Renault Cliolara bakın

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
hey gidi torosbeeeeeeeee:rolleyes: güzel arabaydı hakkaten :)
 
06bb2655' Alıntı:
fransız meraklıları binebilir renoya biz binmiyoruz ya.karbon olsun fiber olsun altından olsun gümüşten olsun.biz almanın dandik arabalarına binmeyi seviyoruz.ayrıca alpash dostum ikide bir uçak örneği veriyosun.uçakla arabanın ne alakası var bir meslektaşın olarak meraktan soruyorum?ozaman trenlerde de gemilerldede carbon fiber kullansınlar?neden kullanılmıyor?çğnkğ her madde farklı hava şartlarında kullanılır.o plastik maddesi uçak için idealdir ama araba için asla!marikanında dediği gibi aluminyum araçlar daha dayanıklı demiştim gene söylüyorum "arabalarımızda hafiflik değil yere oturma isteriz savrulmamasını isteriz,ama uçaklar hafif olsunki daha az motor güücyle yakıt tasarrufu yapsın değilmi?virajlarda savrulan rüzgar çıkınca etkilenen hafif aracı kim ister?yani işin özü havada minimum hafiflik önemlidir ama yerde minimum ağırlık önemlidir"...

puhahahahaha güldüm wala...

deniz tasitlari ve trenlerde de carbonfiber kullaniliyor. almanyadaki yada fransadaki hizli trenleri bir incele yada bi boatshowa git...

carbonfiber gelecegin teknolojisidir, almanlar bu konuda geri kaldiysa bu onlarin sucudur ama öyle yada böyle bu teknolojiye gececeklerdir.

fakat birde almanlarin üstünde calistigi aluminyum köpügü teknolojisi var. o teknolojinin üstüne giderlerse bir devrim yapmis olacaklar. Fraunhofer enstitusunun bu konuda calismalari var. komple aracin sasi ve karoserisi 250 kg civari tutuyor ve acaip saglam. fakat daha cok yeni bir teknoloji.
gus_konzept.gif


üstteki resimdeki arac aluminyum köpügü ile imal edilmistir. aluminyum köpügü assadaki gibi olur.

aluklotz.gif



ayrica bir meslektasim olarak bilirsinki tüm araba firmalari araclarinin agirligini düsürmeye calisirlar,fakat bu bir yere kadar mümkün oluyor. yani dedigin ucaklardaki yakit tasarrufu prensibi arabalardada gecerli. fakat yine dedigim gibi araclarin saglamligi disindaki 1 mmlik sactan cok, diger güclendirici elementlere baglidir. örnegin kapilarin icindeki koruyucu barlar v.s. gibi...

tabii ben fransiz arabasi hastasi degilim ama opelle renault karsilastirma firsatim oldugu icin böyle bir tespit yaptim.

+param olsaydi gider bir avensis alirdim.ama paranin gözü ciksin :)

neyse öyle iste
 
alpasch' Alıntı:
puhahahahaha güldüm wala...

deniz tasitlari ve trenlerde de carbonfiber kullaniliyor. almanyadaki yada fransadaki hizli trenleri bir incele yada bi boatshowa git...

carbonfiber gelecegin teknolojisidir, almanlar bu konuda geri kaldiysa bu onlarin sucudur ama öyle yada böyle bu teknolojiye gececeklerdir.

fakat birde almanlarin üstünde calistigi aluminyum köpügü teknolojisi var. o teknolojinin üstüne giderlerse bir devrim yapmis olacaklar. Fraunhofer enstitusunun bu konuda calismalari var. komple aracin sasi ve karoserisi 250 kg civari tutuyor ve acaip saglam. fakat daha cok yeni bir teknoloji.
gus_konzept.gif


üstteki resimdeki arac aluminyum köpügü ile imal edilmistir. aluminyum köpügü assadaki gibi olur.

aluklotz.gif



ayrica bir meslektasim olarak bilirsinki tüm araba firmalari araclarinin agirligini düsürmeye calisirlar,fakat bu bir yere kadar mümkün oluyor. yani dedigin ucaklardaki yakit tasarrufu prensibi arabalardada gecerli. fakat yine dedigim gibi araclarin saglamligi disindaki 1 mmlik sactan cok, diger güclendirici elementlere baglidir. örnegin kapilarin icindeki koruyucu barlar v.s. gibi...

tabii ben fransiz arabasi hastasi degilim ama opelle renault karsilastirma firsatim oldugu icin böyle bir tespit yaptim.

+param olsaydi gider bir avensis alirdim.ama paranin gözü ciksin :)

neyse öyle iste
aaçlarda dengeyi sağlayacak min yakıt tasarrufu sağlayacak ağırlık demek istedim.tabiki 1500 kg aracı kastetmedim.sence carbonfiber bence aluminum iyi.zaten şuanda enfazla kulanılan parça benim beğendiğim.zaman bırakalım görelim.plastikleşecekmiyiz metalmi kalacağız.

