İnsignia 1.6T LPG??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bmxsap
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
5 dk önceye kadar sahibinden de ilanlara bakıp; 1.3 Astra H'ıma 5-10 bin daha ekleyip İnsignia 180 bg alıp yazılımla 200'lü bg'lere çıkarıp lpg ile beslerim diyordum.Gözüm korktu açıkcası,1.si; 2. Ellere güven,2.si; benzinli araçta turbo 3.sü ise lpg'nin aşırı beslemede meydana çıkardığı sorunlar Astra H'ıma severek geri dönmeme-bakmama neden oldu :D :maden:

Ya insignia alıp benzin masrafına katlanacağız yada hiç bulaşmayacağız.Büyük,geniş,üst segment arabaları seviyorum.Alternatif bulabilirmiyim acaba :confused: namussuz (bir ilanda gördüm..) ş.içi 11 lt yakıyormuş..Hava atıp-konfor yapıcaz diye ocağımıza incir ağacı dikmeyelim sonra :cool:

3500Tl de ciddi bir rakam,aynen bende dizele yönelirim daha iyi :dil:

Yukarıdaki yorumları okumadınız sanırım, Volvo S40 T4 ve S70 T5 modelleri yüksek basınçlı turbo motorlara sahiptir 0.9 bar ne ifade ediyor size bilmiyorum ancak Subaru WRX STI modeller 1.1 bar basınçla yürüyor, size biraz ipucu verebilir sanırım, sadece itinalı montaj ve kaliteli kit seçmeniz yeterli olacaktır.
 
Yukarıdaki yorumları okumadınız sanırım, Volvo S40 T4 ve S70 T5 modelleri yüksek basınçlı turbo motorlara sahiptir 0.9 bar ne ifade ediyor size bilmiyorum ancak Subaru WRX STI modeller 1.1 bar basınçla yürüyor, size biraz ipucu verebilir sanırım, sadece itinalı montaj ve kaliteli kit seçmeniz yeterli olacaktır.

Mert Bey işin teknik olarak detayını bilmiyorum ama belki yukarıda saydığınız araçların sübapları alüminyum değildir;) ve yüksek ısı vs ye dayanıklıdır ve 20-40-60 bin km,zamanı da belli değil ; ne zaman arıza çıkaracak diye korkarak arabama binmek ne kadar mantıklı? Söylediğiniz araçlar 2.0cc ve üstü araçlar olmalı..İnsignia 1,6 180 bg sadece :cool: yazılımla 200 bg yapsanız limitlerini zorlamış olabilirsiniz.Ama yukardaki araçlar zaten bu iş için üretilmiş vs..

Belki insignia da dayanır,ama nereye kadar diye korkarak bineceğime ve hatta 3500 TL bayılıp korkacağıma dizel alırım dedim.Bunun neresi kötü yada anlaşılmamış?

Herkes sizin (siz derken genelleme yapıyorum-Mert beye yönelik değil..) gibi şanslı olmayabilir,küçük şehir yada ilçelerde oturuyor olabilir.Başınıza gelmeden-ihtiyacınız olmadan hangi ustanın iyi olacağını bilemezsiniz..Büyük şehire gidip işi bilen birini bulsanız bile iş yoğunluğundan sıranın size ne zaman geleceği meçhul..Kalacak yer vs ayarlamanız bile gerekebilir :rolleyes: Yani çalışan-mekan işleten biri için zor bu işler.Haa öğrenci olurum;babam al oğlum sana 5000 TL,ne istiyorsan yap arabana der; giderim arkadaşlarımla,sabah bırakırım aracımı onlar yaparken ben gezer dolaşırım o ayrı :cool:

Arabayı ilk aldığımda forumlardan ECOFLEX yazılımını öğrendim ve buradaki servise gittim.Yazılımımı ECOFLEX'e yükseltmek istiyorum dedim.4-5 çalışan arkadaş var,o da ne dedi sözde ustaları :) bende sağolun dedim ve hemen ayrıldım oradan..Daha yazılımı bilmeyen yetkili servisten ne beklersiniz? bakımlarını bile işim düştüğünde büyük şehirlerde yaptırdım.Geçen sinyalin tırnağını kırdım aracı yıkarken; gittim gene aynı servise sinyal fiyatı sorucam adam benden ruhsat istiyor.Altı-üstü sinyal fiyatı verecek,şase numarasına göre mi sinyal üretiyor bu OPEL?

Yani böyle saçma sapan bir yerde yaşıyoruz,fazlada uzatmak istemiyorum.Gidip insignia alıp buranın en iyi montajcısına bile yaptırsam 2 gün sonra başım ağrır,en iyisi bile birşey bilmiyor demeye getiriyorum ;)

umarım açıklayıcı olmuşumdur yoksa tüm mesajları harfi harfine okudum..
 
