Yardım....

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ceren
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yanılıyorsam düzeltin dostlar..

MEsajları okudum az yaktığını söylemişsin Musa hocam düz yolda belli hıza ulaştığımızda yakıt normları zaten aynı olmalı sabit hızla gidiyorsun çünkü..

Lakin şehir içi trafiğinde ben ekranıma anlık yakıt tüketimini alıyorum önüme ve 1. viteste kalktıktan sonra tüketim 30 lt. kadar çıkıyor 2 de 20 lt yi felan buluyor ama bunu sen erken devirde vites değiştirerek ayarlıyorsun, ama otomatik araçlarda vites yüksek devirlerde değişmiyormu ii de iki trafik lambası arasında konvoyda giderken araç 1 den 2 yegeçmiyorki buda sürekli olarak bir yakıt sarfiyat fazlası demek değilmidir.

Sürüş kolaylığına eyvallah tabi...
elbetteki daha kolay daha fazla olayla ilgilenip dikkatinizi böleceğinizle daha az olayla uğraşıp dikkati pay etmek durumunda değilsiniz... bu tartışılmaz zaten...

Aracı değiştirirken çok düşündüm ama bir arkadaşım devir kontrolünü elde tutmak her zaman iyidir dedi ve manuel vitese yönlendirdi mesela şunu dedi ki..

Karlı ve buzlu yolda aracı 1. vitesle değil 2. vitesle kaldır, kaymayı bir nebze engellemiş olursun bunu otomatikle nasıl yapacan dedi ????
 
Değerli Ustam,

10 saniye civarında araç Nötr'e otomatik olarak geçiyor, peki ama Tork Korvertörünü ne yapacağız?? tork konvertörü sürekli olarak yoklama halindedir., ara ara girer ve çıkar ve kullanıcılar bunu hissetmez bile. (bunu en basit Anlık yakıt göstergesinde görebilirsiniz, aracınızın yakıt tüketim miktarını P, N, ve D'de deneyiniz.. D de 10 saniyeden bekledikten sonra aracın yakıt miktarının Park ve Nötr konumlarına göre yüksekte olduğunu/ ara ara ükseldiğini göreceksiniz

veya

aracın gerekli torku ne kadar ayarladığını hangi viteste ne kadar tork verdiğini kontrol edebilirsiniz.

gerekli bilgi TIS'da var..

Saygılar...


astrammm' Alıntı:
opel otomatık sanzumanı "D" konumunda fren yapılıp duruldugu zaman kendılıgınden "N"" konuma alır ayak fren cekılınce tekrar d konumuna takar! her sferınde "N" konumuna alırsak o vıtes kolu cok cabuk asınma yapıp boşluk yapar.. zaten aynı işlemı sanzuman kendılıgınden yapyıor
 



İstenen Tork
  • Motor rölantide çalışıyor, normal çalışma sıcaklığı
  • Fren pedalı basılmış
  • Vites kolu pozisyonu P
400 Nm
  • Vites kolu pozisyonu R
274 Nm
  • Vites kolu pozisyonu N
400 Nm
  • Vites kolu pozisyonu D
330 Nm

Açıklama:
Bu parametre, veri listesi 3 de yer almaktadır.







 
Türbin tekerleği D konumunda ve R konumunda sürekli döner, aradaki fark, R konumunda Türbin tekerleği hiç bir zaman için Nötr'e geçmez..

D konumunda ise kısa bir süre bekledikten sonra ( bu süre yaklaşık 5-10 Sn arasıdır) araç vitesi Nötr'e alır, fakaaat, türbin tekerleğini hiç bir zaman için durma noktasına getirmez. Türbin tekerleğinin sadece devri azalır. yaklaşık 60 devre düşüyor benim aracımda. zaten olması gereken devir de yaklaşık bu.

