vectra b gt eksantrik teknik verileri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan miynat
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
emin misin weSti555??

C20XE 264 derece - 150-156 hp 193 nm
X20XE 256 derece - 150 hp 180 nm

buna öre çok mantıklı olmasada ecotec motorların sfi motorlardan daha verimli olduğu sonucu çıkıyor (tork farkını göz ardı edersek tabi).

gt eksantriklerinin en az 264 ve üstü olması gerekmez mi?

ben eminim

x20xev ecotec 136 hp 188nm tork


260 derece egzantrik milleri ecotec motora uygulandıgında yazılım ile birlikte 195nm tork elde edilmekte

mantzel'e göre
250 derece ecotec
260 derece sfi
264 derece vectra B GT irmscher edition egzantrikler

kısacası yazılım ve B gt egzantrikleri ile arabandan 160 hp ve 195 nm civarı tork alabilirsin

ecotec aşırı kısıtlanmış bir motor olmakla beraber Sfi motordan daha verimli degildir.
olamazda zaten sfi motoru gönül rahatlıgı ile yükleyebilirsin 200 hp 250 hp yap istersen turbo uygula ne istersen yap yani

ama ecotec'te malesef

Sebep ise basit 350nm /mm2 gibi dayanıklılık degerleri var sfi motorun
ecotec te ise aluminium malzemeden dolayı bu degerler 220nm /mm2 gibi degerlere düşmüştür.
 
emin misin weSti555??

C20XE 264 derece - 150-156 hp 193 nm
X20XE 256 derece - 150 hp 180 nm

buna öre çok mantıklı olmasada ecotec motorların sfi motorlardan daha verimli olduğu sonucu çıkıyor (tork farkını göz ardı edersek tabi).

gt eksantriklerinin en az 264 ve üstü olması gerekmez mi?

Vectra B gt'de
irmscher edition egzantrikler vardır
bgtpz5.jpg




x20xev 136 hp 250 derece
B GT nin ise irmscher 264 derece
 
weSTİ555 çok teşekkürler. bir soru bu kadar mı güzel cevaplanır :D

sanırım ufak ta bir yanlış anlaşılma olmuş. senin standart için verdiğin 256 değerini ben gt eks.ler için anlamışım. o yüzden öyle bir soru sormuştum.

herneyse tekrar teşekkürler.
 
rica ederim ;)
 
benim 136 hp ecotec motora;

+ irmscher dereceli eksantrik
+ çıkma B kasa GT headers (kartere deymesin diye 15-20 cm. iki boru eklendi)
+ chip tuning

uygulandı. koca izmir'de dyno yok o yüzden ölçüm yapamıyorum..

kafama takılan bir iki şey var:

1- hızlanma değerleri iyileşti ama son süratte pek fark yok nedendir?
2- irmscher dereceli eksantrik ecotec için tek tip mi oluyor, yani bunların farklı derece seçenekleri var mı yoksa hepsi aynı 264 derece mi?
 
Son düzenleme:
işin içinde headers ve chip tuning başlığı da sözkonusu ama temelde eksantrikler olduğu için yeni başlık açmadım.

günceeel...
 
Son düzenleme:
Merhaba Alper

izmir de irmscher eksantrik satan bir arkadaş vardı ondan mı aldın ? Chip tuningi kim yaptı ve fiyatlar konusunda bilgi verirmisin.

Selamlar
 
c20xe 264 derece olsa gerek x20xev 256 derece

c20xe 250 dereece 9.5mm max lift

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]STD GM 2.0L Inlet[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]HYD[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]0.95mm[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]STD GM 2.0L Exhaust[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]HYD[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]0.60mm[/FONT]
 
Merhaba Alper

izmir de irmscher eksantrik satan bir arkadaş vardı ondan mı aldın ? Chip tuningi kim yaptı ve fiyatlar konusunda bilgi verirmisin.

Selamlar


irmscher eksantrik 1000 YTL
chip tuning 850 YTL (istediğim nitelikleri alana kadar 3 tane chip yapıldı)
çıkma B kasa GT headers 750 YTL.
hepsi de Bestservis'ten alındı.

irmscher yok ama Kent Cams satan bir arkadaş var sitede "winner" onunkiler 278 derece Headers olmadan bile daha iyi güç verir. irmscher'ler daha yumuşak huylu yani ama kaç derece olduğundan emin değilim.


benim sorularım güncel:

1- hızlanma değerleri oldukça iyileşti ama son süratte pek fark yok nedendir?
2- ecotec'e takılan bu irmscher'ler tek tip ve aynı derecede mi (yani 264 derece mi) yoksa farklı derecelerde olanları var mı?
 
Eksantrik ve chip ile ivmelenmede çok iyi değerler alıyorsun. Benim önceki astra F yide Muzaffer bey chiplemiş ve catcams eksantrik takmıştı. Benin eksantriklerde 256 derece idi. Bende taktırdıktan sonra acaba daha agresif yani biraz daha yüksek derece taksam mı diye düşünmüştüm. Ayrıca araçta lexmaul emme manifoldu, headers remus son susturucu ve kat iptali vardı.
Son sürat konusunda birşey diyemiceğim zira önceki aracımda ibre 220 idi ben ibreyi sona dayadığım için kaç ile gittiğini bilmiyordum.
 
Geri
Üst