Periyodik Bakım İçin ÖZEL SERVİS Tavsiyeleri ?

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ben petrol istasyonlarına pek güvenmiyorum..Yağı vakkumla falan çekiyorlar..Ne derece bakım ürünlerine ve montajına hakimler bilmiyorum açıkçası..O yüzden hiç yaptırmadım..Triger zinciri ve rulmanına gelince,daha önce dediğim gibi,kayış olsa belkide,zincir ses yapmıyorsa o km.lerde bence hiç gerek yok...Zincirin kopma ve aşınma olasılığı kayışa göre çok daha zordur..Bisiklet ve motorsikletlerin zincirlerini düşünün(görüntüsü ve şekli benzer) ben onların dişliden attığını gördüm ama kopanını pek görmedim..
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,470
Tepki puanı
1,252
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ben petrol istasyonlarına pek güvenmiyorum..Yağı vakkumla falan çekiyorlar..Ne derece bakım ürünlerine ve montajına hakimler bilmiyorum açıkçası..O yüzden hiç yaptırmadım..Triger zinciri ve rulmanına gelince,daha önce dediğim gibi,kayış olsa belkide,zincir ses yapmıyorsa o km.lerde bence hiç gerek yok...Zincirin kopma ve aşınma olasılığı kayışa göre çok daha zordur..Bisiklet ve motorsikletlerin zincirlerini düşünün(görüntüsü ve şekli benzer) ben onların dişliden attığını gördüm ama kopanını pek görmedim..
Astra 1.6 cdti de zincir olduğunu sizin de verdiğiniz bilgilerle öğrendikten sonra triger zinciri konusuna vakıf oldum, (hatta serviste çektiğim triger zincir fotolarını da paylaşmıştım.) ve değişimden vazgeçtim. Şimdiki sorum polo 1.2 tdi içindi. Fikir vermenizi rica edeceğim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Medcezir25

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Pardon :)Sizin araçtan bahsediyoruz sandım..Polo olduğunu görmedim açıkçası..Yani kataloğa göre 90-120 bin gibi görünüyor bende 4 yıl diye biliyorum..Şahsi fikrim,önce kontrolunu yaptırın..Bana kalsa 100 bin gibi değişime giderdim..
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,470
Tepki puanı
1,252
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Pardon :)Sizin araçtan bahsediyoruz sandım..Polo olduğunu görmedim açıkçası..Yani kataloğa göre 90-120 bin gibi görünüyor bende 4 yıl diye biliyorum..Şahsi fikrim,önce kontrolunu yaptırın..Bana kalsa 100 bin gibi değişime giderdim..
O zaman acele etmeye gerek yok ama sabredemeyip değiştirebilirim yine de :).

teşekkür ediyorum...
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Turbolu aracı olanlar yazılımsiz binmesin derim [emoji4] özellikle 1.2, 1.3, 1.4 gibi küçük motorlar muhakkak. 1.6 ya lafım yok [emoji3]

Astra h 1.3 cdti + yazılım çok memnun idim. Alt devirler özellikle, çok güzel topluyordu. Klima da baymıyordu arabayı.

2CR tek geçerim bu konuda.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,470
Tepki puanı
1,252
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Turbolu aracı olanlar yazılımsiz binmesin derim [emoji4] özellikle 1.2, 1.3, 1.4 gibi küçük motorlar muhakkak. 1.6 ya lafım yok [emoji3]

Astra h 1.3 cdti + yazılım çok memnun idim. Alt devirler özellikle, çok güzel topluyordu. Klima da baymıyordu arabayı.

2CR tek geçerim bu konuda.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yazılımı araştırdım, paşaoğlu'na sordum, dpf temizliği çok azalır (nerdeyse sürekli dpf temizliği modunda araç ekonomik kullanılırsa), araç 75hp'den 100hp'ye, 180nm torktan 210nm'ye çıkar, alt devirlerde bile gaza dokunduğunuzda eskiye kıyasla uçar, yakıtı bayağı düşer vb. dediler.

Yazılım yapınca motoru çabuk yıpratmaktan korkuyorum. Bir de az kullanılıyor yılda 7-8000 km zor yapıyor, 600tl yazılıma vermeye değer mi?
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Turbolu aracı olanlar yazılımsiz binmesin derim [emoji4] özellikle 1.2, 1.3, 1.4 gibi küçük motorlar muhakkak. 1.6 ya lafım yok [emoji3]

Astra h 1.3 cdti + yazılım çok memnun idim. Alt devirler özellikle, çok güzel topluyordu. Klima da baymıyordu arabayı.

2CR tek geçerim bu konuda.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yazılımı araştırdım, paşaoğlu'na sordum, dpf temizliği çok azalır (nerdeyse sürekli dpf temizliği modunda araç ekonomik kullanılırsa), araç 75hp'den 100hp'ye, 180nm torktan 210nm'ye çıkar, alt devirlerde bile gaza dokunduğunuzda eskiye kıyasla uçar, yakıtı bayağı düşer vb. dediler.

Yazılım yapınca motoru çabuk yıpratmaktan korkuyorum. Bir de az kullanılıyor yılda 7-8000 km zor yapıyor, 600tl yazılıma vermeye değer mi?
Yazılımla alakalı sadece mantığa dayalı yorumlara itibar edemiyorum maalesef, bu iş düz mantık: motoru zorlarsan çabuk yıpranır açıklamasına indirgenecek kadar basit değil. Henüz aleyhte bir delile rastlamadım.

