kırmızı antifriz

benim arabamada servıste kırmızı antıfırız koydular ahtapot patladı ardından su hortumlarından cıkanlar oldu sılıdır contası cıvar yaglanmaya basladı radyatörde araca onden bakıca sol ustten buhar atıp s eksıltıyor muammer abı senın yolundayım heralde ust kapak contasında azda olsa kacak var onu engelleyebılcek bıseyler yapabılırmıyız acaba yoksa kapak mı sokecegız ne dersınız abıler
 
Son düzenleme:
valla kardeşim keşke bu illeti koydurmasaydın diyeceğim ama nerden bileyim deme şansında yok bak buraya ibreti alem olsun herkes faydalansın diye yazdım değerli üstad abilerimde konuya eğildiler ama gene servis ustasının dediği olmuş,
allah kolaylık versin
 
konuyu sımdı gordum sıkıntı yasayınca nerden bıleyım bende bonkörlük yaptı aklımca usta ıyısıdır dedı doldur dedım dılım tutulsaymısmıs
ust kapak contasını kurtarma derdındeyım radyatorden vazgectım artık radyator yapıstırma falan dıyorlar ama pek aklıma yatmıyor contadan sonra taslattın mı kapagı acaba yarın bı bakacam baska servıste tabı
 
Son düzenleme:
neyse sıkma canını olan olmuş Allah başka keder vermesin contan eski ise bu illet onun zayıf noktalarını açacaktır ve diğer her yer ben kalorifer musluğu peteği hepsini değiştim şimdi bende kırmızı antifirize var ama tüm sistem yeni
 
bosalttık kırmızıyı artık yok ok abı sagol hıc antıfırızden suphelenmemıstım sagol
ıyı aksamlar
 
iyi akşamlar ,
kapağı taşlama olayıne gelince ben sinop dönüşü karabükte kaldım ordan çekici ile
boluya çektirdim aracı kapağı sadece silmişler anlatmalarına göre kapkta sorun yoktu
neticesinde hararet yapmadı hiç araç,
yapılan işlemler üst takım conta,sübap lastikleri sübaplarda sorun yokmuş değişmedi,
motor ölçümleri yapıldı sübap alıştırıldı vs vs..başka bi işleme gerek olmadığı söylendi durumu iyiimiş dediğim gibi araç uzakta idi 650 tl verdik usta+rektefiyeci
 
gecen hafta sansıtte gördum starex 2006 antıfırız maduru olmuş butun fortum aksamı delınmı radyatörde cabası acıdım adama dıkkatlı olmak lazım
 
aracın suyunu bosalttım 3 defa doldur bosalt yaptım
1 lt antıfırız ( yeşil tabi ) kalanını su ıle doldurdum
würth marka radyatör onarıcı ekledım calıstırdım
aynı anda kalorıfer peteklerı tıkanmasın dıye ( kanımca kalorıferı acınca sısteme dahıl oluyordur dolayısıyla gırıs cıkısını tıkamaması ıcın ) kalorıferı actım
yarım saat calıstırdım stop ettım sogudu yıne calıstırıp stop ettım 2 gundur kulanıyorum hıc eksılmedı normalde 2 gunde 1 lt ye yakın su akıtıyordu catlak yerden ınsallah kurtardım dıyorum ama aklım hep hararet ve yol bılgısayarında eger ılerde sorun olmazsa bı konu acalım bu katkı ıse yrıyor demektır o zaman würth un satıs temsılcısını aradım sagolsunla cok ılgılendıler bakalım kalorıferı tıkar mı veya tekrar kacırır mı
 
Bence sorun kırmızı yada yeşilde değil. Eğer aracınızı belli bir süre antifirizsiz kullandıysanız, sistem üzerinde bulunan ufak tefek delikler sudaki Kırec nedeniyle tikandigi icin aracınız su eksiltmemistir. Daha sonra antifiriz koyduğunuzda antifiriz bu kirecleri temizleyince aracınız su eksiltmeye baslar. Uzun süre antifirizsiz kullanılan ve daha sonra antifiriz konulan bütün araçlarda bu sorunla karsilasilabilir..


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?4dhevp
 
valla bu yorumları okuyunca kendi aracımdaki kırmızı antifriz aklıma geldi ve işin uzmanı ile konuştum. sağolsun son noktayı koydu.

kırmızı antifriz kesinlikle burada bahsedilen sorunlara neden olmaz. yeşil antifriz daha yoğun yapısı nedeni ile soğutma sistemindeki kılcal çatlakları gizlemekte. kırmızı antifriz ise daha ince yapısı ve ekstra temizleme özelliği sayesinde soğutma sistemi kanallarında zamanla oluşan tortuları temizleyecek, kılcal çatlaklar açılacak ve sisteminiz su kaybetmeye başlayacak.

şimdi; kırmızı antifriz yeşil antifrizin gizlediği problemi açığa çıkardığı için mi kötü oldu :)

not: işin uzmanını yazmadım ama merak edenlere söylerim :D
 
Geri
Üst