Astra 1.4 Turbo 140hp LPG Yakıt Tüketimi (Prins Silverline)

muhakik86

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2019
Mesajlar
7

Arkadaşlar merhaba,

2011 model Astra 1.4 140hp Turbo Otomatik Vites aracımın benzin ve lpg kullanımında yakıt tüketimine yer vereceğim.

2019 yılı Eylül ayı başında aracımı 95.000km'de aldım. Araçla ilgili ciddi düzeyde araştırma yaptım.

Aracıma Kasım ayında motor bakımı yaptırdım. Aralık ayında ise 98.500km'de, işinin erbabı olan MOCAN OTOGAZ'da Prins Silverline LPG montajı yaptırdım.

1- Benzin ile Yakıt Tüketimi

İlk olarak, 1.4 140HP Turbo olan hatchback J kasada 2010-2013 fabrikasyon yakıt tüketimi şehiriçi/şehirdışı sırasıyla 9.7lt/5.5lt.
2013 sonrası olanlar ise fabrikasyon yakıt tüketimi şehiriçi/şehirdışı sırasıyla 9.1lt/5.4lt.

Benim aracım, Ankara'da az trafiğe girdiğim zamanlar 100km'de yaklaşık 8.5 litre tüketime sahipken, trafiğe girdiğim zaman 9.5 litre tüketimi vardı. Her aldığım benzin litresini ve gidilen mesafeyi not ettim. Buna göre 55 litre benzin ile en az 590km, en fazla 630 km yol yaptım şehir içinde. Ortalama 100km'de 9 litre tüketimi oldu diyebiliriz. Kullanımım ise ne fazla sakin ne de çok agresif idi.

2- LPG İLE YAKIT TÜKETİMİ

Mocan Otogazda takılan Prins Silverline sonrası izlediğim tüketim değerlerine göre, 29 litre gaz ile 265km ile 285km şehiriçi yol kaydettim. Buna göre aracın şehiriçi ortalama LPG tüketimi 100km'de 10.5litre olarak hesaplanmaktadır. Bu arada, LPG taktırdıktan sonra, benzinde kullanım şekline göre, biraz daha agresif kullandığımı söylemeliyim. Sakin kullanımda şehiriçinde 29litre gaz ile rahatlıkla 300km yapacaktır. KIŞ ŞARTLARINDA OLDUĞUMUZU DA GÖZ ÖNÜNDE TUTMAK GEREKİR.

Yakın zamanda şehirdışına gideceğim, tüketim verilerini ayrıca paylaşacağım.

3. HANGİ MARKA LPG:

LPG’li araç almaktansa, LPG’siz alıp, gerekirse daha fazla masraf yapıp kendim taktırmak isterim. Ki sonradan karşıma sürpriz arızalar maliyetler çıkmasın.

Astra 1.4 turbo araç için bir çok markanın LPG uygulaması mevcut. Ancak araştırdığınızda en çok Lavoto OBD2 sistemin montajının yapıldığını göreceksiniz. Özellikle İstanbul’daki bir LPG montaj firmasının çok sayıda video paylaşımı var, ağırlıklı olarak Lavoto OBD2 uygulamışlar ancak Prins de uygulamalarını anlatan videoları da var. Başka markaları da (Atiker Gold vs.) Astra 1.4 turbo için uygulamışlar.

Şunu belirtmeden geçemeyeceğim, o firmayı reklamı ön planda bir firma olarak algıladım. İlla ki binlerce araca montaj yaptıkları için işçilikleri iyidir ama benim içime sinmedi. Dahası, hem Prins Silverline için hem de Lavoto OBD2 için Ankara’dan daha uygun fiyatlar aldım. Kaldı ki Ankara’da Mocan Otogaz gibi bir firma varken, kalkıp da İstanbul’a gitmem ahmaklık olurdu.

LPG konusundaki en temel 2 kriter, doğru kit seçimi ve doğru montajdır. Turbolu bir araç için, Lavoto’ya göre 1.000TL daha fazla fiyatı olan Prins Silverline’ı seçtim. Enjektörden tıkır tıkır ses gelmiyor, çok sessiz, hızlanma, yakıt tüketimi gayet başarılı. 35litrelik Prins marka simit tank takıldı.

65-67 kuruş olan yakıt tüketimim, 35 kuruş civarına düştü. Bu demek, %45’in üzerinde, %50’nin altında bir tasarruf sağladım. Litre bazında, 100km’de 9 litre benzin tüketimim, 10.5litre gaz tüketimine döndü (daha sakin kullanırsam, 10litre altına çok rahat düşecektir). Yılda 15.000km yapan biri, 1 yıl içinde 4.500lira tasarruf edecektir, 1 yılda LPG maliyeti amorti edecektir.

MARKADA KARARSIZ KALAN ARKADAŞLAR, PRİNS TAKTIRIN, gözünüz arkada kalmaz. Mesele sadece tasarruf değil, aracın ivmesi, tepkimesi de göz önüne alınmalıdır. İkinci tercih Lavoto OBD2 olmalı. Üçüncü bir tercih ise şu an için olmamalıdır.

Önceki üç aracıma da Mocan Otogaz’da BRC kiti taktırmıştım, inanın en ufak bir sıkıntım olmadı. Sadece bir defa ısı sensörü bozulmuştu, onu da gittim iki dakikada değiştirdiler, ücret almadılar. Birkaç filtre değişimini sonraki zamanlarda hediye ettiler.

4. SUBAP YANMA SORUSU: Yaptığım araştırma sonucunda, Opel gurubundaki subap yanma sorununun ağırlıklı 1.6 motorlarda meydana geldiği sonucuna ulaştım. 1.4 140hp turbo motorda daha farklı subapların kullanıldığını öğrendim. Yine, LPG montaj kalitesi ve doğru ayarın Subaplar üzerinde etkili olduğunu gördüm. Sonuç olarak, Astra 1.4 Turbo açısından subap sıkıntısı yaşamayacağıma kanaat getirdim. Böyle bir sıkıntıyla karşılaşacaksam bile, en azından birkaç yıl bunun olmayacağından eminim. Belki 50-60bin km kullanımdan sonra çelik subap taktırır kendimi de aracımı da iyice garantiye alırım.
 
Üst