Motor Üflemesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lapsetur
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Basit bir ipucu, 4 pistonun kompresyon değerlerinin birbirine yakın çıkması bile iyiye işarettir. Motorda üfleme var veya yağda beyazımsı ağdalanma olmuş diye "motoru açalım da araca segman atalım" demek o kadar basit değildir. O arkadaşımız satılığa çıkardığı kendi aracında bu tür bir üfleme olsa bunun önemli olmadığına dair roman yazar ;).

Ve bir arabaya kaç defa segman atılabilir, 2003 model bir arabaya segman atmak demek , o arabanın motoru gerçekten segman atmalık bir sıkıntı olduğunda motoru baştan aşağıya yenilemek gerektirecek demek..
 
Şimdi ölçtürdüm

10,9
10,9
10,5
10,9

olarak çıktı. Kitapcıkda 10,1 diyor şimdi bu değerler normalmi 1.2 motor araç için? Bazı yerlerde okudum 12'nin altı sakıncalıdır diyorlar bu doğrumu ?
 
Piyasada her denene bakma, aracının el kitabında en sağlıklı bilgiler mevcuttur. Şimdi bu ölçümler ve söylenenler neticesi kafan çok karışık ve canın sıkkın, sakin bir şekilde şu soruların cevabını ara; aracında eskiye oranla bir performans kaybı var mı, motor ne kadar yağ tüketiyor, kullandığın yağ aracın özelliklerine uygun mu, egzostan mavi duman atıyor mu, aracın kaç km de, aracın ilk sahibimisin, ilk sahibiysen aracını biraz hor mu kullanıyorsun, ikinci sahibiysen senden evvelki sahibi ne derece güvenilir bunlarla ilgili sağlıklı yorumlar yap. Bir Opel motoru normal şartlarda kolayca su koymaz. Mesela bendeki Vectra A kasa 1991 model, otomatik vites ve 251.000 km de (bir faturadaki bilgiler yanlış değilse km.sinin 30.000 veya 40.000 km kadar silinmesinden şüpheleniyorum), benden bir evvelki sahibi araca gereği gibi bakmamış, aldığımda klasik bakımlarını yaptırdım Allaha şükür 4 senedir hiç beni üzmedi.
 
O üst kapağa aşağıdan gelen hortumu söktüğümde bendede üfleme yapıyor fakat yağ eksiltmem yok şu an yağ değişiminden 6 bin km geçti 1 lt yağ eksiltti fakat üst kağakta conta özelliğini kaybetmiş her yerinden yağ geliyor bi kısmıda ordan gitmiş gibi.Bizim bu x20xev lerde o aşağıdan gelen demir borudaki üfleme normalmi acaba (üstdeki ecotec kapağına gelen)?
 
komprsör verileri iyi..
bence elletme yagi degistir. uygun yag koy.sonucta km yazmamissin ama normal veri...
 
Piyasada her denene bakma, aracının el kitabında en sağlıklı bilgiler mevcuttur. Şimdi bu ölçümler ve söylenenler neticesi kafan çok karışık ve canın sıkkın, sakin bir şekilde şu soruların cevabını ara; aracında eskiye oranla bir performans kaybı var mı, motor ne kadar yağ tüketiyor, kullandığın yağ aracın özelliklerine uygun mu, egzostan mavi duman atıyor mu, aracın kaç km de, aracın ilk sahibimisin, ilk sahibiysen aracını biraz hor mu kullanıyorsun, ikinci sahibiysen senden evvelki sahibi ne derece güvenilir bunlarla ilgili sağlıklı yorumlar yap. Bir Opel motoru normal şartlarda kolayca su koymaz. Mesela bendeki Vectra A kasa 1991 model, otomatik vites ve 251.000 km de (bir faturadaki bilgiler yanlış değilse km.sinin 30.000 veya 40.000 km kadar silinmesinden şüpheleniyorum), benden bir evvelki sahibi araca gereği gibi bakmamış, aldığımda klasik bakımlarını yaptırdım Allaha şükür 4 senedir hiç beni üzmedi.

komprsör verileri iyi..
bence elletme yagi degistir. uygun yag koy.sonucta km yazmamissin ama normal veri...

Ben arabanın 3.ncü sahibiyim. İlk sahibi İstanbuldan. Aracı 2.nci sahibinden aldığımda arabada Clup Card vardı o kart sayesinde arabanın 100.000 Km'ye kadar olan tüm bakımlarına ulaştım bu KM'ye kadar hep yetkili servis'de bakım yapılmış.

