klima hakkında bi soru

bektas_butun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
1,543
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Selam arkadaşlar,
benim bi sorum olacak. araçta klimayı açtığımız zaman. fan düğmesi 1'de iken klima az, fan düğmesi 4'de çalışırken de klima çok mu çalışır...
yoksa klimanın çalışması sabitmi.. bastınmı düğmesine o hep aynı oranda soğuk mu üretir.
Geçen bi arkadaşla konuştuk. bi türlü anlaşamadık. bi de sizlere sormak istedim.
 

guugil

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Haz 2007
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selam arkadaşlar,
benim bi sorum olacak. araçta klimayı açtığımız zaman. fan düğmesi 1'de iken klima az, fan düğmesi 4'de çalışırken de klima çok mu çalışır...
yoksa klimanın çalışması sabitmi.. bastınmı düğmesine o hep aynı oranda soğuk mu üretir.
Geçen bi arkadaşla konuştuk. bi türlü anlaşamadık. bi de sizlere sormak istedim.


Klimanın üfleme sıcaklığı sabittir. Evde de arabada da aynı durum geçerli.
1-4 kademe arası aynıdır. 5-7 derece üfler.
1-4 kademe arasında yakıt tüketimide aynıdır. Az yaksın diye boşuna 1 de tutmayın. Gereksiz yakıt harcayıp serinleyemezsiniz.


Otomatik klimada ise sıcaklığı 20 dereceye ayarlarsan bu klima aynı şekilde yakıt tüketerek çalışır.

Fan hızı ortam sıcaklığı 20 dereceye geldimi azalır. yani kendi kendine 4.kademeden 1. kademeye gelir gibi birşey.

ÖZet olarak,
klima aynı çalısır fakat fan çok çalışır:)
 
Son düzenleme:

bektas_butun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
1,543
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
evet tam sormak istediğim buydu.. yakıtta fark edermi diyecektim..
sağolasın
 

mysterious

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
222
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
peki arkadaşlar dışarıdaki sıcaklığa göre klimanın motoru daha az veya daha fazla zorlaması neyle alakalı.

ustam bana klimanın motordan hep aynı gücü aldığını söylemişti

ama mesela dışarısı 20 derecedeyken motor fazla zorlanmıyor
sıcaklık 35 derecenin üstüne çıkınca hele hele 40'ı falan görünce araba çok zorlanıyor...
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
aynı gücü çekmesi saçma olur,
hava ne kadar sıcaksa kompresöre binen yük o kadar artar
manuel klimalarda bildiğim kadarıyla termostat yok habire çalışıyo otomatik olanlar sıcaklığa göre dur kalk yapıyo.
 

mstf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2009
Mesajlar
1,000
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
manuelde fanı 2 den fazla açmanın bi anlamı yok fan ne kadar açık olursa klimanın soğutması düşüyor ..
 

kemal erim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
503
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Geçtiğimiz yıl 2 kademede buz gibi soğutan aracımın dijital kliması, bu yıl 4 defa bakım yapılmasına ve kontrol edilmesine rağmen çok iyi soğutmaması neyle alakalı olabilir. Kaçak kesin yok, gazı tam. Klima filtresi temizlendi. Birde klima açıkken iç sirkülasyon açıkmı olmalı..
 
Son düzenleme:

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aynı gücü çekmesi saçma olur,
hava ne kadar sıcaksa kompresöre binen yük o kadar artar
manuel klimalarda bildiğim kadarıyla termostat yok habire çalışıyo otomatik olanlar sıcaklığa göre dur kalk yapıyo.

klima kompresörünün gücü sabittir, çalıştığı müddetçe aynı gücü çeker ve aynı performansı verir. manuel klimalarda kompresörün çalışmasının sıcaklıkla uzaktan yakından bir alakası yoktur.
sadece sıcaklık düştükçe ortamı daha kısa sürede soğutacaktır.
klimanın derece ayarı varsa o dereceye geldiğince kompresör devreden çıkar ve fan üflemeye devam eder. derece ayarı yoksa kompresör sürekli çalışmaya ve soğutmaya devam eder.
 

sefkati

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2009
Mesajlar
101
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
klima komprosörü sıcaklık belli bir seviyeye gelince atar sıcaklık artınca tekrar devreye girer fan devri 1. kademede ise petek daha geç ısınacağı için araç daha az yakıt tüketir 4. kademede ise petek daha hızlı ısınacağı için dolayısıyla konprosör sık devreye gireceği için araç daha fazla yakıt tüketir klimayı ilk açtığımızda ortam sıcaklığını istenilen konfora getirmek için ilk etapda fanı 4. kademeye yada en yüksek hangisiyese ona getirip bir müddet çalıştırdıktan sonra ortam sıcaklığı istenilen konfora gelince 1. veya 2. kademeye alarak böyle devam etmektir. dijital kilimada fark bu olayları sıcaklığı seçtikten sonra otomatik tuşuna basarak kendisi yapmasıdır yani fan ayarını ortamı istediği sıcaklığa getirene kadar kendisi ayarlar.
 

bektas_butun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
1,543
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
otomatik te bu dediğiniz doğru..
yaa manuel klima için?? fanın 1 veya 4 olması bişeyi değiştirirmi
 
Üst