Jant eğilmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan DELTAX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
savaş abi açıklamış, oksijen vs ısıtma yöntemini tavsiye etmiyorum, alaşımın iç yapısını değiştirme durumu söz konusudur. ısıttıktan sonra şekil verme işlemi ile hızlı soğutma yapılırsa ( suda soğutma ) yapı çok sertleşir, bunun dezavantajı da kırılgan bir yapı olmasıdır. aksi şekilde yavaş soğutma uygulanırsa ( havada soğutma ) yapı Carbon eğrisine yaklaşarak yumuşak bir hal alabilir. bu da özellikle küçük darbelerde dahi absorbe yerine şekilsel bozukluğa dönebilir.. olması gereken soğutma şekilleri malzemenin iç yapısına göre çeşitli teknikler ile sağlanabilir ( önce suda sonra havada, tavlama, 2.tavlama vs vs bir çok yöntem var ) ama jant tamir işi yapan arkadaşların da aynı mazleme iç yapısını elde edebilmeleri için bu tekniklere göre birebir yöntem uyguladığını tahmin etmiyorum...
açıklama budur :good:

presle soğuk şekil verme iç yapıyı daha az etkileyeceğinden presle tamir edenlere bir uğramakta yarar var
tabi eğiğin boyut ve açısına göre sonuç farklı olabilir.
ama eğikken kesinlikle binmeyin.
 
Geri
Üst