mazda rx-8

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
arkadaşlar konu daha öncedende acıldı ıse sılınebılır..
mazda rx-8 diye bi araç var arastırdım aracın motor hacmı 1.3 ama admalar 231 bg koymuslar bu araca arastakı motorun ısmı Renesis imzalı çift rotorlu Wankel...
arkadaslar bu motor nedir böyle çift rotorlu ney?? neden bızım araclarımızda boyle bi motor yok? 1.3 lerle 70 bg ıle ugrasırken admalar 231 bg koymuslar motora.... bu nasıl bı motordur neden her aracta kullanılmaz?????
 
vankel motor çok farklı bir motor olup söylentiye göre de ömrü daha kısaymış... yüklenmeye gelmiyormuş...

daha dün gece opel ekibiyle bir tane pert rx8 inceledik...
 
yüklenmeye gelmiyorsa ben ne anladım 231hp lik arkadan itişli arabadan. Ama bence yinede 60000tl lik fiyatına göre mükemmel bir araba.
 
Son düzenleme:
motoru biraz araştırdımda usta çabuk bozulma degıl motorun bakımlar 6000 km bır oluyormuş motorun bozuldugu zaman tamiri zormuş.. motor normal motorlardan daha hızlı bır sekılde 8000 9000 devirlere rahatça çıkabiliyormus fakat motorun yakıtı fazla .m.ş 3 gen bir yapısı oldugundan tek seferde 3 ateşleme yapıyormus eee 2 üçgen tar tek tur 6 ateşleme yapıyor yakıtı 2500cc motora denk gelıyormus tabi türkiyedede 3 büyük şehir hariç hiç bi yerde bakımını yapıcka kımse yok bunun japonyada bu motorun fanları bıle varmıs.. aslında turkıye ıcın mantıklı niye 1.3 vergısı verıp 2500 motor araca bınıyosun.. son edındıgım bılgıde motor hızlandıkca yanı devır sayısı arttıkça sessizleşmesi...
 
16 litre civarında şehiriçi sarfiyatı var.... ama şunu söyleyim çok deli bir makina tadını almış biri olarak hakkaten yapmışlar.... içi dar sadece ama çok keyifli bir arac....
 
2. el fiyatları ve şekli güzel..

230 bg lik arac için 16 litre şehir içi olması gerektigi gibi..
 
Wankel motor sistemi, yüksek teknoljili jetlerin fikir babasıdır. Döner pistonludur. Yani bizim motorlar 4 zamanda bir güç elde eder. Wankel ise bir dönüşte 4 güç elde eder. Motor arızasında anlayan usta bulamazsın. elinde patlar.
 
Wankel motoru 1954 yılında Alman mühendisi Felix Wankel tarafından geliştirilmiş bir motordur. Motor 1957 yılında ilk defa Almanya Neckarsulm’daki NSU firması standına getirildi. İlk kez 1963 yılında NSU Spider marka araca mote edildi. 1967 yılında NSU Ro 80 çift diskli wankel motorunu kabul etti. NSU Ro 80 2×497,5 cm3 ‘lük bir motor hacmine sahipti. 5500 d/d’da 136 HP güç üretiyordu. Motorun ağırlığı 103 kg’dı. Sıkıştırma oranı 9/1’di. NSU’dan başka o yıllarda Japon Toyo Kogyo Firması da wankel motoruyla güç üreten otomobil üretmiştir. 1972 yılında Amerikan GM firması 5 sene içerisinde Wankel motorunu geliştirmek için 50 milyon dolar harcayarak 185HP gücünde bir Wankel motorunu geliştirerek otomobillerinde kullanmaya başlamıştır. Yine Amerikan Ford firması Wankel motorunun kendi araçlarında kullanılması için çeşitli anlaşmalar yapmıştır. Bunların dışında Hollanda’da Datsun , İngiltere’de Rolls-Royce ve İtalya’da Alfa romeo firmaları Wankel motoruyla ilgilenmişlerdir.Günümüzde ise Mazda firması RX7 ve RX8 modelinde bu motoru kullanmaktadır.

