Jant eğilmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan DELTAX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

DELTAX

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2007
Mesajlar
19
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Buğün birçok sürücünün başına gelen bir olay yaşadım.Bir çukura kaçamadım ve sol ön teker düşürdüm.Lastikte balon oluşmadı ama çukuru girince sanırım çukur kenarına bulunan taş sol ön jantımın bir kenarını dışa doğru eğmiş.Eğik bölüm beş santim uzunluğunda bir alan.Fazla değil ama yinede eğik görünüyor.Plastik jant kapağının eğik olan yere gelen yeri de kırılmış çarpmada.Kırıktan eğik görünüyor.
Kapağı söktüm baktım ama bir kırık veya çatlak göremedim ama çok rahatsız oldum.
Bilgisi olan arkadaşlar yazarsa sevinirim.Eğik olan bu bölüm herhangi bir zarar verirmi araca ve düzelttirebilirmiyim.Birkaç arkadaş çekiçle düzeltirler dediler ama bilgisi olan arkadaşlar yardım bilgisi verirlerse sevinirim.
Saygı ile...
 
bence çekiçle zor düzelir;rot balansçılar oksijenle düzelttiriyorlar; sonra macunlayıp siyah boya atıyorlar; tofaş jantı falan olsa çekiçle düzelir ama opelin sac jantı kalın; ben iki kere opelin sac jantını eğdim; birini oksijene yolladık düzeldi ve kullanıyorum diğerindeki eğrilik ise çok ufaktı ama çekiçle çok zor düzeldi;aslında tam düzeldide denilemez;onu da stepne yaptım; oksijene yolladığımız jantın toplam düzelme maliyeti 20 ytl idi yaklaşık 6 ay önce....
 
halil kardeşim verdiğin bu yararlı bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim.
Sanırım dediğiniz gibi okzijen kaynağı olacak ama yaptırıp stpene cantı ile değiştirip kullanabilirim sanırım.
Saygılar kardeşim.

 
jant tamiri yapılan yerlerde yaptırabilirsin.jantın eğilmiş kısmı ısıtılıp çekiçle düzelecek.
25-30 ytl yaptırabilirisin,25-30 ytl çıkma sağlam sac jantta bulabilirisin.Sana kalmış bişey.
geçmiş olsun.
 
Kutluay kardeşim bilgilendirmen için teşekkür ederim.
 
Isıtma işlemini ikinci plana al. Öncelikle jant tamiri yapan yerlerde jantın hasar durumuna göre pres veya torna ile düzeltiyorlar. Bu işlemler janta daha az zarar verir. Isıtma işlemi özellikle alaşım jantlar işin uygulanmaz, saç jantlarda ise daha az zararlıdır. Metal cisimler ısıtıldığı zaman homojen yapısında negatif değişimlere maruz kalırlar.
 
Savaş abinin dediği gibi jantçılar düzeltiyorlar.Ayrıca sac jant çok pahalı değil.En fazla 30-40 Tl ye çıkmasını bulabilirsin.Kesinlikle o eğri şekilde binme derim.
 
30 tl'ye continental bayileri jant düzeltme yapıyor.bir konuşun bence geçmiş olsun
 
savaş abi açıklamış, oksijen vs ısıtma yöntemini tavsiye etmiyorum, alaşımın iç yapısını değiştirme durumu söz konusudur. ısıttıktan sonra şekil verme işlemi ile hızlı soğutma yapılırsa ( suda soğutma ) yapı çok sertleşir, bunun dezavantajı da kırılgan bir yapı olmasıdır. aksi şekilde yavaş soğutma uygulanırsa ( havada soğutma ) yapı Carbon eğrisine yaklaşarak yumuşak bir hal alabilir. bu da özellikle küçük darbelerde dahi absorbe yerine şekilsel bozukluğa dönebilir.. olması gereken soğutma şekilleri malzemenin iç yapısına göre çeşitli teknikler ile sağlanabilir ( önce suda sonra havada, tavlama, 2.tavlama vs vs bir çok yöntem var ) ama jant tamir işi yapan arkadaşların da aynı mazleme iç yapısını elde edebilmeleri için bu tekniklere göre birebir yöntem uyguladığını tahmin etmiyorum...
 
yiğitbaran nickli uyemiz satıyordu sorabilirsiniz
 
Geri
Üst