Zamsalak mıyız biz acaba?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan KA®ANLIK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
O ülkeler zaten 100 senedir her konuda bizden önde..Ama bu ülkede o şekilde yaygın metro ağının yapılmasını beklemekte bir 100 yıl daha alır gibi..

Dünyanın ilk metrosu da bizde...güzel bir ironi.
 
O ülkeler zaten 100 senedir her konuda bizden önde..Ama bu ülkede o şekilde yaygın metro ağının yapılmasını beklemekte bir 100 yıl daha alır gibi..

En azindan Istanbul icin konusayim. Istanbul 'a degil 100 sene, 1000 sene gecsede gene adam gibi metro yapilamaz. Bildigim butun buyuk sehirlerde once altyapi ve metro calismalari yapilmis, en azindan planlanmistir, ondan sonra o plan uzerine sehir kurulmustur. Istanbul'un sehirlesme yapisindan dolayi(tabi buna sehirlesme denirse), Cok tepeli bir alana kurulmus olmasindan dolayi, deniz kenarinda olmasindan dolayi oynak bir zemine sahip olmasindan dolayi vs. vs. " Metro" denilecek bir metro yapilmasi ya imkansindir, yada imkansiza yakindir.
 
akaryakıt fiyatları serbest piyasaya bırakılmış olabilir ancak, çok basitçe düşünmek gerekirse zam yapan akaryakıt şirketleri değil, hükümetin ta kendisi. Akaryakıt şirketlerinin başına buyruk zam yapması o kadar kolay değil, çünkü piyasada rekabet edemezler. ÖTV oranı arttırılıyor, shell veya bp veya po kalkıpta ben şu kadar arttırdım demiyor. Hükümetin ekstra vergi talebini şirketlerin pompa fiyatlarına yansıtmak zorunda kalmaları doğal.
 
Dünyanın ilk metrosu da bizde...güzel bir ironi.

İlk olmak önemli değil sonunu getirebilmek önemli..O da olmamış zaten..

En azindan Istanbul icin konusayim. Istanbul 'a degil 100 sene, 1000 sene gecsede gene adam gibi metro yapilamaz. Bildigim butun buyuk sehirlerde once altyapi ve metro calismalari yapilmis, en azindan planlanmistir, ondan sonra o plan uzerine sehir kurulmustur. Istanbul'un sehirlesme yapisindan dolayi(tabi buna sehirlesme denirse), Cok tepeli bir alana kurulmus olmasindan dolayi, deniz kenarinda olmasindan dolayi oynak bir zemine sahip olmasindan dolayi vs. vs. " Metro" denilecek bir metro yapilmasi ya imkansindir, yada imkansiza yakindir.

Şundan o kadar eminimki;Herkesin evinin bodrum katından metro geçsin,evinin altında metrodan inip evine asansörle çıksın bu millet yine arabasından VAZGEÇMEZ...
 
Ayrıca milletçe lükse ve tüketime düşkünüz bu da büyük hata, gelişmekte olan ülkelerde ve popüler kültürün esiri olarak yetişen bilinçsiz toplumların baş sorunu, özenti ve tüketim. O cep telefonu, fatura örneğine katılmakla beraber artık bu çağda ulaşımın lüks olmaması gerekir. Lüks mal, fiyatı arttıkça talebi de artan maldır, sanat eseri, takı, pırlanta vb... Ulaşım ise özel veya lüks bir tüketim değil zorunluluktur. Toplu taşıma elbette kullanılmalı ancak hali içleracısı malum... Nerde demir ağlarla ördük ana yurdu dört baştan ? ? ? yalan olmuş...
 
En azindan Istanbul icin konusayim. Istanbul 'a degil 100 sene, 1000 sene gecsede gene adam gibi metro yapilamaz. Bildigim butun buyuk sehirlerde once altyapi ve metro calismalari yapilmis, en azindan planlanmistir, ondan sonra o plan uzerine sehir kurulmustur. Istanbul'un sehirlesme yapisindan dolayi(tabi buna sehirlesme denirse), Cok tepeli bir alana kurulmus olmasindan dolayi, deniz kenarinda olmasindan dolayi oynak bir zemine sahip olmasindan dolayi vs. vs. " Metro" denilecek bir metro yapilmasi ya imkansindir, yada imkansiza yakindir.

Kesinlikle haklısın.Manhattan'da otobüs yok, New Jersey vs. dışarıdan gelen tüm otobüsler Port Authority denen merkez istasyona girmek mecburiyetindeler.Manhattan inşa edilirken önce alt yapısı yapıldığından metro "delinerek" değil, "kazılarak" yapılmış.Şehirin altında alışveriş merkezleri, restaurantlar vs. adeta başka bir şehir daha var.Port Authority'den 4 hat var, 7 dolara metro pass alıp sabahtan akşama kadar gezmek mümkün.Hatlar cross'ların olduğu istasyonlarda kesiştiği için hatlar arasında transfer yaparak istediğin her noktaya gitmek de mümkün...

Bizim en büyük derdimiz "şehir planlaması" denen şeyden haberimiz olmaması.Adamlar bir yere inşa izni vermeden, önce altyapısını ve ulaşımını sağlıyor.Bizde de imar izni olmayan yerleri dümdüz edip baştan iskana açacaksın ki oralar da adam olsun...
 
