Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
-
-Kalorifer işi aynen deidğin gibi abi 1-2-3 iptal, serviste soduğumda düğmeyi kast ederek 80 tl dedi parca değiştiririz demişti. Senin dediğin sistem daha iyiymiş, denenmiş :)
:D

selamlar orjinal kalorifer rxitansı 25-30 tl arası. YAda diotun orayı kısa devre yapıyosun çalışıyor. 1 - 2 3 kademelwer bu rezitansa bağlı ancak 4 kademe ayrı devreden çalışlıyor. Eğer temizlemeyi gbaşaramazsan 30 dan fazla verme derim.
Ankara dan selamlar.
 
Selam dernek ahalisi, memleket havasını alıp geldim hemen

bir iki resim yardımcı olur sanırım. 80 tl bence çok. diot işinide iyi bir oto elektirikçi bilir. söküp götürebilirsin.
2hg6bnq.jpg

2qmm5oi.jpg
Eyvallah abi, vakit olunca el atayım, Malum şimdi klima-kalorifer gerekmiyor :D Havalar soğusun kesin uğraşırım :)
selamlar orjinal kalorifer rxitansı 25-30 tl arası. YAda diotun orayı kısa devre yapıyosun çalışıyor. 1 - 2 3 kademelwer bu rezitansa bağlı ancak 4 kademe ayrı devreden çalışlıyor. Eğer temizlemeyi gbaşaramazsan 30 dan fazla verme derim.
Ankara dan selamlar.
Tamam Barış teşekkürler.
 
'99 Opel Astra CD A/T 1.6 vs '83 Mercedes 190 E 2.0 A/T

Sizce kim yürür? İkiside lpg'de, astra spor modunda..
 
Son düzenleme:
Burada yazalımda daha kalıcı olsun;
Aynen, doğru düşünüyorsun. :rolleyes: Karda falan, örneğin, rampa ineceksin, 1'e alırsın devrinde sapsağlam inersin. Aynen manuel. Ben şöyle özetleyim. Canın vites atmak istiyor. Debriyajsız vites atmanın keyfini sür demiş adamlar :) 1 - 2 - 3'te gazlarsın, mesela Vectra'da uzun şanzıman var. O yüzden 3.viteste son devrine kadar basarsan 160-170 görürsün. O da yetmiyorsa D'ye sallarsın(kendi 4'e alır) son hızına kadar rahat bi şekilde çıkarsın. 1-2-3'ten de sıkıldın. Canın değişik şeyler istiyor. Bu otomatiğin başka ne hünerleri var bu kadar mı dersen, tekrar D'ye alıp, kahveni içersin. :)
Burağın dediklerine ek olarak rampa inerken v.s. Spor modunuda tavsiye ederim.
Hafta sonu ilk otomatik uzun yol deneyimini yaşadım :D İlk önce C.C. şart, bunu bilir bunu söylerim. Konya-Niğde arasında özellikle şart. Satma durumu v.s. olmaz ise hız sabitleyeyici olayını halletmem lazım. Zaten benzin ateş pahası onada faydası olsun..
Antalya-Konya arasında özellikle saydişehir-akseki tarafını bilen varsa orayı yolcular dahil yaklaşık 650 kg yükle benzinli arabayla inmek pek hoş değildir. Yolun acemileri frenleri oldukça yorar hatta, bende genelde şirkette dizel kullandığım ve kullanım alışkanlığı olarak vites düşürerek hız düşürme huyum olduğu için (ağır vasıta gibi :D) hem benzinli hem otomatikte nasıl olacak bu diye biraz çekiniyordum.

Pazar günü Niğde dönüşünde rampa iniş ve çıkışlarında S modu ve Burağın bahsettiği vitesle inme olaylarını bolca kullandım. S moduna alınca 4'den 3'e alıyor, çok dik inişlerde ise genelde 2'ye aldım ve sağ sağlim geldik.
Bu benim aklımı birazda olsa kurcalıyor idi devir yüksek olduğu için 2'den 3'e alırmı gibi ama bağıra bağıra indi araç :D

Son olarak işin uzmanlarına bir sorum olacak, hız sabitleyicide 90'a sabitledim, rampa iniş geldi iniyorum diyelim. 4'le 4'ün izin verdiği ölçüdemi motor freni yapar yoksa oda duruma göre vites küçültüp hızı 90'da tutarmı?
 
'99 Opel Astra CD A/T 1.6 vs '83 Mercedes 190 E 2.0 A/T

Sizce kim yürür? İkiside lpg'de, astra spor modunda..

bana astra alır gibi geldi, yaşının gereği daha az güç harcayan şanzımanı ve litre başına daha güçlü motoru var. ağırlıkda cabası.
 
Geri
Üst