Herkese merhaba,
Kullandığım edition plus astra j araçta fabrika çıkışı arka kapıda hoparlör bulunmuyor. Üç yıl önce multimedya takılırken beceriksiz multimedyacı ve beni götürdüğü aynı beceriksizlikteki ustaları sayesinde arka kapı yüzlerini sökemeyip arka pandizota resmen kıyarak 2 adet 16cm hoparlör takmıştık. Yetkili servisin bunu yapabiliyor olduğunu bilmeme rağmen, multimedyacının "
bak sonra arka kapılardan ses gelir, yetkili servis çok kalitesiz hoparlör takar vb" söylemlerinde kanarak razı olmuştum.
Ses sistemi arayışına girmeden bir kaç gün önce döşemecileri gezip

arka pandizotun görüntüsüne bir çare ararken "
sen bu pandizotun üzerine soğuk su iç, 1500-2000 belki de 3000bine bulursun" söylemlerine ilaveten bir de insanlık suçu işlemişim gibi davranmaları sonucu kendimi küçük emrah gibi

hissetmeye başlamıştım ki aklıma çıkmacılar geldi. İlk gittiğim çıkmacıda buldum çok şükür.
Leş durumdaydı. Temizledim bi güzel.
Yukarıdaki mesajlarda konuştuğumuz müzik sistemi işini de enine boyuna düşündükten sonra ses sistemcide montaj yapılan civic ve şahinlerden duyduğum sesin beni bu işten epey uzaklaştırdığını farkettim. Sonra arka pandizota taktığımız hoparlörleri arka kapı içlerine almaya ve dört kapıya yalıtım yaptırmaya karar verdim.
Yukarıda bahsettiğim ses sistemi için uygun fiyat veren ustayla görüştüm ve 1 ay sonunda ikimizin de müsait olduğu bir an yakaladık.
Kapı yüzleri söküldü, M acoustic marka yalıtım malzemesi ile yalıtım yapıldı. Kapılarla çamurluklar arasındaki teneke ve tok ses farkını aldık. Ama kapılar kapatıldığında şu hep söylenen tok kapı sesi beklentilerimin altında kaldı. Sanırım beklentilerim s klasse standartlarındaydı

eskiye göre %10 toklaşmıştır tahminimce. Zaten eski hali de fena değildi.
Hoparlörler takıldı herşey güzel hoş, bir de baktım arka camlar açılıp kapanmıyor ve merkezi kilit de çalışmıyor. Bir takım denemelere rağmen düzelmedi bir türlü.
Forumdan arkadaşlarla durumu paylaştım. Sağolsunlar
@ethembozkurt,
@Hasip,
@Cemil arkadaşlar, abiler yardımcı olmaya çalıştılar. Kendilerinden öğrendiklerimi de bu vesile ile paylaşayım; cam ve kapı kilidi ile ilgili iki farklı kodlama yöntemi öğrendim:
1- Anahtarda kilitleme butonuna basılı tutarak anahtarı kontağa takıyor ve kontağı bir kademe açıyoruz.
2- Anahtar üzerindeki kapama butonuna 16 ya da 17 kez bastıktan sonra 1 kez açma butonuna basıyoruz.
Problem başka olduğu için bende bir işe yaramadı. Tekrardan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum desteklerinden dolayı.
Sigortaları kontrol ederken arka cam sigortasının atmış olduğunu gördük. Arka cam rezistansı sigortasını arka cam sigorta yuvasına taktık ve çaat. Şase oluştuğunu anladık.
Ustaya tekrar gittik arka kapı yüzleri söküldü ve arka iki kapıdaki kablo demetlerine ikişer adet vida girdiğini tespit ettik.
Kablolar tekrar yalıtıldı. Vidalar biraz daha verev atıldı.
Sigortaları bulamadık, amperi aynı olmak kaydıyla uzun olanından bulduk, taktık. Hiç anlamadığım sigorta konusuna da bu vesileyle vakıf oldum.
Sonuç : Arka koltukta bir adet kapı yüzü pimi buldum, ama herhangi bir ses gelmediği için şu an sökmeyle uğraşmak istemiyorum. Torpidoya attım, sol arka kapının bir pim eksik. Ustam tornavida kullandığı için, kapı tutamaklarının bazılarında çok minik te olsa hasar var.
Ses yalıtımını şiddetle öneririm, ses sistemim sınıf atladı. Hiç duymadığım basları tizleri duyabiliyorum. Kapı tokluğundan bahsetmiştim eskiye nazaran %10 bir toklu artışı söz konusu. usta çok farkeder dedi ama yol sesine etkisini deneyemedim.
Ustam kişilik olarak iyi biri, işinde de iyi ama okudunuz işte yukarıda...
Ustanızı iyi seçin demiyorum. Araştırın, uğraşın, zaman ayırın, sabredin kendiniz yapın diyorum. Daha önce yaşadığım farklı olaylar ve bu olaydan sonra anladım ki benden ala usta yok. Kimse sizin kadar özenmez, hassas davranmaz. Benim gibi zaman sıkıntınız varsa, biraz da sabırsızsanız bahsettiğim ya da daha kötü sorunlara başetmeye kendinizi hazırlamalısınız
Maliyet:
4,5 adet yalıtım levhası : 550TL
İşçilik : 100 TL
Çıkma pandizot : 500 TL
3 adet 30a sigorta : 24TL
