Opelin Kazığı ve GM Müş. Hiz. Terbiyesizliği!

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Aramızda değişik konularda opelle arası bozuk birçok arkadaş var ama opel bana kazığı hepinizden önce attı sanırım.daha arabayı teslim aldığım an...
Ben Yeni Astra Sedanın Türkiyedeki ilk sahiplerindenim.Aracımı almadan önce gerek opelin sitesi olsun gerek de bana verdikleri buroşürler olsun bu araçta ÖN KOL DAYAMA özelliği var yazıyordu.satın aldığım yerdeki satış temsilcisi ve satış müdürü de araçta kol dayama var dedi ve bana aracı bu şekilde sattı.Benim aldıgım sırada benim aracımdan showroomda yoktu(zaten türkiyede 20 sedan vardı toplam).yani editionlarda var mı yok mu diye inceleme şansım yoktu.Neyse dediğim gibi bana bu şekilde aracı sattılar 2 hafta bekledim vee sonuç mükemmel!!.aracımı alırken bir baktım yok.direk satış temsilcisine döndüm biz de bilmiyorduk falan dediler.yani bana var diye sattıkları özellik araçta yoktu.
Evime geldim GM Müşteri hizmetlerini aradım.Hayatımda gördüğüm en terbiyesiz müsteri temsilcisi kadın çıktı (öğrendim ki neredeyse hepsi böyleymiş).Kadına durumu anlattım.Verdiği cevap aynen şu:Opel istediği özelliği çıkartıp takma hakkını kendinde saklı tutar..Çıldırdım tabi.dedim o zaman direksiyonsuz ya da koltuksuz da arabayı vermediğinize dua edelim.Sustu cevap veremedi.Ben hukuki olarak hakkımı aracam dedim istediğin yere git dedi.(cevaba bakın).Şikayet maili de atmıştım ordan da yeni yanıt geldi cevapları olumsuz.yani istiyorsan git paranla taktır diyorlar.
Ben kol dayama diye ölmüyorum illaki bir yere dayamasam da olur fakat benim sinirlendiğim nokta bana bir özelliği var diye sattılar ve olmadığı ortaya çıktı.İstediğin yere dava et diye cevap aldım.
Daha önce başına böyle bişe gelen var mı?Elimde verdikleri buroşürler hala duruyor.Onları belge niteliğinde kullanabilir miyim?Şimdi ben ne yapmalıyım?
 

attalos07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opelin Kazığı ve GM Müş. Hiz. Terbiyesizliği!

önce tüketici dayanışmaya git onlar inceler.eline kağıt tutuşturur hakkını mahkemede araman gerektiğini söyler.ben yerinde olsam uğraşırım hakkımı sonuna kadar aramaktan yanayım hakem heyetinin verdiği karar davanın sonucunu önemli derecede etkiler.ayrıca bu işler gözde büyütecek kadar yorucu değil mahkemeye dilekçe yazmaktan aciz insanlarda değiliz.kazanırsan buda onlara kapak olur.tüketici hakem heyetide kaymakamlıklarda bulunmakta
 

son_savasci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2012
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
www.facebook.com
Ynt: Opelin Kazığı ve GM Müş. Hiz. Terbiyesizliği!

Hocam mağduriyeti anlıyorum gerçekten yaptıkları hoş değil. Düsturu insan kazanmak olmadıktan sonra ferrari pazarlasan boş. Almanya'ya kadar yaz hocam arkandayız.  battle_Teroriste
 
S

Sercan.Sari

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Opelin Kazığı ve GM Müş. Hiz. Terbiyesizliği!

Üzgünüm ama İster bayiye küfür et ister Opel Türkiyeyi ara ister memnunuiyet formunda bunları belirt ister Almanya Opel ile görüş sonuç sıfır.

Benimde boya ile ilgili bi sıkıntım var bunların hepsini denedim denemeyede devam ediyorum ama hiçbi sonuç alamadım bikaç yerden daha cevap bekliyorum yakında daha detaylı bi şekilde konu açıcam.

İşinize yararmı bilmiyorum ama;

opvinfo@maritzresearch.co.uk (Memnuniyet form numarası olmadan cevap vermez)

kunden.info.center@de.opel.com (Opel Almanya)

opel.turkey@gm-customercare.com (Türkiye Gm)

antwort@opel-infoservice.de (Almanya)
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opelin Kazığı ve GM Müş. Hiz. Terbiyesizliği!

desteğiniz için gerçekten teşekkürler.önerilerinizi dikkate alacağım.Almanyaya İngilizce mail yazdım attım.cevap gelmedi.Almancam bu konuyu anlatacak düzeyde değil(yazmaya çalıştım tıkandım  ;D).Onun için almanca mail yazamıyorum ama cevap verecek olsalardı ingilizce mailime cevap verirlerdi.opel bu kafayla giderse daha çok fabrikasını kapatır.ingilizce bir daha mail atmayı düşünüyorum.aynı zamanda hakem heyetine de gideceğim.Bayii den de şikayetçi olmalı mıyım?onlar da bana var diye sattı çünkü..
 

