easytronic çok kötü...

oguzdag

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim bu güne kadar uzun süreli kullanma fırsatı bulduğum tam otomatik araçlar 2 tane, birisi 2000 model, 1.6 astra g, diğeri 2007 model, jetta 1.6. bu iki şanzımandada spor moduna aldığımda. sadece vites geçişlerinin daha üst devirlere taşıdığını gördüm.
easytronicde olduğu gibi gaz tepkilerinin geliştiğin anlayamadım. belki benim kullandığım araçlar bu yöndedir. belkide ben tam otomatiklarin spor modundaki gaz tepkisi iyileşmesini hissedemedim. bilemiyorum.
farklı araçlarda farklı olabilir. kusura bakmayın genelleme yapmış oldum
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
vites geçişlerini belki hızlandırıyor olabilir... ama ekstra tork nasıl sağlıyor? motor yazılımını mı değiştiriyor sport tuşuna bastığınızda?
 

oguzdag

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
cance,
aynen dediğin gibi. motor yazılımı değişiyor. gaz tepkisi, direksiyon sertliği. değişiyor.
 

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
bende geçende corolla kullandım easytronik ti ve aynı opel gibi boynum yoruldu ileri geri.tam otomatiği tek geçerim biraz fazla yaksada.

toyotada tam otomatikde var aracın kaç vites olduğunu ölçemedik devir satine baktıkta anladık.
 

KLAS34

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2009
Mesajlar
358
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
bende geçende corolla kullandım easytronik ti ve aynı opel gibi boynum yoruldu ileri geri.tam otomatiği tek geçerim biraz fazla yaksada.

toyotada tam otomatikde var aracın kaç vites olduğunu ölçemedik devir satine baktıkta anladık.
mesela benim araç:D
hangi viteste olduğunu anlaman için kalkıştan itiraberen aracı çok iyi dinlenmen gerekiyor:D
hatta ve hatta şehir içi yol bilgisayarında ortalama tüketim 6.8 max 7.0 oluyor:D
ayrıca araç daha rodajda :D
düşünün motor kendine gelince ,herhalde şehir içi ortalama 5.0 falan olur.
nerdeyse bedava gezecem:D
 

Experience

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
31 Tem 2005
Mesajlar
1,287
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Tam otomatik vitesler çok fazla yakmaz zaten. Eski yıllardan gelen böyle bir düşünce yerleşmiş. Çok eskiden otomatik ile manuellerin yakışları arasında farklar büyük gibiydi ancak uzun yıllardır bu böyle değil artık. Sırf bu yüzden otomatikten uzak durmaya çalışan insanlar var. Ayrıca otomatik vitesin karakterine uygun kullanınca neredeyse manuelden farkı kalmaz. Nasıl easytronic'in karakterine uygun sürüş stilinden bahsediyorsanız aynı şey otomatik için de geçerli. Manuel gibi hükmetmek isterseniz otomatik tabii ki çok yakar. Benim arabam 2.2 motor ve active select şanzımanlı, boş ağırlık da 1485 kg civarında. Antalyada 9.5lt/100 km gibi bir tüketimim var. Bu motor ve agırlıkta bir araba için çok makul bir tüketim bu. Bundan önceki arabam 1.6 megane'dı. Onda da öyle, asla tüketiminden şikayetci olmadım.
 

falcon_78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
4,327
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben 5 senedir beri easytronic sizel corsa kullanıyorum ilk kalkışta aracın öne doğru yığılma şeklinde vites değişimi yaptığı doğru ancak şunu unutmamalı ki opelin easytronic adı verdiği sistem bmw nin otomatiği gibi hzılı vites değişimi yapan bir otomatik değil aynı zamanda easytronic vites ekonomik amaçlı yapılmış kullanımı rahat olan bir vites şeklidir tam otomatik bir vites değildir çeiştli handikapları var yokuşta kayar dik bir yokuşta fazla gaza basıp biraz hareketlendikten sonra ayağınızı gazdanan çekerseniz stop esecekmiş gibi bir hal alması sıkıntı yaratan bir sistemdir
bu vites şeklini kullandığımdan beri ben otomatik modda aracımı belki 1000 km kullanmışımdır hep manuel viteste kullanıyorum bu lşekilde kullanımda vites geçişleri daha rahat oluyor kanımca
corsa dan önce tam otomatik clio 1.6 kullandım tam otomatik olması ve motoronun büyük olmasından dolayı vites geçişleri hissediılmiyordu ama benzini içiyordu
ilk kalkışta atak kullanım sergilemeden normal bir kalkış yaptıktan sonra sıkıntı yaşatacağının fazla düşünmüyorum
aklıma gelmişken yokuş yukarı çıkarken 1 den 2 ye geçerken araç vites geçişlerinde bocalama yaşıyor 1500 devrin altında yokuşta kaldığınızda aracın arkasında siyah bir duman ve yokuş çıkmak istemeyn bir hal alabilir
 