N'ye getirirsiniz veya getirmezsiniz, o sizin bileceğiniz şeydir. Türbin tekerleğinin ve Otomatik Şanzuman Tamir maliyetinin Vites kolundan daha pahalı olduğu da gün gibi ortadadır.

saygılar&sevgiler
 
kış aylarında otomatik başa bela kardeşim.en ufak bi patinajda gidiyorum sanıp olduğu yerde habire vites büyütüyor.yakıt konusunda kesinlikle manuele göre fazla yakıyor.test edilmiş denenmiştir.
 
csoft' Alıntı:
MEsajları okudum az yaktığını söylemişsin Musa hocam düz yolda belli hıza ulaştığımızda yakıt normları zaten aynı olmalı sabit hızla gidiyorsun çünkü..

Lakin şehir içi trafiğinde ben ekranıma anlık yakıt tüketimini alıyorum önüme ve 1. viteste kalktıktan sonra tüketim 30 lt. kadar çıkıyor 2 de 20 lt yi felan buluyor ama bunu sen erken devirde vites değiştirerek ayarlıyorsun, ama otomatik araçlarda vites yüksek devirlerde değişmiyormu ii de iki trafik lambası arasında konvoyda giderken araç 1 den 2 yegeçmiyorki buda sürekli olarak bir yakıt sarfiyat fazlası demek değilmidir.

Sürüş kolaylığına eyvallah tabi...
elbetteki daha kolay daha fazla olayla ilgilenip dikkatinizi böleceğinizle daha az olayla uğraşıp dikkati pay etmek durumunda değilsiniz... bu tartışılmaz zaten...

Aracı değiştirirken çok düşündüm ama bir arkadaşım devir kontrolünü elde tutmak her zaman iyidir dedi ve manuel vitese yönlendirdi mesela şunu dedi ki..

Karlı ve buzlu yolda aracı 1. vitesle değil 2. vitesle kaldır, kaymayı bir nebze engellemiş olursun bunu otomatikle nasıl yapacan dedi ????
aynen katılıyorum.
 
Kış modu var, aracı alırsın kış moduna şanzuman gerekirse 4 te kaldırır, gerekirse 3. viteste kaldırır. (aracına göre) Astra'lar 3 te kalkıyor, Vectra C AF23-33 şanzuman 4te kalkıyor mesela.

Otomatik büyük rahatlık arkadaş , düzü unutmamak şartıyla :) :)





csoft' Alıntı:
MEsajları okudum az yaktığını söylemişsin Musa hocam düz yolda belli hıza ulaştığımızda yakıt normları zaten aynı olmalı sabit hızla gidiyorsun çünkü..

Lakin şehir içi trafiğinde ben ekranıma anlık yakıt tüketimini alıyorum önüme ve 1. viteste kalktıktan sonra tüketim 30 lt. kadar çıkıyor 2 de 20 lt yi felan buluyor ama bunu sen erken devirde vites değiştirerek ayarlıyorsun, ama otomatik araçlarda vites yüksek devirlerde değişmiyormu ii de iki trafik lambası arasında konvoyda giderken araç 1 den 2 yegeçmiyorki buda sürekli olarak bir yakıt sarfiyat fazlası demek değilmidir.

Sürüş kolaylığına eyvallah tabi...
elbetteki daha kolay daha fazla olayla ilgilenip dikkatinizi böleceğinizle daha az olayla uğraşıp dikkati pay etmek durumunda değilsiniz... bu tartışılmaz zaten...

Aracı değiştirirken çok düşündüm ama bir arkadaşım devir kontrolünü elde tutmak her zaman iyidir dedi ve manuel vitese yönlendirdi mesela şunu dedi ki..

Karlı ve buzlu yolda aracı 1. vitesle değil 2. vitesle kaldır, kaymayı bir nebze engellemiş olursun bunu otomatikle nasıl yapacan dedi ????
 
düz karlı yolda 4. viteste kalkıyor yanlışım yok değil mi :eek:
 
kullanırken sakın debriyaj arama kaza yaparsın
 
Geri
Üst