Tork mu beygir mi?

tork beygirin kamçısıdır o olmazsa olmaz ne kadar tork beygiri okadar kamcılarsın tabi şaka bi yana ikiside önemli güç ve sürat
 
biri güç biri sürat biriyle sürat yaparsın biriyle çok gerekliyse dağa taşa çıkarsın engebeli doğa koşullarında ilerlersin v.b ..

asfaltta sürat yapıcağın bir araçda fazla torkun sana faydası olmaz dağda taşda engebeli arazide taşın kayanın üstünden geçmek içinde fazla beygirin sana bir faydası olmaz
 
Torkun olsun korkun olmasın
 
Tork denince bir an motoru unutun ve sadece tekerleğe odaklanın.

Tekerlek 5000 devirde dönerken X beygir verirse 10000 devirde döndüğünde 2X beygir üretir ama bir şartla o da tork denen döndürme gücünün eşit kalması şartıyla

Buradan ne çıkar

1 Beygir doğrudan devirle ilgilidir tork sabit kalmak şartıyla devir arttıkça beygirde aynı oranda artar
2 Tork belli bir devirle dönen tekerleği fren gücüyle durdurmaya çalıştığımızda harcayacağımız gücün karşılığıdır.

Torkmu beygirmi derseniz cevabı ikiside olacaktır sonuçta motorun belli bir üst deviri ve tüm devir aralığında ürettiği değişken bir tork karakteri vardır ve motorun standart karakterine ek olarak beygiri düşürüp torku arttırmak veya torku düşürüp beygiri arttırmak ise aynı zamanda şanzımanın görevidir.

Bu yüzden otomatik şanzımanlara mühendislikte tork konvertörü derler
 
motor karakteristiği incelendiğinde bir motorun tork değerinin en yüksek olduğu devire gelindiğinde ürettiği beygir gücünü işaretlemek şartıyla deviri dahada arttırmaya başlayıp en yüksek beygirin alındığı deviri ikinci sabit almak koşuluyla oluşan iki değerin birbirinden çıkarılması sonucunda elde edilen sayının en yüksek beygir gücünün alındığı motor devrine oranı ne kadar büyük çıkarsa o motor o kadar başarılıdır.

Anlamayan küfür etmesin :)
 
motor karakteristiği incelendiğinde bir motorun tork değerinin en yüksek olduğu devire gelindiğinde ürettiği beygir gücünü (a) işaretlemek şartıyla deviri dahada arttırmaya başlayıp en yüksek beygirin alındığı deviri (b) ikinci sabit almak koşuluyla oluşan iki değerin birbirinden çıkarılması sonucunda elde edilen sayının en yüksek beygir gücünün alındığı motor devrine oranı ne kadar büyük çıkarsa o motor o kadar başarılıdır.

Anlamayan küfür etmesin :)

ben anlamadım çünkü ilk sabit beygir gücü ikinci sabit ise devir. nasıl çıkarcaz elmayı armuttan??? :rolleyes:

dediğinizi örneklersek;
maksimum tork 200 nm. (2500 devir dakikada) ve o sırada güç 130 hp.
maksimum güç 150 hp. (5400 devir dakikada)

5400 dd - 130 hp = ???
 
ben anlamadım çünkü ilk sabit beygir gücü ikinci sabit ise devir. Nasıl çıkarcaz elmayı armuttan??? :rolleyes:

Dediğinizi örneklersek;
maksimum tork 200 nm. (2500 devir dakikada) ve o sırada güç 130 hp.
Maksimum güç 150 hp. (5400 devir dakikada)

5400 dd - 130 hp = ???

5400-2500= 2900

2900/5400= 0,53 ;)

ama burda şöyle birşey var benim 136hpde aynı, gt 150hpde aynı çıkar...
o zaman buna şöylemi diyoruz bu yazılımın iyiliğini gösterir...

mesela birde çiplenmiş makinanınkine bakalım.

alt devirler daha canlı olacak ise tork değeri 2300e düşürülsün.
motor gücünde artış var ve bunu daha üst devirlerde yakalıyorsa diye düşünülsün atıyorum 7500çevicren çipte 6600de tam güç alınsın

6600-2300= 4300

4300/6600= 0,65

bunlar hayali değerler...aman haa kimse inanmasın yok öyle olmaz falan demesin :D
 
Son düzenleme:
beygir araba sattırır tork yarış kazandırır :) ona göre değerlendir işte :)
 
doğru söylüyorsun max gücün devrini alacağıma torkun devrini almısım ben. düzelttim yukarıda tmamdır :D sağolasın ;)
 
Geri
Üst