vectrada su sorunu...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan fuatank
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

fuatank

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar sormayın derdim büyük.
herşey 2 ay önce arabamın lpg buharlaştırıcısının giriş hortumundan su kaçırmasıyla başladı. buharlaştırıcının yerinden çıkan hortumunu levyeyle düzeltmeye çalışan usta aracın lpg beynine (ekü) zarar verdi. neyseki garantiliymiş yırttık işçilik masrafıyla. su kaçırmasıda düzeldi derken araç günden güne yine fazla su eksiltmeye başladı. devridaimden dediler. triger kayışı ile birlikte onuda değiştirdik. sorun bikaç günlüğüne çözüldü. ama sonra yine başladı ve bu sefer kalorifer musluğu dediler. onuda değiştirdim. oda bikaç gün sürdü. artık herkes emindi aracın silindir kapak contasından su eksilttiğine bi sürü insana danıştım eksozdanda az bi su atıyodu. herkes silindir kapa contası bu kesinlikle dediler. gittik onuda değiştirdik. bu arada motorun arkasında ahtapot hortum sistemi var. o hortumunda bi kısmı yırtılmış. onuda komple değiştirdik. ama aracım yine ortalama 500 kmde 1 lt su eksiltiyo ve sürekli su kaynatıyo. uzun yolda hararet 90 dan aşağı düşmüyo. motor sürekli bu kadar sıcak kalınca buji kabloları sorun vermeye başladı.
nedir bu aracın sorunu lütfen acil mesajlarınızı bekliyorum. çok büyük heveslenerek aldığım vectramdan öyle soğudumki artık :(:hıh:
(aracım 98 model vectra cd)
 
kısa süreli bir çözüm de olsa; zararı varmıdır bilmesem de ; toz halinde satılan radyatör tıkayıcılardan kullanmanızı tavsiye ederim; fiyatı 4 ytl civarı olsa gerek; antifiriz ile birlikte de kullanılabiliyor; ben kullandım memnun kaldım; silindir kapağını yaptırıncaya kadar idare edersiniz...
 
kısa süreli bir çözüm de olsa; zararı varmıdır bilmesem de ; toz halinde satılan radyatör tıkayıcılardan kullanmanızı tavsiye ederim; fiyatı 4 ytl civarı olsa gerek; antifiriz ile birlikte de kullanılabiliyor; ben kullandım memnun kaldım; silindir kapağını yaptırıncaya kadar idare edersiniz...


Bu konuda halile katılıyorum. Benim vectranın motoru yeni rektefiye edilmiş ama eksozdan hafiften su atıyodu günlük yarım çay bardağı kadar. Silindir contasından dediler, bende dedimki yeni rektefiye edilmiş silindir contası yeni değişmiş contadan atarmı dedim atar dedi tabiki benimde kafam attı yaptırmıyom lan o contayı dedim. Gittim dabılap marka motor ve blok onarıca yağ katığı alıp motor yağını değiştirirken katığıda elkettim bitanede radyatör delik tıkayıcı alıp suyuna ekledim. iki gün önce kattırdım iki gündür su kaçırma kesildi eksozdan atmada bitti!!! Ben kullandım senin kullanıp kullanmıyacan sana kalmış aşağıya fiyatlarını yazıyorum:
MOTOR BLOK ONARICI: 50 YTL
RADYATÖR DELİK TIKAYICI:10 YTL
:good: :good: :good:
 
lpg bozuyor bu araçları lpg ters. opele 60 bin km deki vectra c nin motoru bitmişti lpg yüzünden
 
lpg bozuyor bu araçları lpg ters. opele 60 bin km deki vectra c nin motoru bitmişti lpg yüzünden

Lpg'nin Faydaları:
1-) Araç Sahiplerine Büyük Yakıt tasarrufu sağlar.

2-) Motor yağı daha az kirlenir.

3-) Bujilerin Ömrünü Uzatır.

4-) Daha Yüksek Oktana Sahiptir.

5-) Kullanım Performansı Benzinle aynıdır.

6-) Direksiyonun yanına takılan bir anahtar ile istediğiniz zaman Benzine geçebilirsiniz.

7-) LPG Tankı benzin deposuna göre daha güvenlidir.30 bar basınca dayanıklıdır.

8-) LPG Yakıtı kapalı sistem içinde saklandığından benzinde olduğu gibi içine herhangi bir madde karıştırılması olanaksızdır.

9-) Size ve çocuklarınıza temiz bir çevre sağlar.Karbon atığı yoktur.

:alkis: :good:
 
Eyüp abi dediklerin doğru biraz açayım konuyu istersen...