2001 krizinde bile daha iyi iş yapıyorduk cebimizde para kalıyordu. Şimdi güya iyi ekonomimizde açız. Bu zamlar herzaman olmuştu ama eşit oranda maaşlarada yansıyordu. yıllık maaş zamları özel kurumlarda %20 den aşağıya olmuyordu. şimdi maaşa zam mı o da nedir durumundayız. Yüzde 4 şanslıysak.....

:good:

herkese bunu söylüyorum.2001 krizini birebir yaşadım.
acık ve net söylüyorum kriz gelmiş ama ne alaka dedim.
cünkü elimizde para kalıyordu.
şuanda ise acık ve net söylüyorum.
kira,bagkur,elemanların maaşı,sigortalar yattımı ALLAH'a binlerce keç şükürler olsun elemanımın parasını verebildim diye seviyorum.
elime para gecmesin ama elemanımda evine ac gitmesin tek derdim bu oldu 2 yıldır...

Bir noktada patlayacağız ama tam nerede kestiremiyorum.Hem ekonomik, hem de toplumsal olarak...


Abi krizin gelmesini 4 gözle bekliyorum.
gelsin kriz bi silkelenelim kendimize gelelim.
yoksa böyle yavaş yavaş batıyoruz ve bu hiçde iyi birşey değil.
şuanda 3 dükkan çalıştırıyorum.
Acık ve net söylüyorum 1 dükkana düşüyüm ama para KAZANIYIM...
hiçmi hiç umurumda değil emeklerim,
daha bugüne kadar hiç görmedim ben elemana para veremeden evine gönderdigim. ama özellikle son 3-4 aydır elemanların haftalıklarıın verdikten sonra cebimde 30-40 ytl para kalıyor ben bununla benzinmi alıyım eve gazmı alıyım??

ALLAH göstermesin elemanıma para vermeden evine gönderdigimi...
 
Kesinlikle haklısın.Manhattan'da otobüs yok, New Jersey vs. dışarıdan gelen tüm otobüsler Port Authority denen merkez istasyona girmek mecburiyetindeler.Manhattan inşa edilirken önce alt yapısı yapıldığından metro "delinerek" değil, "kazılarak" yapılmış.Şehirin altında alışveriş merkezleri, restaurantlar vs. adeta başka bir şehir daha var.Port Authority'den 4 hat var, 7 dolara metro pass alıp sabahtan akşama kadar gezmek mümkün.Hatlar cross'ların olduğu istasyonlarda kesiştiği için hatlar arasında transfer yaparak istediğin her noktaya gitmek de mümkün...

Bizim en büyük derdimiz "şehir planlaması" denen şeyden haberimiz olmaması.Adamlar bir yere inşa izni vermeden, önce altyapısını ve ulaşımını sağlıyor.Bizde de imar izni olmayan yerleri dümdüz edip baştan iskana açacaksın ki oralar da adam olsun...

Bizim en buyuk derdimiz CA-HIL-LI-GI-MIZ !!!!! Bizde bu cahillik oldugu surece pahalilikta olur, duzensiz sehirlesmede olur, terorde olur, Taksimdeki goruntulerde olur... Biz hala yok Galatasaray, yok Fenerbahce diye birbirimizi yiyelim. Onlar kurtaracak ya bizi ! Bizde bu cahillik oldugu durece boyle form konularina daha cooooooooooookkk malzeme cikar.....
 
2001 krizinde bile daha iyi iş yapıyorduk cebimizde para kalıyordu. Şimdi güya iyi ekonomimizde açız. Bu zamlar herzaman olmuştu ama eşit oranda maaşlarada yansıyordu. yıllık maaş zamları özel kurumlarda %20 den aşağıya olmuyordu. şimdi maaşa zam mı o da nedir durumundayız. Yüzde 4 şanslıysak.....
Ülke geliri vatandaşlara adil dağıtılmadığı sürece bizler daha çok yorum yazarız. Hükümette onun veya bunun başbakan olması önemli değil. Önemli olan adalet. 29 sene ücretli çalıştım. Kimler geldi kimler geçti hükümetten. Hep aynı tas aynı hamam. Elime geçmeyen maaş zammı daha şimdiden eridi.
 
KARANLIK;

benim şimdiye kadar takip ettiğim güvendiğim yazarlardan okuduğum kadarıyla durum şöle. 2oo2 öncesi hükümetler zamanında devletin ksası adeta boşaltılmış... o zaman vatandaşa hizmet die bişe yoktu zaten... büyüklerimiz habire cebe indirmiş ne var ne yok. öyle Mesut yılmaz yüce divanda bile yargılanmadı mı? bütçe çökmüş resmen. bunu düzeltmek bu kadar kolay değil bunu sizde taktir edersiniz sanırım... hem bütçenin belini doğrult hemde vatandaşa hizmet et yatırım yap.. kolay olacak bişe değil bu... dolayısıyla zamlar yapılmak zorunda... ama yapılan zamlar (ötv artışı bile) minimum değerlerde yapılıyo...

umarım anlatabildim...
İşin minimumu maksimumu kaldı mı artık? Cebimden çıkan 1 liranın yarısından fazlası vergi diye devlete gidiyor. Üstüne daha utanmadan zam yapılıyor. Bari ülkenin kalkındığına inansam içim yanmayacak. 02 den bu yana borç 400 milyar doları aştı:(
 
Geri
Üst