Uzun Yol İzlenimleri

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

dün yaklaşık olarak 1800 km yol yaptım yine
ortalama yakıt bagaj ve yolcu olarak full idi klimada çalıştı tabi 5.3 e düştü 5.8 den
yollar biraz karlı idi ama yine de araç viraj larda vs güven verdi bana çok da rahat geldik
ancak kötü yollarda biraz araç zıpladı ve yol gürülüsünü içeri aldı
kötü yol koşullarında birazcık zıplattı araç açıkçası arkada otururken önde problem yoktu ama
lastik havası da çok değildi aslında
 

NewPa1n

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
1,523
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
www.opelsizasla.com
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

bayraklı-bornova çevreyolundaki bir bölüm inanılmaz rüzgar alıyor, ben ordan geçerken aracın hafif sola kaçtığını hissettim,dışarı bir baktım inanılmaz fırtına kopmuş. şiddetli rüzgarda bile 140-150 gidiyorum aracım etkilenmiyor okadar, tabiki yeryer haifif savrullmalar yaşanıyor gayet normal ki ben flexride bile sport moduna almıyorum alsam bile yinede hissediliyor tabiki. ben bide şirket aracıyla gidiyorum aynı yoldan 90'ı geçemiyorum aracı zor tutuyorum yolda bence gayet normal tabi bu benim görüşüm. araç skoda fabia buarada.
 

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

işte aslında fark burdan kaynaklanıyor ben de aynı şekilde clio sport ile 120 yi geçemiyordum virajlarda vs savurma ve zıplama belli oluyordu
bazen astra ile çok hızlı gidiyorum 140-150 ee tabi haliyle Türkiye yolları çok bozuk bazı kısımları bizi zıplatıyor
ama o kadar olacağı kanısındayım
ancak düz otoban yolu ya da afyon dan sonra güzel bir yol var orda hiçbir konfor ve zıplama problemi yaşamadım
birazda ben bunu yol koşullarına bağlıyorum açıkçası,araç 4X4 jip değil ki bozuk yollarda sıfır ses almasın ve zıplatmasın
 

erdem2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ara 2010
Mesajlar
1,622
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

hız arttıkça araç kontrolü giderek sürücüden çıkıyor. kontrol sürücüden çıktığı gibi arabanın yere basma kuvveti de azalıyor. bu durumda şiddetli rüzgarla aracın savrulması da artacaktır
 

bahadirusta

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ara 2010
Mesajlar
766
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

arabayı kötülemek için söylemedim aslında yoksa yazın 200-210 gittim ben bu arabayla duble yolda ama o yazındı buda kış herhalde yoldada 150yi geçen birtek birkaç bmw ve mercedes oldu zaten pek kimse o hızlara çıkmaya niyet etmedi normalde sol şerit havaalanı gibi olur uçar herkes demekki her araç etkileniyor aynı şekilde sert rüzgardan
 
1

1423

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

bazı arkadaşlarımız,araçlarının rüzgardan etkilendiği üzere ,ben uzun yolda bu duruma dikkat ettim ki eğer lastik havaları dengesizse araç hissettiriyor.genel olarak araç keyif veriyor fakat direksiyon yüksek hızlarda çok hassas.az hamlede aracın yönü değişiyor.yuksek hızda az hamle bile aracı sallıyor buna rağmen arka aksın yolu kavraması mükemmel.araca alışmakla alakalı hisler değişir elbette..
    ayrıca yüksek hızda cam açma butonları arasından hava sızıyor.çok kafama takmıyorum.. saygılarımla
 

alahan1963

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2010
Mesajlar
1,616
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Sayın Astra Sahipleri,