250pxwankel19zh.jpg


Wankel motorunun çalışması
Wankel motorunun iç yapısı sanılanın aksine normal bir motordan çok daha basittir. Oval bir gövde içerisinde merkezden kaçık olarak dönen bir rotor (döner piston) (tasarımına göre 2-3-4 rotor da olabilir) ve ekzantrik milidir ( ekzantirk mili 4 zamanlı motorlarda bulunan krank milinin işini yapmaktadır ). 4 silindirli , 16 subaplı , 2 ekzantirikli modern bir motora göre karmaşık hareketli parçalardan yoksundur. Rotor bir iç v bir dış dişli yardımı ile motorun ana miline bağlıdır. Motor çalıştığı sürece emme , sıkıştırma , iş ve egzoz zamanları rotorun çevresinde oluşur. Motorun en büyük zorluğu da buradan kaynaklanır. Rotorun etrafının çok çabuk aşınmasından dolayı sıklıkla değiştirilmesi gerekmektedir. Genellikle polimerik malzemeden yapılan rotor kenarları aşınması zor bir madde tarafından henüz üretilememiştir.
Wankel motorları dört zaman ilkesine göre çalışmaktadır. Rotorun her bir tam devrinde her haznede dört zamanlı motora göre bir iş meydana gelir. Ekzantrik mili bu sırada üç devir dönmüş olur. Çalışması şu şekildedir. Motorun kumandası muhafaza gövdesindeki kanal üzerinden sağlanır. Rotor ekzantrik milinin bir kamına yataklandırılmıştır. Muhafaza gövdesinin içinde sabitlendirilen pinyon dişli rotorun iç tarafına açılmış dişli ile kavraşmış durumdadır. Rotor sabit pinyon dişli üzerinde yuvarlanır. Yuvarlanırken ekzantrik mili üzerinde bir döndürme kuvveti oluşturur. Ekzantirik milinde oluşan bu dönme hareketi şanzumana iletilir. Su ile soğutmalı motor gövdesinin bir yanında emme ve eksoz kanalları karşı tarafında ateşleme bujileri yer alır.
WANKEL MOTORU KULLANILAN OTOMOBİL MODELLERİ
NSU Spider
NSU Ro-80
Mazda R-100
Mazda RX-7
Mazda RX-8


Bu motoru kullanan arabalarda titreşimi engellemek amacıyla genellikle 2′şer piston kullanılır. 4 zamanlı olan motor tek devri esnasında emme-sıkıştıma-genişleme-eksoz işlerini bir arada yaptığından 4 zamanlı sıra tipi motorlara oranla çok daha düzgün bir tork eğrisi çizer. Bu sayede ani hızlanma veya sollamalarda çok daha esnektir. Fakat bu motorun geliştirilmesindeki en büyük engel, aşınmanın çok fazla olmasıdır. Piston üçgen şeklinde olup, piston kursu içerisinde dönerek herhangi bir ara eleman(biyel) olmaksızın gücü direkt olarak krank miline iletir. Bu esnada piston köşeleri piston kursunu adeta çizercesine döner ve devir arttıkça sürtünme daha çok artar. Isının etkisiyle genleşen piston, yüksek devirlerde yağlamanın iyi yapılamamasından dolayı ciddi bir aşınmaya uğrar. Eğer pistonun yeterince sert bir yapıya kavuşturulabilirse, bu motorun çok daha popüler olup otomotivde yeni bir çığır açacağını düşünüyorum.
Örnek olarak, aşağıda resmini eklediğim Mazda RX-8 1.3L silindir hacmine sahip 900 kiloluk bir araç. 1.3 Litrelik motoru küçümsememek gerekiyor çünkü Wankel motoru kullandığından 8200 d/dak’da 231HP güç üretebiliyor. Ve bunu yaparken de turbo veya süperşarj kullanmıyor. Yani hava motora atmosferik olarak giriyor. Aracın maksimum torku ise, 5500 d/dak’da 211Nm. Bu gücü tipik sıra tipli bir motorla elde edebilmek için tahminimce 3L silindir hacminde bir motor gerekirdi.

Böyle harika bir icadın yukarıda bahsettiğim engelleri kısa sürede aşması dileğiyle; bu motoru geliştirmeye çabalayan tek firma diyebileceğimiz Mazda’ya başarılar(Mazda, Ford’un bünyesinde bir alt markadır).
 
araç bence on numara o fıyata baska o tarz araba yok
 
Geri
Üst