Merhabalar arkadaşlar,
Henüz iki aydır bende olan 97 Tigra aracıma alışma sürecim devam ediyor. İlk aracım olduğundan aracın tepkilerinin ne kadar doğru olduğu konusunda bazen fikrim olmayabiliyor. Şimdiki sorum ise aracı kontrol etmek ile ilgili.
Herhangi bir viteste, örneğin acilen önümdeki aracı geçmem gerektiğinde 2000 devir civarında gaza tam olarak (dip gaz) yüklenmeye başladığımda, en yüksek torkun yakalandığı 4000 devirde artık araç kontrol edilmesi baya zor hale geliyor. 2-3-4 hangi vites olduğu pek fark etmiyor ancak küçük viteslere doğru tabii ki bu daha fazla kendini hissettiriyor.
Sanki 50-60-70 km hızlarda bile küçük viteslerde gaza yüklenince araç patinaja girmek istiyor ya da sağa sola kaçmak istiyor gibi hissediyorum (kafa atmak olarak da bahsediliyor sanırım bu konu). 148 nm'lik bir torkun bu derece kontrol kaybettirmesi mümkün mü? 4000'li devirlerde direksiyona yapışmak zorunda hissediyorum kendimi.
Bu durumun hızla ilgisi olsa anlayacağım ancak 150 km hızda bile direksiyon kontrolünde sorun yok. Sadece 4 ve altı viteslerde yüksek devirlerde gaza sağlam basılıyken oluyor.
Merakımı giderebilirseniz çok sevinirim, şimdiden teşekkürler.
Henüz iki aydır bende olan 97 Tigra aracıma alışma sürecim devam ediyor. İlk aracım olduğundan aracın tepkilerinin ne kadar doğru olduğu konusunda bazen fikrim olmayabiliyor. Şimdiki sorum ise aracı kontrol etmek ile ilgili.
Herhangi bir viteste, örneğin acilen önümdeki aracı geçmem gerektiğinde 2000 devir civarında gaza tam olarak (dip gaz) yüklenmeye başladığımda, en yüksek torkun yakalandığı 4000 devirde artık araç kontrol edilmesi baya zor hale geliyor. 2-3-4 hangi vites olduğu pek fark etmiyor ancak küçük viteslere doğru tabii ki bu daha fazla kendini hissettiriyor.
Sanki 50-60-70 km hızlarda bile küçük viteslerde gaza yüklenince araç patinaja girmek istiyor ya da sağa sola kaçmak istiyor gibi hissediyorum (kafa atmak olarak da bahsediliyor sanırım bu konu). 148 nm'lik bir torkun bu derece kontrol kaybettirmesi mümkün mü? 4000'li devirlerde direksiyona yapışmak zorunda hissediyorum kendimi.
Bu durumun hızla ilgisi olsa anlayacağım ancak 150 km hızda bile direksiyon kontrolünde sorun yok. Sadece 4 ve altı viteslerde yüksek devirlerde gaza sağlam basılıyken oluyor.
Merakımı giderebilirseniz çok sevinirim, şimdiden teşekkürler.