Arkadaşlar bu konu hakkında detay isteseniz Mehmet Bey ile görüşebilirsiniz.
Bende konu hakkında aklıma takılanları kendisine sormuştum. Sağ olsun hem telefonla hemde yazarak çok yardımcı oldu.

http://forum.donanimhaber.com/m_19780064/mpage_149/tm.htm

Mehmet ÖZENÇ
Özençler Otogaz -Çorum
BRC Bölge Bayi , Bölge Teknik Sorumlusu
 
bu insignia'daki lpg sorunu çözüldü mü yani ? çözüldüyse hangi marka hangi sistem en iyi sonucu veriyor ?
 
bu insignia'daki lpg sorunu çözüldü mü yani ? çözüldüyse hangi marka hangi sistem en iyi sonucu veriyor ?

Dostum ankarada tunalı lpg var, PRINS ve Teleflex GFI marka en kaliteli kitlerin distribütörlüğünü yapıyor. Yağlama sistemli bir turbo lpg kiti taktırıp keyfinize bakın. Bu markalar ve yetkili bayiiler kendilerine o derece güveniyorlar ki kendilerine laf ettirmemek için "siz isterseniz" dayanıklı subap seti takıp km garantisi veriyorlar. Kasapta lpg taktırıp subapları büken bir kaç kişi yüzünden insignia 1.6T şehir efsanesi oldu çıktı.
 
Dostum ankarada tunalı lpg var, PRINS ve Teleflex GFI marka en kaliteli kitlerin distribütörlüğünü yapıyor. Yağlama sistemli bir turbo lpg kiti taktırıp keyfinize bakın. Bu markalar ve yetkili bayiiler kendilerine o derece güveniyorlar ki kendilerine laf ettirmemek için dayanıklı subap seti takıp km garantisi veriyorlar. Kasapta lpg taktırıp subapları büken bir kaç kişi yüzünden insignia 1.6T şehir efsanesi oldu çıktı.

ben insignia alacağım ama yakıtından ve bu sorunundan çekiniyorum. Kimse demiyor ki ben 50 bin km'dir kullanıyorum hiçbirşey yok. Ama sanırım usta sağlam olduğu zaman turbolu araçlar için kullanılan lpg sistemleri problemiz işliyor. Çünkü yıllardır volvo'nun turbolu araçları lpg'li kullanılıyor da opele gelince mi sıkıntılı diye düşündüm. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için arayıp tunalı lpg ile konuşup hayırlısıyla arabaya bakmaua başlayım :)
 
Dostum ankarada tunalı lpg var, PRINS ve Teleflex GFI marka en kaliteli kitlerin distribütörlüğünü yapıyor. Yağlama sistemli bir turbo lpg kiti taktırıp keyfinize bakın. Bu markalar ve yetkili bayiiler kendilerine o derece güveniyorlar ki kendilerine laf ettirmemek için "siz isterseniz" dayanıklı subap seti takıp km garantisi veriyorlar. Kasapta lpg taktırıp subapları büken bir kaç kişi yüzünden insignia 1.6T şehir efsanesi oldu çıktı.

Kasapla falan alakası yok. araç ne kadar sert kullanılırsa lpg o kadar zarar vericektir araca. Bu bütün lpg li araçlarda böyle ama turbolarda subablar magnezyum alaşımlı olduğu için daha fazla zarar görüyo.
 
yav arkadaşlar .. ben bişey anlamadım ya ... lpg için arabanın silindir kapağını açtıracasınız ya helal olsun ...subap değiştirmek bukadar basitmi ya.. ben aracı alırken motoruna baktırıyorum anahtar değmişmi değmemişmi diye.. siz o model aracın kapağını açtırıyorsunuz... SOK SOK SOK......
OLAMAZ :d ::d:d:d:d
 
Kasapla falan alakası yok. araç ne kadar sert kullanılırsa lpg o kadar zarar vericektir araca. Bu bütün lpg li araçlarda böyle ama turbolarda subablar magnezyum alaşımlı olduğu için daha fazla zarar görüyo.

