Tam gaz ya da yüksek devirde aracı yolda zor tutma

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Merhabalar arkadaşlar,

Henüz iki aydır bende olan 97 Tigra aracıma alışma sürecim devam ediyor. İlk aracım olduğundan aracın tepkilerinin ne kadar doğru olduğu konusunda bazen fikrim olmayabiliyor. Şimdiki sorum ise aracı kontrol etmek ile ilgili.

Herhangi bir viteste, örneğin acilen önümdeki aracı geçmem gerektiğinde 2000 devir civarında gaza tam olarak (dip gaz) yüklenmeye başladığımda, en yüksek torkun yakalandığı 4000 devirde artık araç kontrol edilmesi baya zor hale geliyor. 2-3-4 hangi vites olduğu pek fark etmiyor ancak küçük viteslere doğru tabii ki bu daha fazla kendini hissettiriyor.

Sanki 50-60-70 km hızlarda bile küçük viteslerde gaza yüklenince araç patinaja girmek istiyor ya da sağa sola kaçmak istiyor gibi hissediyorum (kafa atmak olarak da bahsediliyor sanırım bu konu). 148 nm'lik bir torkun bu derece kontrol kaybettirmesi mümkün mü? 4000'li devirlerde direksiyona yapışmak zorunda hissediyorum kendimi.

Bu durumun hızla ilgisi olsa anlayacağım ancak 150 km hızda bile direksiyon kontrolünde sorun yok. Sadece 4 ve altı viteslerde yüksek devirlerde gaza sağlam basılıyken oluyor.

Merakımı giderebilirseniz çok sevinirim, şimdiden teşekkürler.
 

multispace

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Kas 2012
Mesajlar
1,166
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
lastiklerini kontrol etmelisin.

dişleri, üretim yılı... sertlik durumu..


sonrasında ön takıma bakardım
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
lastiklerini kontrol etmelisin.

dişleri, üretim yılı... sertlik durumu..


sonrasında ön takıma bakardım

Lastikler Mayıs 2013 üretim, yeni alındı takıldı, sertlik yok, dişler sapasağlam, jantlar da sıfır ve eğrilme burkulma yok, rot balans düzgün. Bahsettiğim konu sadece en yüksek tork devrinde hızdan bağımsız olarak oluyor.

Yine de komple bir ön takıma baktırıcam sanırım.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Amortisörleriniz nasıl? helezonlar dahil?
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Amortisörleriniz nasıl? helezonlar dahil?

Açıkçası bu konuda şu anda bir fikrim yok. Bakımda sıkıntı olmadığı söylendi ben de pek üzerinde durmadım zamanında. Araca alışıp biraz daha hızlanma yavaşlama denemeleri yaparken sonradan farkettim ama bu bir sorun mu onu da bilemiyorum hala.

Zira şimdiye dek en fazla 1.2 benzinli motor kullanmıştım o da uzun sürelerle değil, basınca zaten gitmiyordu :D Aracım 1.6 motor olunca acaba motor gücünden mi kaynaklanıyor diye merak ettim. Zira Tigra 1000 kg, 1.6 motor, açık hava filtresi ve kat iptali var. Araç motora hafif geliyor olabilir mi acaba?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
şimdi yokuş yukarı normal ama düz veya yokuş aşağı normalde zemine yapışması gerek yani sağ sol kayma yapaması gerek,bu gibi durumda akla gelen ön takımdır yani yer kontağını kestiren amortisör ve yorgun helezonlardır.
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
şimdi yokuş yukarı normal ama düz veya yokuş aşağı normalde zemine yapışması gerek yani sağ sol kayma yapaması gerek,bu gibi durumda akla gelen ön takımdır yani yer kontağını kestiren amortisör ve yorgun helezonlardır.

Anladım çok teşekkürler :) Bayram sonrası hemen helezonlara falan baktıracağım :)
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar önemli noktalara parmak basmışlar, benim ön lastikler kabakken ve direksiyon sağa çekecek kadar rot balans ayarı berbat durumdayken o bahsettiğin şeyden yaşıyordum, ancak rot balans ayarınız tam ise, lastikleriniz de güzel durumda ise sizin yaşadığınız durum önden çekişli araçlarda özellikle opelde olan kafadan kayma olayını yaşamanızdır diye tahmin ediyorum, dip gaz ilerlerken 15-20 derecelik açılarda bile ciddi açılmalar yaşatıyor eski opeller(benim arabam da dahil).
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Arkadaşlar önemli noktalara parmak basmışlar, benim ön lastikler kabakken ve direksiyon sağa çekecek kadar rot balans ayarı berbat durumdayken o bahsettiğin şeyden yaşıyordum, ancak rot balans ayarınız tam ise, lastikleriniz de güzel durumda ise sizin yaşadığınız durum önden çekişli araçlarda özellikle opelde olan kafadan kayma olayını yaşamanızdır diye tahmin ediyorum, dip gaz ilerlerken 15-20 derecelik açılarda bile ciddi açılmalar yaşatıyor eski opeller(benim arabam da dahil).

Evet tam da sizin bahsettiğiniz şey oluyor diyebilirim, benden daha güzel tarif ettiniz :D O halde yukarıda bahsedilen parçalarda sorun yoksa aracın normal yapısı mı bu şekilde diyebiliriz?
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Senin aracının yürüyen aksamınla ilgili olabilir benimde tigram var aracım tüpsüz ve yaşının en temizlerinden 4 yıldır kullanıyorum açıkcası öyle bir deneyim daha yaşamadım arabaya dip gaz yapınca koltuğa yapışıyorum ama öyle bir durum yaşamadım ben.
 
Üst