performans bujisi

prince

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
704
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
şimdi olay ben haklıyım veya sen haklısın meselesi değil.
ortada bir ateşleme voltajı farklılığı var ve bu en önemli mesele..
düşük voltajlı bobin ile istediğin bujiyi çalıştır. ama 65.000 voltluk bobin ile 45.000 voltluk bujiyi çalıştıramazsın. bobin eninde sonunda bozulur. ( 06BBA04 nickli arkadaşımın verdiği ürüne dayalı)

ben satıcıya tek soru sordum, aldığım cevabı da buraya kendi yorumumu ekleyerek yazdım.

burada vay bir tek sen akıllısın deme bana, ben bu ürünü inceleyerek buraya yorum yapıyorum. sen hiç sormuşmuydun ateşleme voltajı ne kadar diye??? aklına geldimi hiç ??

soru soran arkadaşımın arabasının 4 tırnak bujisi olduğunu biliyormusun ??

bilgi paylaşıyoruz burada bilgi... isteyen alır, isteyen almaz...




Peki sen haklısın.Dünyada bu kadar performans bujisi kullanan insan var, onlar hep salak, bir sen akıllısın.Tavsiye ettiğim firma yetkilileri ile de mutlaka görüşmüşsündür bu kadar kesin ve net konuştuğuna göre.Zaten boşu boşuna o kadar uğraşıp da ag-ge için bir sürü para harcıyor bu firmalar, nasılsa orjinali daha iyi.

Yine de ilgilenen olabilir diye splitfire'ın parça kataloğunun ve triple platinium buji'nin linkini koyuyorum aşağıya.Yazık adamlar da o kadar uğraşmışlar, hiç bi halta yaramaz halbuki...:rolleyes:

http://www.splitfire.com/triple.htm
http://b2c.oldworldind.com/b2c/catalog/
 
Son düzenleme:

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
şimdi olay ben haklıyım veya sen haklısın meselesi değil.
ortada bir ateşleme voltajı farklılığı var ve bu en önemli mesele..
düşük voltajlı bobin ile istediğin bujiyi çalıştır. ama 65.000 voltluk bobin ile 45.000 voltluk bujiyi çalıştıramazsın. bobin eninde sonunda bozulur. ( 06BBA04 nickli arkadaşımın verdiği ürüne dayalı)

ben satıcıya tek soru sordum, aldığım cevabı da buraya kendi yorumumu ekleyerek yazdım.

burada vay bir tek sen akıllısın deme bana, ben bu ürünü inceleyerek buraya yorum yapıyorum. sen hiç sormuşmuydun ateşleme voltajı ne kadar diye??? aklına geldimi hiç ??

soru soran arkadaşımın arabasının 4 tırnak bujisi olduğunu biliyormusun ??

bilgi paylaşıyoruz burada bilgi... isteyen alır, isteyen almaz...

Olayı germeye gerek yok.İlk mesajımda özellikle belirttiğim bir nokta var, "bilinen markaların tercih edilmesi" yönünde.Bu ultrasonic bilmemnenin ben de bir halta yarayacağını sanmıyorum zaten, o yüzden başka bir markaya yönlendirmede bulundum.Senin teknik bilgin benden daha fazla.Ne güzel araştırmışsın, sormuşsun ve uygun olmadığını belirtmişsin zaten bu parçanın, ona saygım sonsuz.Ancak keşke aynı özeni bu işi hakkını vererek yapan büyük firmaların ürünlerine "işe yaramaz" damgası vurmadan önce de gösterseydin.Benim takıldığım nokta burası.Eğer gerçekten bu firmaların tüm ürünlerini inceleyip de bu yorumu yaptıysan ona da saygım sonsuz.

Bir konuya da değinmeden geçemeyeceğim.Orjinal her zaman en iyidir diye bir genelleme de bence son derece yanlış.Firmalar çoğu zaman parçanın iyi iş görüp aynı zamanda da ekonomik olmasına dikkat ediyor, yani araçlar için daima daha mükemmeli var.Mesela Koni amortisörün kalitesi tartışılmaz ama bizim araçlarımızda standard değil.Ancak Maserati, Lamborgihini vb. üst sınıf araçlarda Koni standard amortisör olarak kullanılıyor.Bu bağlamda kendi aracım için daha iyisi varken neden standardı ile yetineyim ki?

İyi forumlar,
 

prince

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
704
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
benim amacım aracın ekonomik değerini kaybetmemesi yönündedir, zira opel arabasında yapılan çoğu dış müdahelenin psikolojik etkileri kullanıcı üzerinde müspet olsa da araçta sebebi bulunamayan arızalara neden olacaktır, bu örnek üzerinden gidersek 45.000 volt ile ateşleme yapan bir bujiye 65,000 volt uygulayarak belki çok güzel 1 ark elde edebiliriz, ateşleme çok iyi seviyelere çıkabilir fakat bu birlikteliği ateşleme bobini en kısa sürede fazla ısınma nedeniyle bozacaktır.

değiştirilen bobin yine bir işe yaramayağı gibi onunda bozulması neticesinde olay karmaşık hale gelecek, arıza tespitini güçleştirecektir. tamir eden arızayı ateşleme bobininden daha başka noktalarda aramaya başlayacaktır. aslında sorun çok basittir fakat o aşamada o olay çok zor akıla gelir..

diğer markaları araştırmadım, araştırırsam uymayan bir noktasını yakalayacağıma inanıyorum . ( bu araçların kurz mesafesi çok kısadır, uzun buji takamazsınız) fakat vectra C' de kullanılan buji gerçekten çok kalitelidir, 4 tırnaklıdır, porseleni 480 derece sıcaklığa dayanıklıdır.

herşeyden önce bu araç 150 NM tork ve 101 BG üretiyor (1,600 cc olanlar) zorlamamak gerekir... fabrika bu değerleri araç uzun ömürlü olsun diye yapar, hiç bir firma benim ürettiğim motor 200,000 km de bitsin diye yapmaz. 2. örnek olarak araçlara son sürat koyarlar mesela 180 km, bu o aracın minimum aşınmayla çıkabileceği sürattir, bu süratin üzerine çıkmak motor ve şanzumanda aşınmalara neden olur.

İyi günler... birazdan memleketinize gelmek üzere yola çıkıyorum :)
 
Üst