Motor Üflemesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lapsetur
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

lapsetur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
643
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
56
Bugün motoru ustaya gösterdim. 1000 Km'de 400 ml yağ eksiltiyordu ayrıca yağ kapagının üstünde mayonezimsi köpük vardı.

Usta motorun üstündeki kalın hortumu çöktü oradan buhar çıkyordu. Motor üflüyor dedi seğmanların değişmesi lazım dedi. Ayrıca Pistonlarıda değiştirmek lazım dedi motor açılmadan tam maliyet çıkmaz ama en az 1.500 TL dedi.

Şimdi ben motoru açtırıp sadece seğmanları değiştirsem pistonları elletmesem sorun çıkarmı birde bunun tam maliyetin ne olur acaba.

Birde Mobil 1 10w60 kullansam gecici olarak bi çare olurmu ?
 
Son düzenleme:
Abowww :(

Şimdi ben usta değilim sadece araç kullanıcısıyım ancak aklıma takılan bir konu var,

Eğer ki segman ve pistonlarda sorun olsa : benim bundan anlayacağım yağ yakıta karışıyor, dolayısıyla araç yağ yakıyor anlardım,
Ama Yağda köpük var deyince ben o zaman yağa su karıştığını anlıyorum. Yani bein %90 yanlış biliyorumdur ama sanki mantıklı olan bu gibi.

Eğer araçda yağ ile su karışıyorsa o zaman sadece conta değişmesi yeterli diye biliyorum.
 
Abowww :(

Şimdi ben usta değilim sadece araç kullanıcısıyım ancak aklıma takılan bir konu var,

Eğer ki segman ve pistonlarda sorun olsa : benim bundan anlayacağım yağ yakıta karışıyor, dolayısıyla araç yağ yakıyor anlardım,
Ama Yağda köpük var deyince ben o zaman yağa su karıştığını anlıyorum. Yani bein %90 yanlış biliyorumdur ama sanki mantıklı olan bu gibi.

Eğer araçda yağ ile su karışıyorsa o zaman sadece conta değişmesi yeterli diye biliyorum.

Su eksilmesi yok. Ustanın söylemesi buhardan dolayı ve havaların soğuk olmasından dolayı buhar soğuyunca su oluyor ve üstten yağa damlayınca bu köpük oluyormuş.

Oluşan buharda eksozdan su olarak atılıyormuş aşırı hızlarda buhar yoğunluğu fazla olduğu için eksoz kararıyormuş
 
Motorun kompresyonunu ölçtür. Bence motorda bir sorun çıkmayacak gibi için rahat olsun.
 
Motorun kompresyonunu ölçtür. Bence motorda bir sorun çıkmayacak gibi için rahat olsun.

Savaş abi geçen ay ölçtürmüştüm kompresyonu tam hatırlamıyorsam 11 gibi birşeyler çıkmıştı sorun yok demişlerdi.

Olmazsa başka bir yerde daha ölçtüreyim.
 
Ben sorun çıkmayacağı inancındayım. Motorun özelliğini bilmeden hemen üsten üflüyor diyerek motor açılmaz. Altındaki araba Şahin veya eski tip motora sahip Rekord değil.
 
Ben sorun çıkmayacağı inancındayım. Motorun özelliğini bilmeden hemen üsten üflüyor diyerek motor açılmaz. Altındaki araba Şahin veya eski tip motora sahip Rekord değil.

Benim aracın Komresyon oranı ne olmalı. Kitapcıkta 10,1 diyor.
 
Bilmiyorum, el kitabındaki değeri dikkate almak gerekir.

Yetkili servis 65 Km Özel servis 50 Km uzaklıkta bende buradaki sanayi ye gideceğim burada ölçtüreceğim keşke sabah Özel servis'e gittiğimde tekrar ölçtürseymişim neyse buradakilerde yaparlar sanırım ölçümü
 
Basit bir ipucu, 4 pistonun kompresyon değerlerinin birbirine yakın çıkması bile iyiye işarettir. Motorda üfleme var veya yağda beyazımsı ağdalanma olmuş diye "motoru açalım da araca segman atalım" demek o kadar basit değildir. O arkadaşımız satılığa çıkardığı kendi aracında bu tür bir üfleme olsa bunun önemli olmadığına dair roman yazar ;).
 
Geri
Üst