EGR ve DPF iptali ile performans çok keyifli hale gelıyor. Denilebilir ki emisyon artıyor, öyle fakat havaya atılmayan emisyon EGR ve DPF temizliğinde katı olarak yine atılıyor doğaya zaten.

Bır okuyun derim >>

https://www.otopark.com/2016/04/hem-yakit-azalacak-hem-de-beygir-artacak/



D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve mskirca

mskirca

VIP Üye
10-Balıkesir
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
830
Tepki puanı
426
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Yazılımla alakalı sadece mantığa dayalı yorumlara itibar edemiyorum maalesef, bu iş düz mantık: motoru zorlarsan çabuk yıpranır açıklamasına indirgenecek kadar basit değil. Henüz aleyhte bir delile rastlamadım.

EGR ve DPF iptali ile performans çok keyifli hale gelıyor. Denilebilir ki emisyon artıyor, öyle fakat havaya atılmayan emisyon EGR ve DPF temizliğinde katı olarak yine atılıyor doğaya zaten.

Bır okuyun derim >>

https://www.otopark.com/2016/04/hem-yakit-azalacak-hem-de-beygir-artacak/



D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Makale konuyu müthiş anlatmış :) Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: tuleybihayat

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,470
Tepki puanı
1,252
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Yazılımla alakalı sadece mantığa dayalı yorumlara itibar edemiyorum maalesef, bu iş düz mantık: motoru zorlarsan çabuk yıpranır açıklamasına indirgenecek kadar basit değil. Henüz aleyhte bir delile rastlamadım.

EGR ve DPF iptali ile performans çok keyifli hale gelıyor. Denilebilir ki emisyon artıyor, öyle fakat havaya atılmayan emisyon EGR ve DPF temizliğinde katı olarak yine atılıyor doğaya zaten.

Bır okuyun derim >>

https://www.otopark.com/2016/04/hem-yakit-azalacak-hem-de-beygir-artacak/



D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Makalede hemen hemen tüm detaylar belirli bilimsel kabuller dahilinde mantık yürütülmesi ile açıklanarak basite indirgenmiş :) yani gayet anlaşılır. Teşekkür ediyorum paylaşımınız için.

Ama bu konu laboratuvar, ve dış ortam testleri yapılmadan hakkında kesin bir bilgi verilecek kadar basit bir konu da değil.

İşin mantığını hakkında makaledeki kadar ayrıntılı olmasa da fikir sahibi olduğumu düşünüyorum.

Mesela makalede yakıtı pompası basıncının, dolayısı ile piston iç basıncının bir miktar artırılacağından bahsedilmiş, bu yapıldığında belirli bir basınç altında ya da belirli şartlar altında çalışmak için tasarlanıp üretilmiş tüm motor ve diğer aktarma organları sınırlarını aşacaktır. Tasarım mühendislerinin parçaları ne kadar tolerans ile hesapladığını, yani sınırlarının ne kadar zorlanabileceğini bilemeyeceğimizden körü körüne, bilinçsiz bir çalışma olacaktır. Bunun etkisi belki 100.000km sonra belki 500.000km sonra görülecek, belki de hiç görülmeyecektir.

Bilimsel çalışmalar yapacak imkanım olmadığından, arkadaşımın 200.000km'den sonra daha yeni çıkma bir motor takılmış ve geçenlerde şanzuman dağıtıp çıkma şanzuman takılan 1.7 dti corsa'sını bizzat aracımla çekmiş biri olarak gerçek hayattan bir örnek vermiş olayım o zaman...

Benim size belirtmek istediğim bu konu ile ilgili kafamda soru işaretleri olduğu idi, bunu söyleyerek konuyu basite indirgedi isem kusuruma bakmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,930
Tepki puanı
6,138
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Yazılım firmalarının en büyük savunduğu konulardan birisi araçlar fabrikadan çıkarken tek tipte çıkarlar, bu aracı hem genç hem orta yaş, zaman gelir yaşlı kişilerde kullanır. Bu nedenle fabrikalar bu değerleri belirli tolerans aralığında bırakırlar. Yazılım ile bizler bu ivmelenme vb durumları ortadan kaldırıyoruz denilir. @omeroz hocamın dediği gibi bir parçanın dayanabileceği maximum güç vardır bu güç bizlerle paylaşılmadığı için malesef bizler hangi parçaya ne kadar yüklenilebileceğini bilemiyoruz. Örneğin magnezyum subap konusu buna en güzel açıklamadır. LPG ile sorun çıkarttığını unutmamak lazım.

Diğer bir konuysa Türkiye'de artık araç değiştirme sıklığı çok arttı, örneğin yazılım ile kullanılmış bir aracı 40-50 bin km kullanan birisi yazılım veya donanım cihazını söküp aracını o şekilde satıyor. Yeni sahibi aracı sorunsuz kullanmaya devam edebilecek mi ? Benim kişisel görüşüm şu şekilde bu donanımları fabrikalar test edip evet bizim araçlarımızda kullanılabilir gibisinden onay vb bir izin vermelilier yoksa bu tarz muallaklar sürekli olacaktır. Belkide gerçekten araçlarımıza faydalı bu yazılımlar veya donanımlar. Belkide faydası yok kimbilebilir ki...
 
  • Beğen
Tepkiler: mskirca ve omeroz
Üst