klima hakkında bi soru

klima kompresörünün gücü sabittir, çalıştığı müddetçe aynı gücü çeker ve aynı performansı verir. manuel klimalarda kompresörün çalışmasının sıcaklıkla uzaktan yakından bir alakası yoktur.
sadece sıcaklık düştükçe ortamı daha kısa sürede soğutacaktır.
klimanın derece ayarı varsa o dereceye geldiğince kompresör devreden çıkar ve fan üflemeye devam eder. derece ayarı yoksa kompresör sürekli çalışmaya ve soğutmaya devam eder.


Yukarıda benim yazdığım gibi.

Arkadaşları ikna etmek için sakal bırakmak gerekiyor herhalde.:)
 
peki arkadaşlar dışarıdaki sıcaklığa göre klimanın motoru daha az veya daha fazla zorlaması neyle alakalı.

ustam bana klimanın motordan hep aynı gücü aldığını söylemişti

ama mesela dışarısı 20 derecedeyken motor fazla zorlanmıyor
sıcaklık 35 derecenin üstüne çıkınca hele hele 40'ı falan görünce araba çok zorlanıyor...

klimanın gücü sabit ve çalıştığı müddetçe aynı gücü çeker.
ancak ne kadar uzun süre çalışırsa o kadar uzun süre çektiği gücü motora aktaracağı için motor o süre kadar ektradan yükle karşılaşacaktır.
şöyle örnek verirsek dış ortam sıcaklığı arttıkça aracın iç ortam sıcaklığıda kaçınılmaz olarak artar ve bu da klimanın daha uzun süreler çalışmasına neden olur.
daha uzun süre çalışan klima motordan daha uzun süre yük alır ve motorun daha çok ısınmasına neden olur.
ayrıca motor ve klima soğutma sıvısı hava ile soğuduğu için dış ortam sıcaklığı ne kadar artarsa soğuma o oranda düşer.
ya tam istenilen derece de soğuma gerçekleşmez ya da daha uzun süreler alır. bu nedenle sıcak havalarda hem klimanın daha çok çalışmasından dolayı motora daha uzun süre yük binmesi ve de dış ortam sıcaklığını yüksekliğinden dolayı motor ve klima sıvısını daha geç soğuması nedeniyle hem motor sıcaklığı artar hem klimanın soğutma performansı düşer.
klima iç ortam sıcaklığını alarak dışarıya atan bir cihaz olduğuna göre dış ortam sıcaklığı ne kadar düşük olursa veya klimanın soğutma sistemi ne kadar iyi olursa klima o kadar randımanlı çalışır.
 
otomatik te bu dediğiniz doğru..
yaa manuel klima için?? fanın 1 veya 4 olması bişeyi değiştirirmi

fanın 1 veya 4 te olması daha çok iç ortam konforu ile ilgilidir. 4'e getiriseniz daha fazla hava üfleyeceği için iç ortamı daha kısa sürede soğutur ve soğuk havanın daha homojen yayılmasına yardımcı olur.
fan hızının klima ile olan tek bağlantısı klimanın kabin içerisinde bulunan kondenserin (petek) daha çabuk ve daha iyi soğumasına yardımcı olduğu için soğutma performansını bir miktar artırırsa da sürekli yüksek devirde çalıştırmak araç içindeki kişiler için biraz sakıncalıdır.
 
klima konusunda ayrıca yanlış bilinen bir nokta da ;
derece ayarlı manuel araç klimalarında (istisnalar hariç) dereceyi 25 dereceye ayarladınız ve açtınız mantık olarak sıcaklık 25 dereceye geldiğinde klima duracak diye düşünürüz veya bekleriz. evlerdeki klimalar bu şekilde çalışır ama araç klimalarında durum böyle değilmiş.
4-5 yıl önce kafama takıldığı için servise sormuştum. derece ayarının sadece konfor amaçlı olduğunu klimanın açık olduğu müddetçe sürekli çalıştığını sıcaklık ayarlanan derecenin altına düşerse bir miktar sıcak hava ilave ederek sıcaklığı istenilen seviyede tutmaya devam eder dediler.
o günden beri iç ortam sıcaklığını kendim ayarlıyorum. klimayı en düşük dereceye ayarlıyorum, içerisi soğuduğunda bir müddet kapatıyorum.
hem motor biraz rahatlıyor hem de klima kompresörü dinleniyor.öbür türlü hem klima çalışacak para yakacak, arabaya yük olacak hem sıcak hava verip derece ayarlayacak.
 
klima konusunda ayrıca yanlış bilinen bir nokta da ;
derece ayarlı manuel araç klimalarında (istisnalar hariç) dereceyi 25 dereceye ayarladınız ve açtınız mantık olarak sıcaklık 25 dereceye geldiğinde klima duracak diye düşünürüz veya bekleriz. evlerdeki klimalar bu şekilde çalışır ama araç klimalarında durum böyle değilmiş.
4-5 yıl önce kafama takıldığı için servise sormuştum. derece ayarının sadece konfor amaçlı olduğunu klimanın açık olduğu müddetçe sürekli çalıştığını sıcaklık ayarlanan derecenin altına düşerse bir miktar sıcak hava ilave ederek sıcaklığı istenilen seviyede tutmaya devam eder dediler.
o günden beri iç ortam sıcaklığını kendim ayarlıyorum. klimayı en düşük dereceye ayarlıyorum, içerisi soğuduğunda bir müddet kapatıyorum.
hem motor biraz rahatlıyor hem de klima kompresörü dinleniyor.öbür türlü hem klima çalışacak para yakacak, arabaya yük olacak hem sıcak hava verip derece ayarlayacak.


+1 :)
 
yorumlar için herkese teşekkür ederim. konunun özeti şu ;
fan düğmesi 1'de de olsa 4'de de olsa klima aynı oranda çalışıyo ve güç tüketiyo...
 
Geri
Üst