Aracın ilk sahibinide buldum onlada konuştum hatta ilk sahibini tanıyan servis yetkilisinide buldum onla yaptığım sohbette ilk sahibinin aracı düzenli ve sakin kullandığını bildirdi.

2.nci sahibi ise genç bir arkadaş ben bu kişiden 106.000'de aldım, arabayı satma sebebi düğün yapacağından dolayıymış bana inandırıcı geldi bu sebep.

Conta yanmasından şüphelendim bir ara 2.nci sahibine 2-3 kere sordum bu arabaya hararet yaptırdınmı diye her seferinde hararet yaptırmadığını söyledi.

Bende çok titizimdim arabayı zorlamam gereksiz sert hareketler yapmam kolay kolay 100 Km hızı geçmem. Bakımını zamanında yaptırım hatta bazen sırf araba normalmi diye Çanakkaleye yolum düştüğünde Servis'e giderim bi sağına soluna baktırım.

Arabayı aldığımda hemen gidip çelik jant ve Michlen lastik taktırdım. Aküsünü değiştirdim ayrıca ufak bir bakım bile yaptırmıştım. bu ufak bakım arabayı alır almaz 450 TL tutmuştu.

Kısaca titizimdir araba konusunda. Daha önce lada vardı onda 5.000 Km'de yağ değiştirirdim Kayınpederim kızardı bana erken yağ değiştiriyorum diye. Opelde 10.000'de değiştirdim fakat bundan sonra 7.500'de değiştirmeye karar verdim.

Ensom Mobil Super 10w40 yağ koydurdum. Her yağ değişiminde bujileri, yağ filitresini, hava filitresini, benzin filitresini, polen filitresini değiştirtirim.

Arabada performan kaybı yok benim 1500 motor lada'dan bile daha seri. Eksoz'dan Mavi duman atmıyor bunu çok takip ettim. En son 1.000 KM'de 400ml yağ eksiltmiş. Araba şuan 118.200 Km'de. Yağı değiştireli 1.200 Km oldu
 
Son düzenleme:
Son düzenleme:
Oktay bey bence için rahat olsun, aracına güle güle bin. Sık sık yağ markası ve cinsi değiştirme yeter, sonuçta günümüzdeki yağların kalitesi birbirine yakındır. Enson Mobil Super 10w40 yağ koydurduğunu söylüyorsun, aynı yağdan bir değişim daha yapmanı, ondan sonra yağ tüketim değerlerini takip etmeni öneririm. Aracını bir iki gün park ettikten sonra ilk çalıştırdığında mavi duman atıp atmadığına da bakmanda fayda var, bu mavi duman da bir miktar yağ tüketimini etkiler (merak etme bu durum zararsızdır, sibop lastiklerinin sertleşmesi sonucu yanma odasına sızan yağ bu mavi dumana neden olur).
 
Oktay bey bence için rahat olsun, aracına güle güle bin. Sık sık yağ markası ve cinsi değiştirme yeter, sonuçta günümüzdeki yağların kalitesi birbirine yakındır. Enson Mobil Super 10w40 yağ koydurduğunu söylüyorsun, aynı yağdan bir değişim daha yapmanı, ondan sonra yağ tüketim değerlerini takip etmeni öneririm. Aracını bir iki gün park ettikten sonra ilk çalıştırdığında mavi duman atıp atmadığına da bakmanda fayda var, bu mavi duman da bir miktar yağ tüketimini etkiler (merak etme bu durum zararsızdır, sibop lastiklerinin sertleşmesi sonucu yanma odasına sızan yağ bu mavi dumana neden olur).

Savaş Abi,

(Abi demek bana daha sıcak geliyor Bey kelimesini bir türlü sevemedim :) )

Yardımların için teşekkür ederim içim rahatladı sanırım efamlı ve takıntılı birisiyim ben :sorry:

Sibop lastiklerini değiştirmek için motor açılması lazım ben hiç kuracalatmayayım motoru. Bir sonraki yağ değişiminde Mobil 1 10w60 düşünüyordum. Bilgiler doğrultusunda Mobil S 10w40 devam o zaman

Kafama takılan diğer husussa 110 Km hız yaptığımda egsozun kararması.

Aslında olayı fazla deşmemek lazım derine indikce işin içinden çıkılmıyor
 
Son düzenleme:
Geri
Üst