onur kılıç

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2008
Mesajlar
345
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Tam otomatiklerde sport mode sadece tam devir çevirtiyor ve yağ basıncını arttırıyor şanzımana başka bi ekstrası yok ama easytronicte vites geçiş süreleri kısalıyor ve daha sert vites değiştiriyor biri mekatronik bi şanzıman öbürü hidrolikli otomatik aradaki fark bu ayrıca easytronic'i kullanmayı bilen bilir her 15bin kmde bir elektronik kalibrasyon yapılması gerekli herneyse easytronic ilk çıktığından beri bence gayet başarılı bir şanzıman easytronic'in çıkış amacı şehiriçi sürüş rahatlığı ve şehiriçinde yakıtı düşürmek onuda mekatronik yapısı sayesinde yapıyor yavaş sürüşlerde şanzıman özellikle şehiriçi kullanımlarında yakıt ekonomisi amaçlı çalıştığından ki bu durumu siz gaza basışınızla belirleyebiliyorsunuz vitesleri çok geç değiştiriyor yakıtı düşürmek için ama sabit kullanımlarda gayet iyi kararlı vites değiştiriyor sert kullanımlarda ise siz sport a basmasanızda sport kadar hızlı olmasada düşük devirlerdeki eco sürüş modundan daha hızlı vites değiştirmek için şanzıman hızlanıyor. Sport mode da malumunuz vites atış milisaniyeleri kısalıyor, şanzımanın yağ basıncı arttırılıyor , motor avanslanıyor ve seri biçimde vites atışları gerçekleşiyor. Easytronic sahipleri kullanma klavuzlarını okumuşlarsa görmüşlerdir robotik bir şanzıman olması dolayısıyle kısaca otomatikleştirilmiş manuel olduğundan sakin kullanımlarda sport mode dışı seri kullanımlarda da vites atarken gazdan ayağınızı çok hafif çekerseniz tam otomatikten gerçekten hiçbir farkı olmadığını anlayacaksınız ohoo ben böyle kullanamam diyebilirsiniz ama tam otomatiklerin hayvani yakışı olmadan rahat kullanıma bence sonuna kadar değer

işte bu kadar. bu sözün üstüne hiç bişi söylenmez! bu gidişle easytronic sahipleri ile tam otomatik sahipleri de ayrılacak. bir kere son bi iki senedir çıkan tam otomatikler hariç tamamı 4 ileri. bu da deliler gibi yakıt yakması demek. CVT şanzumanlı tüm otomatikler(6 ve 7 ileri) maalesef easytronicten iyi ama diğerleri ile kıyaslamam bile. Aslanım Easytronic. Yazın şehir içi 6,5 lt yakabilen manuel şanzumanlı astra var mı ?Var ASTRA H 1.6 Easytronic
 

oguzdag

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
klas34,
toyata AT 4 ileri değilmi. anladığımın kadarıyla ekranda hangi vitesde olduğunu göstermiyor. çuğu klasik AT ler göstermez. vw 6 ileri tork konvertörlü triptroniklerde gösteriyor. (dsg öncesindeki leri diyorum)
bunu şunun iiçin söledim. herhangi bir otomatik aracın hangi viteste olduğunu baklamadan anlamak zaten zordur. yoksa siz vites geçişlerinimi anlamak imkansız demek istediniz?
 

KLAS34

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2009
Mesajlar
358
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
klas34,
toyata AT 4 ileri değilmi. anladığımın kadarıyla ekranda hangi vitesde olduğunu göstermiyor. çuğu klasik AT ler göstermez. vw 6 ileri tork konvertörlü triptroniklerde gösteriyor. (dsg öncesindeki leri diyorum)
bunu şunun iiçin söledim. herhangi bir otomatik aracın hangi viteste olduğunu baklamadan anlamak zaten zordur. yoksa siz vites geçişlerinimi anlamak imkansız demek istediniz?
vites geçişlerini anlamak zor demek istedim.
çünkü nerdeyse hiç hissedilmiyor.(o kadar rahat)
rampalarda hafiften oluyor.
valla süper tek kelimeyle..
hem yakıt hem konfor hemde güvenlik..
 
Üst