Opel Astra J 1.4 Turbo Hararet Sorunu

lazyman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2019
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yağ kapağını aç beyazımsı sümüksü birşeyle karşılaşırsan conta yanığıdır geçen hafta yaktım ordan biliyorum 2,5k tuttu
 

addim27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Arkadaşlar,

Bende 2012 model opel astra j hb 1.4 turbo ile aranıza yeni katıldım. Aracımı yaklaşık 1.5 ay önce satın aldım. Aracım İstanbul' dan Gebze ' ye dönerken hararet yaptı. Sağa çektim hararetin düşmesini bekledim. Aynısını birkaç defa tekrarladım. Dün sabah aracın başına gittimde araç yarım litre su eksiltmiş büyük ihtimalle devirdaim'den kaçak vardı. Daha sonra opel özel servisine gittim. Termostat dediler, 3 defa değişti fakat yine durum aynı, araç harareti fan açtığı halde düşmüyor. Radyatör olabilir dediler, söktüler daha sonra radatörcüde kontrol ettiler buda sağlam dediler. Devirdaim kontrol edildi, oda sağlammış. Adam geriye sadece conta yakmıştır diyor. Ama radyatörde garip bir durum var araba hararet yapınca radyatörün orta ve alt tarafı soğuk sadece üst tarafı ısınıyor. Durumu bir türlü anlayamadılar.
Konu ile ilgili yardımcı olursanız çok sevinirim.
Şimdiden çok teşekkür ederim. İyi forumlar.

Not: Aracımı benzinli ve otomatiktir.
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun.. Üzerinden aylar geçmiş ancak anlattığınız duruma benzer bir olay da insignia 1.4 aracımda ben yaşamaktayım.. Süreç nasıl devam etti, problemi çözebildiniz mi? Motor haraket derecesindeyken radyatörün soğuk olması demek, motorun kanallarındaki sıcak suyun radyatördeki soğuk suyla devirdaim yapmaması demektir.. Bildiğim kadarıyla bunun üç sebebi var: devirdaim çarkı dönmez, termostat açılmaz ya da radyatörde çok miktarda hava vardır(zayıf ihtimal).. Siz 3 defa termostat değiştirmişsiniz ve devirdaim sağlammış.. Akıl almaz bir olay gerçekten.. Aynısını ben yaşıyorum şu an ve iyice anlayana kadar parça değişimine gitmedim.. Kısa bir yolculuğumda termostat açılmadı, indiğimde aracın çatur çatur soğuduğunu fark ettim kaputu açtım, motor suyu sıkışmış çıkacak yer arıyor, deve boynundan damlıyor, depoya giden ince hortumdan sızıyor, devirdaim kısmında ıslaklık var ve tüm bunlar olurken radyatörden termostata bağlanan kalın su hortumu sıcak değil !! Yani termostat açılmamış (bence başka bir açıklaması yok), sanırım yolculuk kısa olduğundan hararet göstergesi de henüz oynamamış..
O günden sonra bir obd2 cihazı alıp her sürüşümde ecuya bağlandım ve aracı takibe aldım.. Termostat daima motor suyu 105 dereceyi bulunca açıldı, 109 olunca da fan açıldı, tekrar aynı sıkışma yaşanmadı ancak o günkü kadar olmasa da az miktar sızıntı yapmaya devam etti.. Artık tüm kaçak noktaları yenilenecek(devirdaim, deveboynu ve depoya giden ince hortum) ondan kaçış yok da ben yenittikten sonra ayı şeyi yaşamaktan korkuyorum.. Termostatım da 3 ay önce değişti, garantili ancak ustaya gittim bir saat bilgisayardan kontrol etti, termostat hep açıldığı için değişim olmaz dedi.. Saçmasapan bir durum, deli oldum..

SM-C5010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Hasan0000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2019
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracım 2012 astra 1.4t hararet 95 çıkıyodu fan açıyodu soldaki hortum soğuktu devirdaime baktık sağlam kapak açtık çatlak var altkapakta eğilmiş silindr kapak alındı sıfır orjinal alt kapak taşlama oldu termostat bujı sibop zincir seti vs hepsi orjinali ile değişti yanlız sorun yine aynı termostat tekrar değişti yine aynı sorun soldaki hortum soğuk sağdakiler sıcak hararet 95e çıkıp 30sn sonra geri 90 iniyor fan sürekli açıyor benzinde biniyorum tüptendir diye benzindede aynı
 

turgay gungor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ocak 2018
Mesajlar
38
Tepki puanı
7
Puanları
8
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Aracım 2012 astra 1.4t hararet 95 çıkıyodu fan açıyodu soldaki hortum soğuktu devirdaime baktık sağlam kapak açtık çatlak var altkapakta eğilmiş silindr kapak alındı sıfır orjinal alt kapak taşlama oldu termostat bujı sibop zincir seti vs hepsi orjinali ile değişti yanlız sorun yine aynı termostat tekrar değişti yine aynı sorun soldaki hortum soğuk sağdakiler sıcak hararet 95e çıkıp 30sn sonra geri 90 iniyor fan sürekli açıyor benzinde biniyorum tüptendir diye benzindede aynı
Sa bende ayni sorun var thermostati degistirdim radyatordeki senseru degistirdim ne hikmetse thermostat 105 tje acmasi gerekiyor acmiyor fan sgutmak.icin calisiyor isi 114 lere cikiyor fan 2 3 kademelere cikiyor anlamadim simdide diger sensoru degistircem onuda deniycem kafayi yicem harbiden .cozum bulursa yazarmisiniz tesekkurler

TURGAY
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
1.4 t ise araciniz turbiya baktirin bi. turbonuz catlaksa basinctan dolayi sisteminiz isiniyordur. Turbo sorunlarinda hararet yukselmesi olur
 

turgay gungor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ocak 2018
Mesajlar
38
Tepki puanı
7
Puanları
8
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
1.4 t ise araciniz turbiya baktirin bi. turbonuz catlaksa basinctan dolayi sisteminiz isiniyordur. Turbo sorunlarinda hararet yukselmesi olur
Abi sorunum thermostat araba calisirken acmiyor stop edince aciyor radyatordeki sensoru degistirdim yurt disindaki vidyolarda oyle cozum bulan vardi ondan ama yok 112 lere cikiyor fan son kademelere kadar aciliyor stop etmeden acmiyor anlamadim
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Araba stop edince fan açıyorsa sistemde hava vardır
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Termostat mekaniktir ısınınca acar araba çalışırken devreye işi 100 105 gelince acar gerekli dereceye düşünce kapanır eğer hararet yapıyor sa termostatın bozulmuş kapalı kalıyordur
 
Üst