+param olsaydı dünyanın en iyi omurgası-şasilerini üreten Auidi alırdım çünkü nede olsa oda bir ALMAN...
 
Şaka makinası bunlar :)
 
irfan_1' Alıntı:
ama www.sikayetimvar.com da ilk sıra opeller de bilginize:) :D

Onların yaşadıklarının kralını yaşadım bu arabada..Banada tavsiye ettiler siteyi hayatımda böyle saçmalık görmedim.Eften püften yüzbinlerce şikayet.Zaten bizim türk milletinin ana özelliğidir bişeylerden şikayet etmek..Hep bişeylerden şikayet ederiz ama sıra elimizi taşın altına koymaya gelince etrafımıza bakarız benim ne işim var ben yapmasam elbet biri yapar diye..Koskoca ülkeyiz 1 markamız bile yok otomotiv sektöründe..Sadece opel değil diğer markalarda söz konusu.Madem kimseyi beğenmiyoruz neden kendi arabamızı üretemiyoruz.Neden kimse elini taşın altına koyamıyor..Koymuyor çünkü biliyor ya opel ya renault yada bir diğeri yapar bizde paşa paşa bineriz diye..

Ben bu siteyi kaale bile almıyorum,alıpta o siteye şikayet yazanada bunu yayınlayanada buna itibar edenede çok gülüyorum..
 
:eek:
 
To_death_corsa' Alıntı:
Onların yaşadıklarının kralını yaşadım bu arabada..Banada tavsiye ettiler siteyi hayatımda böyle saçmalık görmedim.Eften püften yüzbinlerce şikayet.Zaten bizim türk milletinin ana özelliğidir bişeylerden şikayet etmek..Hep bişeylerden şikayet ederiz ama sıra elimizi taşın altına koymaya gelince etrafımıza bakarız benim ne işim var ben yapmasam elbet biri yapar diye..Koskoca ülkeyiz 1 markamız bile yok otomotiv sektöründe..Sadece opel değil diğer markalarda söz konusu.Madem kimseyi beğenmiyoruz neden kendi arabamızı üretemiyoruz.Neden kimse elini taşın altına koyamıyor..Koymuyor çünkü biliyor ya opel ya renault yada bir diğeri yapar bizde paşa paşa bineriz diye..

Ben bu siteyi kaale bile almıyorum,alıpta o siteye şikayet yazanada bunu yayınlayanada buna itibar edenede çok gülüyorum..

dünyada artik tekellesme yolunda ilerleniyor. hal böyle olunca Türkiye'nin cikipta yeni bir otomobil markasi cikarmasi donkisotluktan baska birsey olmaz. bindigimiz opel bile tek basina degil GMin. dünyada sirketler birleserek ayakta kalmaya calisiyor. ayrica bir otomobilin cikis asamasi cok masrafli 300milyon $i argeye vereceksiniz ve sonucu belli olmayacak ve en az 3-4 sene sürecek bir macera. bunu kimse göze alamaz.
fakat ben duplo (doplomuydu yoksa) görünce yada sedan meganelari burda görünce gurur duyuyorum cünkü Türk Mali o araclar. sikayet konusunda da haklisin ama her araba alan isterki arabasi sorunsuz olsun.sorun cikincada anlamayanlarin servisten baska caresi kalmiyor. belki cok basit seyler olabilir ama herkes arabadan anlamiyabilir.

Türkiye'nin kendi arabasini cikarmasi suanki dünya konjüktürü icinde imkansizdir fakat ilerde zaman ne gösterir kimse bilemez.
 
kısmet işi bunlar...
 
To_death_corsa' Alıntı:
Onların yaşadıklarının kralını yaşadım bu arabada..Banada tavsiye ettiler siteyi hayatımda böyle saçmalık görmedim.Eften püften yüzbinlerce şikayet.Zaten bizim türk milletinin ana özelliğidir bişeylerden şikayet etmek..Hep bişeylerden şikayet ederiz ama sıra elimizi taşın altına koymaya gelince etrafımıza bakarız benim ne işim var ben yapmasam elbet biri yapar diye..Koskoca ülkeyiz 1 markamız bile yok otomotiv sektöründe..Sadece opel değil diğer markalarda söz konusu.Madem kimseyi beğenmiyoruz neden kendi arabamızı üretemiyoruz.Neden kimse elini taşın altına koyamıyor..Koymuyor çünkü biliyor ya opel ya renault yada bir diğeri yapar bizde paşa paşa bineriz diye..

Ben bu siteyi kaale bile almıyorum,alıpta o siteye şikayet yazanada bunu yayınlayanada buna itibar edenede çok gülüyorum..

harbiden çok eften tüften şikayetler var... adamın lastiğine çivi girse patlasa opelden bulacak walla:kop:
 
Dünyanın en büyük 20 ekonomisinden biri isen imkansız diye birşey olmayacak..Yapacaksın yaratacaksın..Benimanlatmak istediğim o..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst