- Katılım
- 24 Şub 2008
- Mesajlar
- 1,095
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 38
Furkan kardeş ben de astra H CDTI alırken seninle hemen hemen aynı düşüncelere sahiptim, ağır araba 1.3 motor olmaz demiştim. Aldıktan bir hafta sonra ne kadar doğru bir seçim yaptığımı anladım. Önceki aracım 1.6 105hp benzinli mazda idi. Astra da 1.3 90hp motora geçmeme rağmen en ufak bir perf kaybı hissetmedim. Aracım o hali ile 1. vites hariç diğer tüm viteslerde 1.6 benzinlilerden daha ataktı. Turbo ve 200nm lik tork sağolsun. Bunun yanında bir depo ile benzinli araçların nerdeyse iki katı yol yapabilmem de ekstra oldu bana.
1 yıl kadar sonra dizeller için en maliyet etkin modifiyeyi yaparak chip yaptırdım ve 1.3 motorum 120hp 240nm oldu. 1.6 benzinlilerin 100-110hp ve 145-150nm de kaldığını düşünürsek 1.3 Turbo dizelin üstünlüğünü burada görüyoruz. Bu durumdayken ne 1.6 astra ne de civic dinliyorum. Hatta A kasa 1.8 ve 2.0 vectraları da geçiyorum. Kısa mesafede passat lara bile yazık oluyor. ve bunların hepsi 1.3 bir motorla oluyor. Oysa 1.6 benzinli aracıma kapak taşlama, headers, cold intake vs vs gibi uygulamalr yapmama rağmen en fazla 3-5 beygir alabilmiştim.
Kısaca 1.3 hem ekonomik yönden hem de perf yününden beni ve inanıyorum ki çoğu kullanıcıyı tatmin ediyor. Bu arabayı alıp, gitmiyo etmiyo diyenlerin budan önceki araçları 2.0 150hp ve üstü araçlar olmalı ki CDTI a gitmiyo desinler. O zaman da çözüm 1.7 veya 1.9 CDTI
can abi özellikle yazının bir kısmını çok sevdim. renk tonunu kırmızıya çevirdiğim kısım