Opel astra H 1.4 z14xep Su eksiltme sorunu

-faa-

Kayıtlı Kullanıcı
77-Yalova
Katılım
20 Ocak 2020
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Opel astra h 1.4 z14xep essentia paket araç sahibiyim. Arabacımı 110000 km de aldım bir süre sonra yağ pompası arızası verdi. Pompa, krank mili, yatak ve bunların yanında conta, subap takımı, triger zincir değişimi yapıldı. Motorun kendisi ile ilgili problemim kalmadı. Ancak rektefiyeden sonra ve hala devam eden bir problemim var. O da aracın sürekli su eksiltmesi. Ustama problemi söylediğimde hava olduğunu bir miktar su eklemeye devam etmemi söyledi. Ben de su eklemeye devam ettim. Bazı zamanlarda da antifriz ekledim. Ancak problemin hala devam ettiğini görünce tekrar ustaya gittim ve su genleşme kabından motora giden kalın hortumda kaçak olduğunu, orayı bir miktar kesip tekrar taktığını problem tekrar ederse gelmemi söyledi. Bir süre sonra tekrar aynı problem meydana geldi. Bu sefer su genleşme kabının ve kapağının problemli olduğunu fazla havayı tahliyeden atmadığını söyledi. Söylenen parçaları sensörü ile birlikte değiştirdik arabayı bir süre kullandıktan sonra problem tekrarladı. Bu sefer hortumlarda problem olduğunu yeni hortum almam gerektiğini söyledi. radyatör alt ve üst hortumunu değiştirdik. Usta kontrolünde su kaçağı görünmedi. Arabayı aldıktan sonra bir kaç gün kendim kullandim ve hortumlardan hala su kaçırdığını gördüm. Şu anda yol bilgisayarında hala su eksik uyarısı vermekte.

Su kabı ve hortum değişiminden önce arabayı kullanırken 89 derece civarında gezinen derece şu anda 75 derece civarinda geziniyor ancak 80 dereceden sonra 1 dj içinde 118 dereceue kadar çıkıp birden 80 derece civarına iniyor. Önceden su kabının tahliyesinden su atmıyordu, şimdi su atıyor ve suyu eksiltiyor. Aynı zamanda su kabı hortumlarindan ve motor giris horrumlarindan su kaçırmakta. Ayrıca motor soğuk olsa bile su genleşme kabını açtığımda bir miktar hava çıkmakta ve su seviyesi yükselmektedir.

Conta yakmak ihtimali var diye düşünüyorum ama su genleşme kabında duman veya antifriz renginde değişme görmedim.

Sizce problem nereden kaynaklanmakta?
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
araç neden rektefe oldu 110binde sonucta benzinli motor siz sıcak iken depo kapağını açarsanız su yukarı gelir motor soğuk iken aracı çalıştırıp yedek su depo kapağını açın birisi gaz verip bıraksın 2000 2500 maxumum fazla zorlamayın çalıştırıp 1 dakika sonra yapın suda fışkırma olacakmı kontrol edin ve sistemdeki havayı alın sonrasında kaloriferi açın 3 4 dakika çalıştırıp motoru kapayın su eksilecektir tamamlayın
 

-faa-

Kayıtlı Kullanıcı
77-Yalova
Katılım
20 Ocak 2020
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Yağ pompası arızası nedeni ile yataklarda ve krank milinde aşınma oldu, bu yüzden rektefiye oldu. Dediğinizi yapıp sonucu buradan bildiririm. Teşekkürler.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
birde lpg yi iptal ettirin termostat gövdesinden boruları direk kalorifere bağlayın sonrasında regulatörde kacırıyor olabilir birde yedek su depo kapağını acıp icerisini koklayın gaz kokuyormu
 

-faa-

Kayıtlı Kullanıcı
77-Yalova
Katılım
20 Ocak 2020
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Gaz kokusu yok. Dediklerinizi yapacağım. Sonrasında dönüş yaparım.

Bir de 1 saat kadar önce işe gelirken normal seviyeye kadar su ekledim. Genelde 2 km de lpgye geçerdi. Bu sefer ise gelene kadar (7km) lpgye geçmedi. Motor sıcaklığı önceden 89 derece civarında gezinip lpgye geçerdi bugün 50 dereceden yukarı çıkmadı.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Termostat açık kalmis o zaman gaz ve frene basılı tutup kontağı takip hazır konuma getirin ariza kodu çıkar km saatinde ve termostat arızasında araba üzerinde anahtar olan şimdi kontağı hazır konuma getirince sönmez motor çalışınca soner normalde araç üzerind e anahtar simgesi motor hazır konumda sönmesi gerekli ariza kodu varmı bir bakalım
 

-faa-

Kayıtlı Kullanıcı
77-Yalova
Katılım
20 Ocak 2020
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Lamba sönmedi, ecn 11508 arıza kodu çıktı.
 

-faa-

Kayıtlı Kullanıcı
77-Yalova
Katılım
20 Ocak 2020
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Termostatı değiştirdik. Şu anda problem görünmüyor. Kalorifer ısıtıyor. Önceden bazen soğuk üflüyordu. Su kaçağı görünmüyor. Arızanın tam olarak giderilip giderilmedigi bir kaç güne belli olur. Dönüş yapacağım.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Tamamdır ustam yine yazarsın ısıyı takip et ama
 

-faa-

Kayıtlı Kullanıcı
77-Yalova
Katılım
20 Ocak 2020
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Problem tekrarladı. Uzun yola çıktığımda 120 derecelere kadar çıktı hararet. Birkaç km sonra su eksik uyarısı verdi. Tahliyeden suyu atmış ve hortumların bağlantı yerlerinde de damlama vardı. Sıcaklık 120den aşağıya düşmeye başladıktan sonra kaloriferin soğuk üflemeye başladığını farkettim. Ve bu seyir halindeyken oldu. Zaten rolantide soğuk üflüyor.

Bir süre aracı kullandıktan sonra yine sıcaklık 100 derece üzerine çıkınca arabayı sağa çektim, bidonu yavaşça açtım. Bidondan gaz kokusu geldiğini farkettim. Çok fazla koku gelmiyor, ağzına eğilip koklayınca anladım, bir miktar da köpürme vardı. Acaba problem lpg regülatöründen kaynaklı olabilir mi? Brc marka lpg takılı araçta.
 
Üst