor.
Başınıza gelirse tecrübe olması hasebiyle paylaşıyorum.
Saygılar.