Mrblar arkadaşlar. 109b km de astra h 2013 benzin-lpg li aracım var. Aracımı lpg filtre değişimi ve ayar düzenlemesi için sanayiye götürdüm. Ustaya klimada çekişin zayıf olduğunu söyledim; ona göre bir ayar yaptı. Ancak aracı uzun yola çıkardığımda gaz tepkilerinin çok düzensiz olduğunu farkettim; araçta gaz tepkisinin kesik kesik olması ve aniden ileri atlama gibi problemler baş göstermişti.Klimayı açınca da araç adeta eşek ölüsüne dönüyordu. Motor arıza ışığı yanıyordu ve hararet önceden 99-101 bandında gezerken şimdi 102 nin altına inmiyordu. LPG ayarıyla ilgili olduğu için düzelme yaptırırım diye fazla kafaya takmadım. Diğer gün aracı periyodik bakım için servise götürdüm. Kaskodan ön cam değişimi, periyodik bakım, rot-balans ve ücretsiz check-up için aracı servise bıraktım. Serviste teslim alırken özellikle sordum aracın genel olarak sıkıntısı olmadığını söylediler. Aracı teslim aldığımda benzinde performansı gayet iyiydi. Ancak LPGye geçince klima açıkken yine rezalet baş gösterdi. Neyse üzerinde fazla durmadım. Ancak iki gün önce şehir içinde kavşaklardan dönerken, kasislerden geçerken ikiye atınca düşük devirlerde aracın bariz tekleme ve silkeleme yaptığını farkettim. Hatta 1. viteste bile aynı durum oluyordu. Pistonların teklediğini farkettim rölantide gaz basınca bile tekleme sesi gelir oldu. Benzinde de maalesef durum aynıydı. Hemen aracı sanayiye yetiştirdim. Usta kompresör testi yaptı; motorun gayet iyi olduğunu söyledi. Allahtan sübap aşınmasından yırttık. Ama bobinlerin ve bujilerin değişeceğini söyledi. 370 tl Delphi marka bobin ve çift tırnak (markasına dikkat etmedim) buji değişimi yaptı ve aracı bir süre benzinde kullan dedi. İlk gün klima kapalıyken ve açıkken aracın performansı normal görünüyordu. Ancak bugün aracı klimada kullanırken benzinde olmasına rağmen yine düşük devirlerde hafiften tekleme sesleri gelir oldu. Gaza basmama rağmen araç takatten kesilmiş gibi tepki veriyor. Üstelik klimayı açınca gaza basarken motordan üfleme gibi bir uğultu sesi de geliyor. Sanayiden getirdiğimden beri aracı henüz lpgde kullanmadım bile. (Daha önce lpg de kullanırken de oluyordu ama sadece lpg kullanımına bağlı olduğunu düşünüyordum). Bobinin bitmesi son yaptırdığım kötü lpg ayarıyla ilgili olabilir mi?Şimdiki durum da bujilerin ve bobinlerin kalitesiz olmasından mıdır yoksa ateşleme sitemiyle ilgili başka sıkıntılar olabilir mi? Yardımcı olabilirseniz sevinirim arkadaşlar.