Emir01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
89
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opelin Kazığı ve GM Müş. Hiz. Terbiyesizliği!

attalos07 link' Alıntı:
önce tüketici dayanışmaya git onlar inceler.eline kağıt tutuşturur hakkını mahkemede araman gerektiğini söyler.ben yerinde olsam uğraşırım hakkımı sonuna kadar aramaktan yanayım hakem heyetinin verdiği karar davanın sonucunu önemli derecede etkiler.ayrıca bu işler gözde büyütecek kadar yorucu değil mahkemeye dilekçe yazmaktan aciz insanlarda değiliz.kazanırsan buda onlara kapak olur.tüketici hakem heyetide kaymakamlıklarda bulunmakta
Size katılıyorum nedense bizim milletimiz bu tip konularda bastırılmış. Hakkını aramaktan aciz maalesef tuketici heyetine başvuranının sayısı cok az . %100 olumsuz sonuc alacağımızı bilsek dahi hakkımızı aramalı tuketici heyetine dilekçe yazmalıyız ancak bu sekilde bu toplum bilinçlenir ve ülkemiz satıcıların hüküm sürdüğü hep satıcıların kılıfını uydurduğu ülke olmaktan bı nebze olsun çıkar.

Elimizden geldiğince çevremizdeki ınsanlarında bu Tur konularda bilgilendirmeliyiz. Yapacağımız şey cok basit:
tuketici heyetine bir dilekçe vermek ve fatura veya garanti belgesi ibraz etmek[/font
]. Masrafı da yok lütfen hakkınızı arayın lütfen
 

REC1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
2,822
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opelin Kazığı ve GM Müş. Hiz. Terbiyesizliği!

Bundan 4 yıl kadar önce VAG grubunda buna benzer bir olay yaşanmıştı ve bir arkadaş Doğuş Oto'yu mahkemeye verip -o zamanın parasıyla- eksik donanımlar için 900 tl almıştı... Biraz uğraştırdı ama sonunda buldum, farklı bir platform olduğu için reklam olmaması adına özelden bu konunun linkini yolluyorum., mutlaka inceleyin..
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opelin Kazığı ve GM Müş. Hiz. Terbiyesizliği!

Sercan.Sari link' Alıntı:
Üzgünüm ama İster bayiye küfür et ister Opel Türkiyeyi ara ister memnunuiyet formunda bunları belirt ister Almanya Opel ile görüş sonuç sıfır.

Benimde boya ile ilgili bi sıkıntım var bunların hepsini denedim denemeyede devam ediyorum ama hiçbi sonuç alamadım bikaç yerden daha cevap bekliyorum yakında daha detaylı bi şekilde konu açıcam.

İşinize yararmı bilmiyorum ama;

opvinfo@maritzresearch.co.uk (Memnuniyet form numarası olmadan cevap vermez)

kunden.info.center@de.opel.com (Opel Almanya)

opel.turkey@gm-customercare.com (Türkiye Gm)

antwort@opel-infoservice.de (Almanya)
adresler için teşekkürler.ben de kundene mail atmıştım.sonuç alamadım.Tekrar bir ingilizce mail yazıp atacağım.hayır yani anlamadığım insanları uğraştırdıkları şeye bak.hadi ben derdimi anlatacam ama ingilizcesi olmayan adam napacak?illa sorununun çözülmesi için yurt dışıyla mı uğraşmak lazım.GM Türkiye nin sadece ismi var hiç bir işe yaradığı yok.tamamen rezillik.
 

Emir01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
89
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opelin Kazığı ve GM Müş. Hiz. Terbiyesizliği!

 

T֜KETİCİ şİKAYETLERİNİZİ T֜KETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ B֜ROSUNA şAHSEN BAşVURARAK BİLDİREBİLİRSİNİZ


Tüketici şikayetleri Başvuru Formu için tüketici formu.doc 

T֜KETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİNİN ևALIşMA USUL ve ESASLARI


Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır.

Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.

Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;

*Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,

*Tüketici Mahkemelerine,

başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.

HAKEM HEYETLERİ VE T֜KETİCİ MAHKEMELERİ NEREDEDİR?

Hakem Heyetleri illerde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.

81 İl Müdürlüğü ile 892  ilçede Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bulunmaktadır. Ancak iki ilçede (İlçemizde  ve Bursa İli Osmangazi İlçesinde) iki hakem heyeti bulunmaktadır.

Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır.


NEREYE BAşVURULMALI? 

Başvurular, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya tüketicinin ikamet ettiği yerdeki hakem heyetine şahsen yapılır.

Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 1 Ocak 2012’den itibaren 1.161,67 TL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu durumda, hakem heyetlerinin aldığı karar bağlayıcıdır.

Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.

Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 (onbeş) gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.

şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 1.161,67 TL’nin üstünde ve 3.032,65 TL.’nin altında ise Hakem Heyetlerine şahsen başvurulabileceği gibi, Tüketici Mahkemelerine de başvurulabilir.

Ancak bu durumda, Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyet kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir.

şikayet  konusu olan mal ya da hizmetin değeri 3.032,65 TL'nin üstünde ise doğrudan  Tüketici Mahkemelerine ya da İl Tüketici Sorunları Hakem Heyetine  başvurmanız gerekmektedir.


BAşVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?

şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgeleri (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) 2 (iki) suret halinde düzenleyerek Tüketici Sorunları Hakem Heyetine şahsen başvurmanız gerekmektedir.  
Yazılı dilekçenizde,
• Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini, 

• Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,

• Ne kadar para ödediğinizi, 

• Sorunun ne olduğunu,

• Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu, 

• Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.


BAşVURULARDAN ֜CRET ALINMAZ

Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Hakem heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanır.

Tüketici Mahkemeleri nezdinde tüketiciler tarafından açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.

G֖R֜şÖœLME S֜RESİ

Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 3 (üç) ay içinde karara bağlanır.

Kararlar, alındığı tarihten itibaren 5 (beş) gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.

Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarını gösterir listeler, İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında aylık olarak ilan edilir.

İlçemizde Tüketici sorunları Hakem Heyeti Sayısının ikiye çıkarılması talebimiz Sanayi ve Ticaret Bakanlığının 28.03.2007 tarih ve 2007/68 sayılı Bakan onayıyla uygun görülmüştür.

23.07.2007 tarihinden beri İlçemizde iki hakem heyeti görev yapmaktadır.


ևANKAYA İLևESİ 1. T֜KETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ:

BAşKAN Hatice S֜ZG֜N Yazı İşleri Müdürü

֜YELER

Halil AHİ Ö‡ankaya Belediyesi Temsilcisi

Av. Erkal Hilmi KART Ankara Barosu Temsilcisi

Naime ALİMOğLU Tük.Hak.Der. Temsilcisi 

Musa AKMAN ATO Temsilcisi

ևANKAYA İLևESİ 2. T֜KETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ:

BAşKAN Hatice S֜ZG֜N Yazı İşleri Müdürü

֜YELER

Mehmet YILDIRIM ևankaya Belediyesi Temsilcisi

Av. Banu ERTUğRUL Ankara Barosu Temsilcisi

Av. ֜mit KARA Tük.Hak.Der. Temsilcisi

M.Sacit SAMLI  ATO Temsilcisi

İLETİşİM:

Adres:
Kumrular Cad. No:5 Kızılay/ANKARA 

Tel: 0 (312) 425 64 27


Alıntidir
http://www.cankayakaymakamligi.gov.tr/default_B0.aspx?content=97
 

Emir01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
89
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Ynt: Opelin Kazığı ve GM Müş. Hiz. Terbiyesizliği!

İlgili ֖rnek Form

T.C
ևANKAYA KAYMAKAMLIğINA
(Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı)
 
T֜KETİCİNİN
 
ADI-SOYADI            :………………………………………………………………………….
 
EV ADRESİ              :…………………………………………………………………………..
 
……………………………………………………………………………………………….......
 
…………………………………………………………………………………………………...
 
TEL NO                    :………………………………………………………………………….
şİKAYET EDİLEN
 
SATICI-SAğLAYICI:…………………………………………………………………………
 
…………………………………………………………………………………………………...
 
ADRES                     :…………………………………………………………………………...
 
…………………………………………………………………………………………………...
 
TEL NO                  :……………………………………………………………………………
 
SATIN ALINAN MAL VEYA HİZMETİN           ALINAN BELGENİN (Fİş-FATURA)
 
CİNSİ                      :…………………………………TARİH       :
 
MİKTARI               :………………………………..  NO            :
 
BİRİM FİYATI      :………………………………..  İMEİ NO :
 
 
şİKAYET KONUSU(SATIN ALINAN MAL VEYA HİZMETİN AYIBI)
 
:…………………………………………………………………………………………………
 
…………………………………………………………………………………………………
 
…………………………………………………………………………………………………
 
…………………………………………………………………………………………………
 
…………………………………………………………………………………………………
 
…………………………………………………………………………………………………
T֜KETİCİNİN SEևİMLİK TALEBİ
 
A-) BEDEL İADESİ​           B-)MALIN AYIPSIZ MİSLİYLE DEğİşTİRİLMESİ
 
C-) ֜CRETSİZ ONARIM​          D-) AYIP ORANINDA BEDEL İNDİRİMİ
 
DİğER  â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦
 
​…./…./2011
​    İMZA
 
Üst