Motor konusunda yardım.?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan empra
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

empra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
98
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Merhaba,

2008 12. ayda arabam aşırı su eksiltmeden dolayı conta değiştirdim, hararet yaptırmamıştım, 1997 model Opellerde genelde üst kapak çürüdüğünden su kanalları erimiş, kaynak yaptırıp sibop lastikleri değiştirip motoru kapattırdım.(usta açılmışken piston,segman yapılsa iyi olur demişti.) arabam 162.000km idi.bu işlem yapılmadan önce 7500km 'deyaklaşık 1.5lt yağ eksiltirdi, ama duman atmazdı, conta değişiminden yaklaşık 2000 km sonra duman atmaya başladı, şuan 1500km'de 500gr yağ eksiltiyor, aşırı mavi duman atıyor, bunun nedeni üst taraf sıkı olduğundan aşağıya kompresyon verdiğinden mi duman atıyor.? yoksa yanlış bir işlem yapılmış olabilir mi.?

Arabayı 1-2 ustaya götürdüm, aracın üfleme yaptığını ve motor yapılması gerektiği söylendi..aracımda sıralı LPG sistemi bulunuyor,


1.Motor yapılmasını tavsiye eder misiniz.? (Ustalar 2000-2500TL isterler)
2.Eskisi gibi performans alırmıyım.?
 
piston segman değiştimi peki ? Subab lastiklerinden dolayıda duman atabilir .
 
bence motor artık segman istiyor.
 
araban rolantide çalışırken yağ çubuğunu çek, egzosttan gelen mavi duman buradanda geliyosa :( geçmiş olsun. aracın motor istiyo demektir, sadece segmanla kurtulur umarım. keşke ustanı dinleyip motor açılmışken yaptırsaydın. geçmiş olsun.
 
160000 km'deki bir aracın motorunun normalden fazla yağ yakmaması gerekir. Belki sizden evvelki sahibinde bir olay olmuş olabilir. Rektefiye işlemine karar vermeden evvel pistonların kompresyon oranlarının ölçülmesinde fayda var. Yanma odasına yağ kaçağı olursa da araç, özellikle ilk çalıştırmalarda mavi duman atar ama araç mavi dumanı yoğun şekilde her zaman atıyorsa rektefiye işlemi gözüküyor. Ustanız iyi bir işçilik çıkartırsa araç eskisi gibi olur.
 
Merhaba,

cevaplar için teşekkürler, sadece piston sekman değişimini tavsiye edermisiniz.? kompresyon oranlarını bujiyi çıkartıp bir aletle test ettiler aşırı kayıp yoktu, sadece 3.pistonada diğerlerine göre kayıp vardı...
 
sadece piston ve sekmanla bu işi cözebilrisin rektefiyecin motor acıldıktan sonra sana gerekli bilgiyi vericektir
 
Geri
Üst