lpg li araç

1.Aslında yakıt sarfiyatı benzine göre fazladır kimse yanlış anlamsın ancak lpg nin(likit petrol gaz) rafine çıkış fiyatı pahalıdır insanlara satarken ucuzdur bu yüzden lpg avantajlıdır ...
2.yağ az kirlenir ve yağ filmini bozmaz ve motorun ömrü uzar...
3.yanma odasında kurum kül bırakmazlar(tam yanma yaptıkları için) erken ateşleme vuruntu olmaz ve bujilerin ömrü uzar...
4.yaklaşık 100 oktana sahiplerdir (içinde bulunan Hİdro karbon türevinde Etan ve MEtan dan sonra en iyi hidrokarbondurlar (propan ve BÜtan )
5.araçlar fabrika çıkışı olarak Benzinli araç için tasarlandıkları için Lpg takıldıktan sonra motor güçleri yüzde 8 ila 10 arası düşer (bu dezavantajdır nedeni ise motor benzinli motor olarak üretildiği için)
6.Komitatör(Anahtar) yardımıyla istenildiği zaman gaza benzine geçişi kolaydır...
7.LPt tankları max. yüzde 80 dolar ve yüzde 20 si emniyet için boş bırakılırlar ( gazın sıcakta genleşmesinden dolayı) ve bu yüzden emniyeti fazladır benzin deposuna göre ;şöyle bir yanlış bilgi var düzeltmek gerekirse çoğu otomobil kullanıcıları lpg ye bomba derler motorun ömrünü kısaltır derler arkadaşlar böyle bişey yok...lpg nin içinde Propan-Bütan vardır Propan çabuk yanıcıdır ancak güvenlik için Bütan katarlar böylece kolay kolay patlamaz yani benzinden daha güvenlidir.Ancak tüpün bakımları tam olmalıdır..
8.Birim gram başına verdikleri enerji miktarı fazladırlar.
9.Emisyon değerleri düşük olduğundan çevre dostudur...

ARkadaşlar bunlar tarafımca yazılmıştır alıntı değildir sadece bilmeyen arkadaşlarımıza önbilgi olarak yazdım umarım faydalı olmuştur...saygılar...
 
Eyüp abi dediklerin doğru biraz açayım konuyu istersen...

lpg li araç

1.Aslında yakıt sarfiyatı benzine göre fazladır kimse yanlış anlamsın ancak lpg nin(likit petrol gaz) rafine çıkış fiyatı pahalıdır insanlara satarken ucuzdur bu yüzden lpg avantajlıdır ...
2.yağ az kirlenir ve yağ filmini bozmaz ve motorun ömrü uzar...
3.yanma odasında kurum kül bırakmazlar(tam yanma yaptıkları için) erken ateşleme vuruntu olmaz ve bujilerin ömrü uzar...
4.yaklaşık 100 oktana sahiplerdir (içinde bulunan Hİdro karbon türevinde Etan ve MEtan dan sonra en iyi hidrokarbondurlar (propan ve BÜtan )
5.araçlar fabrika çıkışı olarak Benzinli araç için tasarlandıkları için Lpg takıldıktan sonra motor güçleri yüzde 8 ila 10 arası düşer (bu dezavantajdır nedeni ise motor benzinli motor olarak üretildiği için)
6.Komitatör(Anahtar) yardımıyla istenildiği zaman gaza benzine geçişi kolaydır...
7.LPt tankları max. yüzde 80 dolar ve yüzde 20 si emniyet için boş bırakılırlar ( gazın sıcakta genleşmesinden dolayı) ve bu yüzden emniyeti fazladır benzin deposuna göre ;şöyle bir yanlış bilgi var düzeltmek gerekirse çoğu otomobil kullanıcıları lpg ye bomba derler motorun ömrünü kısaltır derler arkadaşlar böyle bişey yok...lpg nin içinde Propan-Bütan vardır Propan çabuk yanıcıdır ancak güvenlik için Bütan katarlar böylece kolay kolay patlamaz yani benzinden daha güvenlidir.Ancak tüpün bakımları tam olmalıdır..
8.Birim gram başına verdikleri enerji miktarı fazladırlar.
9.Emisyon değerleri düşük olduğundan çevre dostudur...

ARkadaşlar bunlar tarafımca yazılmıştır alıntı değildir sadece bilmeyen arkadaşlarımıza önbilgi olarak yazdım umarım faydalı olmuştur...saygılar...

GÜZEL BİLGİLER SAĞOL.
:good: :good:
 
aracın nerdeyse tüm su tesisatını değiştirmişssiniz aktobot devırdaım musluk derken bırsey kalmamıs. gereği kalanlar ise
kalorifer radyatörü su tapası ve kapagın catlak olma ıhtımalı kalıyor. gömlekte çatlak olabılır. ama bu sorunları anlamak ıcın kapagın sökulmesıne gerek yok belırtı verır ıyıbı usta bulman şart
 
arkadaşlar benim sorunum lpg ile değil. o konuda sıkıntım yok. lpg li araçları neredeyse ilk çıktıkları günden beri kullanırım. benim sorunum su tesisatı ile ilgili. sayın musa yıldız ; kalorifer radyatörü dediğiniz öndeki o bildiğimiz radyatörmü yoksa kalorifer için ayrıbir radyatörmü var?. motorda gömlekte bi çatlak olsa silindir contası için söküldüğünde anlaşılmazmıydı ?. bugün radyatördendir dedi bi usta. ithal malı radyatör 110 ytl işçilik 60 ytl dediler sizce fiyat nasıl ?
 
kalörifer radyatörü; orta konsolun içindedir; aracın iç kısmında olur;öndeki radyatör değildir; radyatör için 110 ytl iyi fiyat ama çin malı galiba; 60 ytl işçilil çok; sonuçta 3 hortum sökülecek; sadece radyatör işi yapan yerlere sorun sanayide,onlar işçilik almadan takarlar; orjinal radyatör 300 ytl civarı olmalı...
 
Geri
Üst