Dostum diğer postlarımı okumadın sanırım, volvo s70 T5, s40 T4 , s60t5, s80T6 gibi yüksek nasınçlı turbosu olan araçların sahiplerinin kafasını ütüledim ben, gittim iliştim abi bu kaç basıyo dercesine :D resmen hayvan gibi kullanıyorum hiç bişey olduğu yok diyenler var, opeller düşük basınç tercih ediyor, volvo gibi 0.9 bar gibi rakamlarla işleri olmuyor :) Eğer kafasında soru işareti olan Rıza'nın garajı ile irtibata geçer, işine gönül vermiş ve yaptığı işin arkasında duran bir adam, daha fazlası reklama girer sanırım bişey demiyim araştırın ulaşın :)
 
Dostum diğer postlarımı okumadın sanırım, volvo s70 T5, s40 T4 , s60t5, s80T6 gibi yüksek nasınçlı turbosu olan araçların sahiplerinin kafasını ütüledim ben, gittim iliştim abi bu kaç basıyo dercesine :D resmen hayvan gibi kullanıyorum hiç bişey olduğu yok diyenler var, opeller düşük basınç tercih ediyor, volvo gibi 0.9 bar gibi rakamlarla işleri olmuyor :) Eğer kafasında soru işareti olan Rıza'nın garajı ile irtibata geçer, işine gönül vermiş ve yaptığı işin arkasında duran bir adam, daha fazlası reklama girer sanırım bişey demiyim araştırın ulaşın :)

Brc bayii nin müşterilerine tavsiyeleri başka bi forumdan alıntı;

"Bu tür araçlara lpg montajı yaptırmaya gelen müşterilerime ;
a) Bu araca montaj yapıyoruz ancak mutlaka TUNAP 164 ETKEN MADDESİ KULLANILMALIDIR ve her 10.000 km de aksatmadan her bakımda koymak zorundasınız.
b) BRC nin bu tür araçlar için geliştirdiği VSR sistemini sizin araçta aktif edeceğiz ve sizin aracınız 500 mbar MAP basıncı üzerine çıktığınızda yada buna eşdeğer 4000 d/d nın üzerine çıktığınızda aracınız %80 lpg ile giderken %20 benzin kullanarak subaplarınızda soğutma yapar.
Biz bu MAP ve devir aralığını istediğimiz ayara set edebiliyoruz ancak brc nin tavsiyesi budur.
c) Tüm bu araçlarda soğuk motora gaz basılmaz aracınız normal rejime gelmeden yüksek devirlere çıkmayınız. (Bu benzindede değişmez kuraldır, motorlar %80 ömrünü motor soğukken yerler)
d) Periodik bakımlarınızı asla aksatmayınız.
e) Motorunuzun subaplarının hassas olduğunu bilerek dönüşüm yaptırdığınızı unutmayın.
f) Subaplarınızın kullanım ömrünü tamamlaması durumunda aynı subaplardan taktırmayarak bunların yerine çelik subap kullanınız.

Tabiiki bu açıklamalar müşterinin teknik bilgisi ve soruları karşısında genişleyerek devam eder. "

Özellikle e ve f tavsiyelerine dikkatinizi çekerim :D

Aha bu da kara listedeki araçlar :D

CHEVROLET CRUZE ........................................................................................SUBAP SORUNU
FORD FOCUS 1800 cc MOTOR CODU EYDB 16 VALF 1998 ÜZERİ..........................SUBAP SORUNU
MONDEO 1800 MOTOR-RKF 16 V 1998 ÜZERİ.....................................................SUBAP SORUNU
HONDA CRV 2000 MOTOR-B20Z1 16V 1999 ÜZERİ..............................................SUBAP SORUNU
HUMMER......TÜM MODELLER..............................................................................SUBAP SORUNU
MAZDA ....TÜM FORD MOTORLULAR...................................................................SUBAP SORUNU
MERCEDES CLASSE A150/70 KW 1500 CC 16 V 2005 ÜZERİ..................................SUBAP SORUNU
'' '' A170/85 KW 1700 CC 16 V 2005 ÜZERİ...............................SUBAP SORUNU
MITSUBISHI COLT 1300 CC 8 V 2004 ÜZERİ......................................................SUBAP SORUNU
NISSAN X-TRAIL 200 CC 16 V 2001 ÜZERİ ........................................................KATALITIK KONVEKTÖR
OPEL ...TÜM TWINPORT MODELLER.....................................................................SUBAP SORUNU
INSIGNIA TÜM MODELLERİ................................................................................SUBAP SORUNU
PORSCHE CAYENNE 3.2 186 KW BFD KODLU 2002 ÜZERİ.....................................SUBAP SORUNU.
RENAULT LAGUNA 2000 F3R 8 V 1994-1998 ........................................................SUBAP SORUNU
TOYOTA YARİS 1000CC 1SZ-FE MOTOR 16V 2000 ÜZERİ......................................SUBAP SORUNU
TOYOTA CARINA 1600CC-4AFE COD.2000CC 3A-FE KODLU 16 V 1996 ÜZERİ.........SUBAP SORUNU
TOYOTA AVENSİS 1600 CC 4A-FE KOD. 16 V 1996 ÜZERİ......................................SUBAP SORUNU.

Sonuç olarak ortada bi subap sorunu olduğu aşikar. :D
 
Geri
Üst