Ekonomik sürüş teknikleri

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
Kalkışlarda dizel arabayla 2500 devirde vites atın yazmışsınız ekonomik olarak doğru ama o devirde vites atılırsa örn:corsa cdti ile comboya geçilirsiniz:)
Evet ama bu işin en basit kuralı, ya ekonomik olup geçileceksin, ya fazla yakıp geçeceksin...
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
teşekkürler buğra,
düz yolda 2500 bile çok bence..
 

06 HK 256

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2009
Mesajlar
264
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için hepinize teşekkür ederim ilk işim bu teknikleri uygulayarak, ne kadarlık kaybım olduğunu öğrenmek olacak.Birde 100 km/h dan sonra çift meme açar falan gibisinden tabirler var, bu konuda bilgi verirseniz memnun olurum.şimdiden teşekkürler...
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eski karbüratörlü motorlarda "çift boğaz" denilen sistemler vardı. bu sisteme göre motor 3000 devire kadar tek boğazdan yakıt hava karışımı alırken, 3000 devirden sonra başka bir boğazın açılması ile motora gereken yakıt hava karışımını fazlasıyla sağlamaktaydı.
o zamanlar çıkagelen laf "3000den sonra ikiye katlar" "3000den sonra çift boğaz açar" şeklinde iken, artık günümüzde enjeksiyonlu araçlara uyarlanmasıdır o laf.

ama devir ve hız arttıkça dirençde artacağından, hız-yakıt verisi üst devirlerde tabiki daha yüksek olacaktır.
ancak size gereken motor torkunu karşılamassanız bazı engelleri aşamassınız. yani rampalarda torka göre haraket etmek gerekir.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
asıl ilginiz için ben teşekkür ederim.
 
Üst