Müjde - Mavi Egsoz

geçmiş olsun arkadaşım. maliyeti ne oldu bu işin sana ?
 
abi bende makina mühendisiyim şimdi aynı dert bendede var . Fiyatları yazıyorum benim aldığım Mahle segman piston takım :400 YTL Üst takım conta : 90 YTL Alt takım conta : 90 YTL Ana yatak kol yatak : 90 YTL Yağ pompası : 150 YTL Üç beş daha çıkar ,dert bunlarda . Fakat sen sen ol kesinlikle ama kesinlikle şayet rektifiye ettirirsen arabanı ,kesinlikle yarı senteyik yağ kullanma ilk başta. Tek numara 30 luk mineral yağı koydur arabana 100 km sonra yağı filitreyi değiştirt. Çünkü bu işin raconu böyle yabancı kaynaklardanda araştır göreceksin .Sonra 1500 km daha mineral kullanmaya devam ve 90 km hızı geçme Sonra artık yarı sentetiğe geçersin. Birde rektifiye esnasında honlama taşlama gibi işlemler esnasında işin başında durmak senin hakkın plato honlamayı iyi yapsınlar dikkat et.
 
evet arkadşlar bu işler tehlikeli hepinze geçmiş olsun
 
Evet arabada kuşkulu bir durum olursa ( mavi egzoz, ilkyardım çantası, yangın tüpü gibi ) orada uyanık takipçiler var..Anlaşıp onunla yaptırun...Ben hep muayine 115 ytl civarı ise açıktan 20 ytl de ayakçı takipçiye veriyorum..Hızlı bir şekilde donanımsız geçmenize yardımcı oluyorlar onlar...Ama 20 ytl den fazla vermeyin, pazarlık yapın,

Erzurumda muayene yaparken zaten bakmıyorlar arabaya :) bi tek motor numarası ile ruhsatı karşılaştırıyorlar o kadar.
 
abi bende makina mühendisiyim şimdi aynı dert bendede var . Fiyatları yazıyorum benim aldığım Mahle segman piston takım :400 YTL Üst takım conta : 90 YTL Alt takım conta : 90 YTL Ana yatak kol yatak : 90 YTL Yağ pompası : 150 YTL Üç beş daha çıkar ,dert bunlarda . Fakat sen sen ol kesinlikle ama kesinlikle şayet rektifiye ettirirsen arabanı ,kesinlikle yarı senteyik yağ kullanma ilk başta. Tek numara 30 luk mineral yağı koydur arabana 100 km sonra yağı filitreyi değiştirt. Çünkü bu işin raconu böyle yabancı kaynaklardanda araştır göreceksin .Sonra 1500 km daha mineral kullanmaya devam ve 90 km hızı geçme Sonra artık yarı sentetiğe geçersin. Birde rektifiye esnasında honlama taşlama gibi işlemler esnasında işin başında durmak senin hakkın plato honlamayı iyi yapsınlar dikkat et.

honlama işlemini nasıl atölyelerde yapıp hanesi uygun olmayan ve kalibrasyonu olmayan mikrometrelerle yaptıklarını tahmin edebiliyorum. yapılan honlama sonrası elde edilen silindir iç çapının doğru imalat toleransları arasında tutulacağına inanmıyorum. şayet ilk seferde olması gereken çap değerini honlamada tutturan bir usta görmedim. bu dediğim seri imalat parçalar için. elimizde bir adet motorumuz var, o da yanlış işlenirse bi daha hiç tutmaz, usta da hiçbir sorumluluk üstlenmez kendine toz kondurmaz.
 
burak dostum motor komple revizyon oldu 3,000 ytl yi buldu aşağı yukarı.dohc 156 beygir.
 
valla ben 3000 lira vermem rektefiyeye. satar kurtulurum oyle bir durumda.
 
abi bende makina mühendisiyim şimdi aynı dert bendede var . Fiyatları yazıyorum benim aldığım Mahle segman piston takım :400 YTL Üst takım conta : 90 YTL Alt takım conta : 90 YTL Ana yatak kol yatak : 90 YTL Yağ pompası : 150 YTL Üç beş daha çıkar ,dert bunlarda . Fakat sen sen ol kesinlikle ama kesinlikle şayet rektifiye ettirirsen arabanı ,kesinlikle yarı senteyik yağ kullanma ilk başta. Tek numara 30 luk mineral yağı koydur arabana 100 km sonra yağı filitreyi değiştirt. Çünkü bu işin raconu böyle yabancı kaynaklardanda araştır göreceksin .Sonra 1500 km daha mineral kullanmaya devam ve 90 km hızı geçme Sonra artık yarı sentetiğe geçersin. Birde rektifiye esnasında honlama taşlama gibi işlemler esnasında işin başında durmak senin hakkın plato honlamayı iyi yapsınlar dikkat et.

Plato honlamayı başında durarak nasıl takip etsin ki arkadaş??
mahr perthometer yoktur tabi sanayideki rektifiyecilerde...
;)
 
plato honlama için cam elyafı tarzı bir aşındırıcı kullanılıyor. Zaten pistonların üstünde yağ filmi boşluğu yazar ör:0.04 gibi rektifiyecinin işi bu zaten ama atölyeye gidersen işi görürsün içine siner ankarada çok güzel yapan yerler var zaten senin piston çapı 79mm ise 79,5 e çıkacak yarım milim oynar .
 
reklam gibi olmasın ama yıldırım motor yenileme atölyesine bir git bak izlenim edinmiş olursun zaten honlama makinalarında hassasiyet artık çok iyi adresi :Şaşmaz Oto Sanayi Sitesi 17. Sokak No:15 Güvercinlik/ANKARA
tlf : 0 312 278 08 04-05-06 birde garantili yapıyorlar gelişmiş motor yenilemecilere bağlılar ha ben buraya mı yaptıracam bilmiyorum ama bir grift girecek bu silindirin içine ama nerde?
 
Geri
Üst