Yüksek hızlarda "rüzgardan etkilenme" konusundaki şikayetleri okudum.Aslında aracı kış başında aldığımdan, şimdiye kadar limitleri hiç zorlamadım.Bu nedenle bu konuda benim görüşüm şudur diyemiyorum.Ancak kafama takılan bir mesele var.Hatırlıyacaksınız, Opelin sitesinde ürün geliştirme müdürü müdür, ünvanını tam olarak bilemediğim ama aracı tanıtan ve hakikaten ona aşık olmuş gibi bir sunum yapan kirli sakallı bir bey vardı.Ne diyordu;  bu aracı tam 600 saat rüzgar tünelinde denedik.Böyle deyince insan hemen şu "yanlış" izlenime kapılıyor.Hımmm, demekki bu arac sınıfının en iyisi bir rüzgar direnç/sürtünme katsayısına sahip.Oysa bu katsayı bizim araçlar için 31. Bilenler mutlaka bilimsel açıklamasını yapacaklardır ama sanıyorum ki bu katsayı ne kadar düşükse o kadar iyidir diye düşünüyorum ben.Eski GL HB astram ise 28 katsayısına sahipti.Nedir bu şimdi, 600 saat tünelde kalıp ta ne yapmış bu adamlar? Sonuca yansımadıktan sonra ben ne yapayım kaç saat kaldıklarını tünel içerisinde.Demem o ki; şikayetlere sebep olan savrulmalar ve aracımızın rüzgar sürtünme katsayısı, yüksek hızlarda mükemmel bir tutunma vaad edemiyor bize diye düşünüyorum..
 
D

drwaverunner

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Tutunmadan kast ettiğiniz yüksek hızda aracın sürücüye verdiği güven ise şöyle tarif etmeye çalışayım:

Bu aracımdan önce Corsa D 1.4 90hp araç kullanıyordum. 1 kez otobanda 190km/sa çıkabildim max ve aracın direksiyonunu çevirerek şerit değiştirmek istemedim çünkü araba biraz gezinmeye başlamıştı.

Aynı güvensizliği acaba Astra J hangi değerde verecek diye de denemek istedim. Önceden kaç kez 200km/sa üzerine çıktığımı sayıyordum ama bir yerden sonra artık sayısını ben de hatırlamıyorum.

Bu araçta yüksek hızlarda çıkabildiğim max hızlarda dahi bir güvensizlik, yola tutuşta azalma ve gezinme hissi oluşmuyor. Olsa zaten eski aracımdaki gibi 1 kez çıkarım riske atmanın anlamı yok diye tekrar denemem.

Yüksek hızda yola tutunma konusunda oldukça başarılı. Zaten o hızlarda asfalt ve motor sesinden de rüzgar sesi duyulmuyor biraz da heyecandan :)
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

alahan1963 link' Alıntı:
Sayın Astra Sahipleri,

Merhaba Arkadaşlar,
Rüzgar tüneli hakkında birkaç bilgi paylaşmak istiyorum.
Rüzgar tünelinde hava sürtünme katsayısını düşürme amaçlı yüzey optimizasyonlarının sonuçlarını görüyorlar.Hava sürtünme katsayısı 0 ile 1 arasında bir değerdir.Sanırım astranın ki 0.31.Bu katsayıyı hızın karesi, havanın yoğunluğu, aracın ön alan izdüşümü ile çarpıp 2 ye bölerseniz havanın araca yaptığı direnç kuvvetini bulursunuz.Görüyorsunuz, hava sürtünmesi hızın karesi ile doğru orantılı, hız iki katına çıkınca bu direnç 4 katına çıkıyor.Yüksek hızlardaki benzin sarfiyatı en yüksek rüzgar direncinden geliyor.

Rüzgar tünelinde araba yalnızca araç ekseni boyunca akışa maruz kalıyor, oysa gerçek hayatta araca çok farklı açılardan rüzgar gelebilir, bunlar da aracı daha büyük oranda etkileyebilir.Karşıdan gelen hava akımı için hava sürtünme katsayısı 0.31 iken köşeden gelen akım için bu değer 0.5 olabilir.Sonuçta araç her yönden rüzgar alabilir ve direk yandan rüzgar alımı araçta sarsıntı yaratabilir.

Bir de olayın 'ses' boyutu var.Düşük hava sürtünme katsayısı elde ederken bazı bölgelerde yüksek ses oluşumuna engel olamamış olabilirler.Bu konu CFD konusunda çalışan arkadaşların alanına giriyor.
 

akın2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2010
Mesajlar
1,897
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Uzun Yol İzlenimleri

Özetle bu araba rüzgar sesi konusunda sınıfta kaldı :)
 
Üst