50 tl benzinle 160 km

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan serdarbey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben yeni yaptırdım gerçi ama servisin önerdiği landranzo taktırdım. vize dahil 1800 tl araçta sorun yok şimdilik. servis te sorun olmaz diyor ayrıca garanti de bozulmuyor. sonuçta aracı yıpratsa servis te garanti vermez. yakıt tüketimimiz aynı. hesabım tutarsa 9000-9500 km de araç kendini amorti edecek ki bu da sadece şehir içi kullansam 5-6 ay yapar. uzun süre satmaya niyetin yoksa yaptır derim.
 
bence taktırın. bizde 1.4 2005 essentia astra var brc lpg takılı.biz memnunuz. zaten sizin dediğiniz durumda da binilmez. sonuçta ne olursa olsun araç yıpranacak.benzinle de lpg ile de. burda önemli olan lpg nin kalitesi. arıza cıkarmayacak bişey taktırın,uğraştırmasın. evet performans düşer,ama bence o kadar farka değer..
 
Kaçtane LPG li araba kullandınız. Hangi arabanın motoru LPG yüzünden yıpranmış. Millet tutturmuş LPG Motoru yıpratıyor diye. Şayet böyle olsaydı Ankara ve İstanbuldaki taksiciler LPG li değil DİZEL araç kullanırlardı herhalde.

2.0 Mondeo muz vardı lpg li,5 sene ıcınde motor u pert e cıkdı dıyebılırım , ayrıca oto sanayısıne gıdersenız heryer taksi dolu görebilirsiniz arızalı olanları.. Ayrıca taksıcıler CDTİ arac alsa lpgden daha az yakar ;)
 
2.0 Mondeo muz vardı lpg li,5 sene ıcınde motor u pert e cıkdı dıyebılırım , ayrıca oto sanayısıne gıdersenız heryer taksi dolu görebilirsiniz arızalı olanları.. Ayrıca taksıcıler CDTİ arac alsa lpgden daha az yakar ;)

Sanayideki taksiler LPG den dolayımı sanayiye geliyor acaba. Taksicilerin hepsi cahil demekki CDTI'nin LPG den az yaktıgını bilmiyorlar. Farz edelim 200.000 km sonra motor öldü diyelim . km de 5 kr karınız olsa 200.000x5kr= 10.000 TL kar etmiş olursunuz bırakında motor ölsü.
 
Taksiyi donanımdan dolayı sanayıye getırceklerın pek sanmıyorum, genelde motor arızasıdır, Benzinli arabaya lpg takdıgınızda arabanın motorunun az yakmasından degıl lpg nın daha ucuz oldugundan kar edersınız, cdti motorlarda zaten mazotu koklar yakmaz bile, istediğiniz lpg li arac'a 10 tl koyun sıfır depoya aynısını bende cdti ye koyim hangimiz ilk yolda kalıcaz görürüz..
 
yalnız burada adam lpg takıyım mı diye sormuş, dizel mi alıyım yoksa benzinli alıp lpg mi takıyım diye sormamış :)
 
Taksiyi donanımdan dolayı sanayıye getırceklerın pek sanmıyorum, genelde motor arızasıdır, Benzinli arabaya lpg takdıgınızda arabanın motorunun az yakmasından degıl lpg nın daha ucuz oldugundan kar edersınız, cdti motorlarda zaten mazotu koklar yakmaz bile, istediğiniz lpg li arac'a 10 tl koyun sıfır depoya aynısını bende cdti ye koyim hangimiz ilk yolda kalıcaz görürüz..

Herhalde bizde 1 lt Gaz ile mi yoksa 1 Lt mazot ilemi hada fazla km yapılır diye tartışmıyoruz. LPG fiyatının düşük olması nedeniyle ve dizel araçların periyodik bakımlarının az da olsa daha pahalı olduğu ve km ilerlediğinde satmanın daha zor oldugu düşünüldüğünde LPG nin mantıklı olduğu aşigardır.

Ayrıca motora ciddi anlamda zararı olduğunu düşünmüyorum. Bizde ticari toros var yaklaşık 250.000 km dir LPG kullanıyoruz ve hala toros gibi bir arabaya bile motor yapılmadı. 250.000 km de ne kadar tasarruf edildiğini bir düşünün lütfen.
 
Dizel araçlarda motorda arıza oldugunda arızalanan parca dırek degıstırılmıyor evet onun yanı sıra etkılenen parcalarında degısmesı gerekıyor , evet o konuda katılıyorum ama genel olarak yakıt tuketımınde lpg le kafa kafaya yaktııgını bılıyorum, cok defalarda denedım 80 km yol u 10 tl ile devirdim..

Toros motorlarını bılmıyorum ama , yeni nesil arabalara lpg yı pek yakıstıramıyorum , arabaların motorları cok narin oluyor, o yuzden dızel alınması daha mantıklı dedım arkadasa cunku taksicilik yapmıcagına göre aıle arabasıysa dızel daha makbuldur en azından...
 
Geri
Üst