RX-8 debriyaj tam ayırmıyor

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yani o parça pedalı hidrolik olarak baskıya yönlediriyor ve kaçırıyorsa normal fiteslerin zorlanması ;)
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
o parça kaçırma yapıyorsa değişmesi gerek..gördüğüm kadarı ile debraj üst merkezi o parça...hata bundan kaynaklı başka yerde arama

Valla inşallah dediğin gibidir... Yani debriyaj üst merkezi... Gerçi tamir edilemeyecek birşeyse yine parça masrafı yapacak ama olsun, onun için alltan debriyajı sökmek pek gerekmeyecek cunku. Debriyaj üst merkezinin birkaç (daha iyi ışıklandırılmış) resmini daha çekip birazdan koyacağım.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sen hatayı başka yerde arama hidrolik baskı silindiri bu pedal altı yani Türkcesi debraj merkez silindiri...resim orjinal mazda rx8

169407d1299900998-slave-cylinder-chu0510w004-png

aynı fren merkezi gibi içi contalı revize edilebilir bence
sh6002.jpg
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Zaten kendi çektiğin resimdede o parça gitmiş baskıyı nasıl yapacak? hem yağ kaçırmış hem hava almıştır..debraja ne tam basacak nede ayrılacak çünkü geri gelmiyordur silindir...
 

myugurge

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
2,451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba

Sorun sadece debriyaj tarafında yanlız. Yani motorun farklılığı onu etkilemez değil diye düşünüyorum. Önceki tüm araçlarımla (peugeot, ford) debriyaj tertibatı aynı, manuel vites olan araçların ~99% ile aynı debriyaj tasarımı var.

Önümüzdeki haftaya kadar tamircim bakmaya gelecek, gelmeden önce bu sorunun tam kaynağını araştırmak istiyorum ki, tamircime güvendiğim halde gereksiz bir işlem, masraf olmasın diye...

Mazda RX serisi Wankel motora sahip ve dünyada Wankel motora sahip en popüler araç. 50bin'de motor bitiyor olayı tamamen kullanıcı hatası / dikkatsizlik / bilgisizlik ten kaynaklı, aracın kullanım kitapçığında belirtilen hususlara dikkat edilirse Wankel motorun ömrü normal pistonlu motorlar kadar (400-500bin KM)

RX'lerin Wankel motorunun 50bin km'de bitmesinin başta gelen sebebi, Wankel'de piston yerine görev yapan rotor'ların yan segmanlarının bazı sentetik yağlar tarafından bozulması sonucu... Yan segmanlar, O-ring conta altlık ile tutuluyor ve bazı senteteik yağlar orada birikerek O-ring contaları bozup sertleşmesine yol açıyor, görevini yapamayan conta segmanın iç gömleğe abanmasına sebep olduğu için motor bitiyor. Bu yüzden Mazda Mineral yağ öneriyor cunku mineral o şekilde birikme yapmayıp motor içini en temiz şekilde tutuyor. Benim RX-8 ~90bin km'de motor yenisi ile değişmiş ve o km'den bu yana Mineral yağ ile 5bin 'de bir tam değişim yapılmış.

Şu anda motor 3000+ cc Mercedes veya Rolls Royce motoru gibi sessiz ve güçlü çalışıyor. Sesini dinlemeye gidişini görmeye doyamazsın. Binen herkes "devir versene sesini duyayım bir " diyor.

Ayrıca bir özelliği daha var, devir kadranı 10bin rpm ve kırmızı hat 9bin'den itibaren. 10bin devir kadranı olan araç pek yok, motosiklet gibi bir gidişi var.

Doğrudur o konuda şüphem yok zaten mazdanın en çok sevdiğim iki modelinden biridir RX-8 diğeride RX-7 ama ben en çok RX-7 hayranıyım özellikle hızlı ve öfkeli filminde en iyi drift arabasıydı RX-7 az lastik yakmazdı :) yalnız ikinci eli pek yok sanıyorsam bunların ?
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Doğrudur o konuda şüphem yok zaten mazdanın en çok sevdiğim iki modelinden biridir RX-8 diğeride RX-7 ama ben en çok RX-7 hayranıyım özellikle hızlı ve öfkeli filminde en iyi drift arabasıydı RX-7 az lastik yakmazdı :) yalnız ikinci eli pek yok sanıyorsam bunların ?

RX7 nin efsane olmasının sebebi ulaşılamaz olması uğur, rx8 ülkede bolca var ve sıfır olarak da şuan girebiliyor ama RX7... :( Misal Supra, SkylineR34 bunlar hep RX7 ile aynı jenerasyon araçlar ve şuan yurtdışından getirme imkanı da yok malesef gümrükle ilgili abuk subuk işler var 3 yaştan büyük 25 yaştan küçük otomobili ülkeye ithalatçı firmalar bile sokamıyor böyle saçmalıklar var, mantıklı açıklaması bile yok şu şu sebepten böyle yapılıyor diye...
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sistem şu fren pedalı altındaki silindir yağ basıncı ile baskı bilyesine yönlediriyor eğer burda yağ kaçağı dolayısı ile hava girmesi aynı fren tertibatındaki gibi tam tutmayacak tam basmayacak Ahmet kardeşim...bu arada formumuza hoş geldin :)
bu arada senin resminin daha net çekilmişi ...bu arada havası nı da alacaksın işlem sonrası yağını tamamlayacaksın kolay gelsin
dsc00141vn.jpg
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Zaten kendi çektiğin resimdede o parça gitmiş baskıyı nasıl yapacak? hem yağ kaçırmış hem hava almıştır..debraja ne tam basacak nede ayrılacak çünkü geri gelmiyordur silindir...

Bir önceki iletide açıklayıcı resim ve tasvirler için çok teşekkürler, gerçekten açıklayıcı oldu.
"debriyaj merkez silindiri" denilen parçanın bu sorunda en büyük rolü olduğu iyice ortaya çıkmış bulunuyor. Onun yedek parça durumuna bakacağım şimdi.

Allta yeni çektiğim 2 resim var: 1. Debriyaj basılı değilken 2. Debriyajı bastıktan sonra.

mcc2u.jpg


mcc6v.jpg
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
parçanda tam olarak başı sökülmüş olarak bu
j2503030.jpg
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bak resmine hidrolık yağı yere akmış ıslaklık burdan görünüyor
mcc6v.jpg
 
Üst