Yakıt tüketimini etkileyen Sebepler??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan muebbet
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

muebbet

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
1,679
Tepkime puanı
2
Puanları
36
Yaş
39
Selamlar; 1. kalkışlarda debriyaj,gaz ve fren üçlüsünü sık kullanmak (yokuşlarda) ve ayrıca sıkışık trafikte..
2. 1.2 Motor bir araç için 2500 devirde bazen 2000 de bazen ise 3000 devirde vites değiştrmek..
3. 3.vitesle giderken yavaşlama sonrasında düşük devirle 2.vitesten devam etme kaldırma.
4. Yokuşta 3500-300 devirle sürekli çıkış.Bazende 3.vitesten yokuş ortasnda vites düşürme.

Bunlar yakıt tüketimini nasıl ve ne kadar etkiler??? bunlar dışında neler etkendir.??

Buna benzer konular vardır fakat ben kendi kullanım tarzımda yaptığım ve yalnış yaptığımı düşündüğüm şeylerin doğrumu yada ne kadar yalnş olduğunu öğrenmek istyrm şimdiden teşekkürler..
 
-Yokuş aşağı veya yavaşlarken kesinlikle boşa alınmamalı.
-Aracın bakımlarının zamanında yapılmalı
-mevsim
-lastik basıncı
-yük
 
Kendi doğrularıma göre cevaplandırayım

1)Dur kalk trafikte pek bir çözüm yok o işe.Ben genelde aracın kendisi kaldırabileceği kadar gaz veriyorum.

2)Vites değiştirdiğinizde bir üst vites en az 2000 devirden başlamalı.Genelde buda 2500 devir civarlarında vites değiştirmeye tekabül eder.

3)3. vitesle giderken yavaşladıktan sonra araba 1500d/d civarlarında ise vites düşürmek doğru hareket.Daha üst devirler için gaza yumuşak ve aracın istediği kadar basmak şartı ile aynı viteste kalmak daha makbul

4)Yokuşta gereğinden biraz fazla devirli kullanmak şarttır.Keza esas düşük devir kullanmak daha fazla yakıt tüketimine sebep olur

Saygılar...
 
Yüksek hızda camların açık olmasıda etkiler
 
Kendi doğrularıma göre cevaplandırayım

1)Dur kalk trafikte pek bir çözüm yok o işe.Ben genelde aracın kendisi kaldırabileceği kadar gaz veriyorum.

2)Vites değiştirdiğinizde bir üst vites en az 2000 devirden başlamalı.Genelde buda 2500 devir civarlarında vites değiştirmeye tekabül eder.

3)3. vitesle giderken yavaşladıktan sonra araba 1500d/d civarlarında ise vites düşürmek doğru hareket.Daha üst devirler için gaza yumuşak ve aracın istediği kadar basmak şartı ile aynı viteste kalmak daha makbul

4)Yokuşta gereğinden biraz fazla devirli kullanmak şarttır.Keza esas düşük devir kullanmak daha fazla yakıt tüketimine sebep olur

Saygılar...

Açıklayıcı olmuş söyledikleriinize dikkat edicem teşekkür ederim
 
vites büyütürken bir üst vitese geçildiğinde 1200dd civarında olması gerek motor devrinin. ekonomi için 1. şart budur..
 
arkadslar madem konu acılmıs benim araba felaket yakıyor bugun baskı balata aldım valeo onu degiştirecem yarın acaba yakıt düşermi km de 400 kurus yakıyor yuh diyorum korkuyoruym binmeye o derece baska neler yapsam
 
Yakıtı belirleyen en önemli faktör: sürücüdür.
 
Yakıtı belirleyen en önemli faktör: sürücüdür.

Evet abi bunun farkındayım sürüşümde normal olmayan şeyler dikkatimi çekti üstedir bunlarda deneyim bilgiyle gelir inş banada :)
 
Kalkışlarda fazla gaza yüklenmezsen, kısa mesafe araç kullanmazsan yakıt tüketimin önemli ölçüde düşer.
 
Geri
Üst