Müjde - Mavi Egsoz

plato honlamanın sonucunu orda bakarak ölçemez onu demek istiyorum,
+ ordaki amaç çap ayarlamatan ziyade silindiriklik ve yüzey pürüzüdür...
honlamanın asıl numarası ordadır zaten, ;)
3.5yıl motor bloğu üretim hattındaydım da ;);)
meslektaşız yani :D
makinacıların sonu hep rektifiyiyecide mi bitiyor yaw :confused:
 
yüzey hassasiyetini olabildiğince iyi vermeye çalışıyorlar şu anda Ülkemizde en son 120 lik grift kullanılırken yurt dışında adamlar 400 e kadar çıkmışlar hocam. Yanlız olabildiğince iyi yüzey hassasiyeti elde ediliyor. ellerinde yüzey pürüzlülük ölçüm cihazları var ve artık yenilemeciler bu değerleri arşivliyorlar.Zaten 100 km den sonra silindir yüzeyi ayna gibi oluyor .zaten bu durumda ilk aşınma segmanlarda olacak ha tamam hoş değil ama çokmu canımız sıkıldı bi segman daha attıracaz bence olay tamamdır. zaten ikinci segman atma uygulamasıda var biraz daha külfet okadar.
 
Ben bunların hiçbirine para vermem arkadaşlar. 3000 ytl rektefiye işlemi yaptırıp arabadan hayır beklemem. Keyif almam artık bi kere. Bu km'de araba rektefiye gerektirecekse nerde alman arabasının kalitesi derim. Arabayı satarım, kurtulurum daha iyi. Gider sıfırını alırım sonra.
 
geçmiş olsun.ben mobil 10-40 kullanıyorum.geçenlerde bir servise uğramıştım hangi yağı kullanıyorsunuz dedim "opelin orjinal yağı abi gm"dedi malum gm lerin hali o grı olanlardan.gm 4 litresine 25 ytl dediler zaten normal bir marka yağ ile aralarında 30 ytl fark ediyor
 
zaten bu işler 3000 YTL tutmuyor hepsi 1.750 YTL belki az değil ama sonuçta tertemiz oluyor zaten sadece subap lastiklerin sertleşmişse 600 YTL ile kurtarıyorsun.
 
Alman malı motor, general motor, 130 binde rektefiye :confused: :confused: :confused: . Arabalar 130binde rektefiye olsun diye mi yapılır ? Motor harcamak bu kadar ucuz olmamalı.

Şahsen ben şu an sıfır bir astra-vectra falan alsam en az 400bin km yapmasını beklerim (bakımlarını yaptığım sürece en az bu km'yi yapmalı) .

Görüşünde haklısın.
Tesadüfen opel fabrikasında çalışmış makina yüksek mühendisi ile tanıştım, bu durumu izah etim düşük km de rektifiyenin kabul edilemez olduğunu söylüyor. Eğer normal binek araba gibi kullanılırsa bakımları zamanında yapılıp yağını, suyunu eksik etmeyip hararette yaptırılmasa en az 600 km de sadece sekman atmak yeterli olur diyor. İş kullanıcıda En azından açılıp sipop lastiklrinin durumuna bakılması gerekiyormuş.Eğer sağlamsa kullanım tarzından veya satarken km rede oynamadan kaynaklanan km azlığı yanılgısı vardır dedi.
Sıkıntını çok iyi anlıyorum iki sene önce bende yaşadım.
çok araştırdım. Değişik fikirler ile karşılaştım.sonunda yağ değişikliğinden kaynaklandığını buldum. dördüncü değişimde bu kendiliğinden düzeldi.Ayrıca son yağ değişiminden sonra motor silk cls bont koydum . Yağ eksiltmeyide kesti.
 
Görüşünde haklısın.
Tesadüfen opel fabrikasında çalışmış makina yüksek mühendisi ile tanıştım, bu durumu izah etim düşük km de rektifiyenin kabul edilemez olduğunu söylüyor. Eğer normal binek araba gibi kullanılırsa bakımları zamanında yapılıp yağını, suyunu eksik etmeyip hararette yaptırılmasa en az 600 km de sadece sekman atmak yeterli olur diyor. İş kullanıcıda En azından açılıp sipop lastiklrinin durumuna bakılması gerekiyormuş.Eğer sağlamsa kullanım tarzından veya satarken km rede oynamadan kaynaklanan km azlığı yanılgısı vardır dedi.
Sıkıntını çok iyi anlıyorum iki sene önce bende yaşadım.
çok araştırdım. Değişik fikirler ile karşılaştım.sonunda yağ değişikliğinden kaynaklandığını buldum. dördüncü değişimde bu kendiliğinden düzeldi.Ayrıca son yağ değişiminden sonra motor silk cls bont koydum . Yağ eksiltmeyide kesti.

peki sendeki yağ eksiltme mavi duman olarak mı kendini gösteriyordu ?
 
Ben de mavi duman yoktu.
 
O zaman durumlarımız farklı demek. Bu hafta içi servise götürecem dün götüremedim. Bakalım ne çıkacak sonuç.
 
İnşallah büyük bir sorun çıkmaz.
Sibop lastklerinin sertleşmesinden ise az zarar ile kurtarırsın.:(
 
Geri
Üst