easytronic çok kötü...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bimmer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
işte bu kadar. bu sözün üstüne hiç bişi söylenmez! bu gidişle easytronic sahipleri ile tam otomatik sahipleri de ayrılacak. bir kere son bi iki senedir çıkan tam otomatikler hariç tamamı 4 ileri. bu da deliler gibi yakıt yakması demek. CVT şanzumanlı tüm otomatikler(6 ve 7 ileri) maalesef easytronicten iyi ama diğerleri ile kıyaslamam bile. Aslanım Easytronic. Yazın şehir içi 6,5 lt yakabilen manuel şanzumanlı astra var mı ?Var ASTRA H 1.6 Easytronic
ilk defa yazdığım yazıyı dikkate alan birisi çok teşekkürler ayrıca belirtmek isterimki yeni nesil tam otomatiklerin Active select gibi , verimi arttırıldığından yani şanzımanda gerçekleşen güç kayıpları azaltıldığından 0-100 hızlanması hemen hemen manuel seviyesinde yakıtıda manuele yakın ama eski nesil otomatikler gerçi Opel'in 85 senesinde kullandığı otomatik bile beyin kontrollüydü ister istemez yakıtı fazla Vectra B 2.0 benzinli otomatiğin yakıtı 14tl iken Vectra C 2.2 Active Select 11.3 civarı teknolojinin gelişmesi sayesinde yeni nesil otomatikler çok iyi herşey bi tarafa Easytronic'in 2001de çıktığını düşünürsek 2001 yılında hangi otomatik yada robotik şanzıman şehiriçinde yakıtı 1LT düşürebiliyor yakıt konusunu düşünenler için Easytronic bence harika hemde kullanmayı bilirsen tam otomatikten hiçbir farkı yok.
 
bir kere son bi iki senedir çıkan tam otomatikler hariç tamamı 4 ileri. bu da deliler gibi yakıt yakması demek.

Benim aracım tam otomatik 5 ileri ve 6 yaşında. Yani çok yeni bir şey degil 5 veya daha fazla vitese sahip otomatik vitesler. Sadece küçük ve kompakt sınıflarda pek kullanılmıyordu.
Diger taraftan 4 ileri megane'ım vardı, ne tüketimi ne de performansı sorundu. Son vitesin uzunlugundan dolayı da sessiz bir uzun yol sunuyordu.
Easytronic manuel temelli bir şanzıman, artıları da var eksileri de. Bana göre en büyük artısı, bir arıza durumunda tamirinin çok daha mümkün ve uygun fiyatlı olması.
 
Bence gayet iyi bir şanzımana ve araca sahipsiniz Active Select şanzıman oldukça iyi bir şanzıman oldukçada yüksek bi potansiyele sahip geliştirme açısından daha önce de yazdığım gibi 2.8 T GTSlerde de aynı şanzıman var sadece 6ileri ve yazılım ile inanılmaz derecede agresifleşebiliyor. Opel otomatiği bir yapar pir yapar hesabı uzunca bir süre Active Select ürün gamında bulunacak bunu yeni Astrada da görüyoruz.
 
açıkcası ben easytronic kullandım ,ama gerçekten vites geçişleri berbat ,
ama tam otomatikler yağ gibi vitese geçiyor ve daha sağlam ve sorunsuz.
yakıt tüketimim dediğim gibi şehir için 6.8 6.9 max 7.0 oldu.
aracım daha 800 km de ve bu değerler yeni bir araç ve şehir içi olmasına rağmen mükemmel..
ayrıca aracım 124 beygir ve kalkışlarda olsun hızlarmalarda olsun,gerçekten mükemmel bir performansı var..
 
açıkcası ben easytronic kullandım ,ama gerçekten vites geçişleri berbat ,
ama tam otomatikler yağ gibi vitese geçiyor ve daha sağlam ve sorunsuz.
yakıt tüketimim dediğim gibi şehir için 6.8 6.9 max 7.0 oldu.
aracım daha 800 km de ve bu değerler yeni bir araç ve şehir içi olmasına rağmen mükemmel..
ayrıca aracım 124 beygir ve kalkışlarda olsun hızlarmalarda olsun,gerçekten mükemmel bir performansı var..

o araba kafadan 9 litre yakıyor. kalkış, hızlanma vs denedıgınıze gore 10 lıtre uzerı de olabılır. bence bır hesap hatası yapıyrosunuz. yıllardır japon oto kullanıyorum ben
 
en baba tam otomatik bende dermişim 90 model kadett 3 ileri kullanıyorum 185 bin km de araç halen tık yok nazar değmesin 3 ileri düz yolda 40-50 km hızda hemen 3 e geçiyor ve kick down dersen oda çalışıyor.ne yapmışlar bu eski araçları bozulmasın diye.

şunuda söyleyeyim pierburg karbüratör 1.6 motor gazlı son gelen zamlardan sonra 180 kuruş yakıyor km de.hem eski hem otomatik 32 lt simitle 350 km menzil.
 
Son düzenleme:
Benim aracım tam otomatik 5 ileri ve 6 yaşında. Yani çok yeni bir şey degil 5 veya daha fazla vitese sahip otomatik vitesler. Sadece küçük ve kompakt sınıflarda pek kullanılmıyordu.
Diger taraftan 4 ileri megane'ım vardı, ne tüketimi ne de performansı sorundu. Son vitesin uzunlugundan dolayı da sessiz bir uzun yol sunuyordu.
Easytronic manuel temelli bir şanzıman, artıları da var eksileri de. Bana göre en büyük artısı, bir arıza durumunda tamirinin çok daha mümkün ve uygun fiyatlı olması.

olayı adtea özetlemişsiniz. katılıyor ve ifade kaabiliyetinizden ötürü tebrik ediyorum.
 
o araba kafadan 9 litre yakıyor. kalkış, hızlanma vs denedıgınıze gore 10 lıtre uzerı de olabılır. bence bır hesap hatası yapıyrosunuz. yıllardır japon oto kullanıyorum ben
yol bilgisayarında ne yazıyorsa onu söylüyorum
kalkış ve hızlanma derken normal kullanımda çok atak demek istedim..
daha önce opel astra h (2008)vectra c kullanmış biri olarak söylüyorum,
yani bir astra h ile benim şu anki aracımın arasındaki perfonrmans farkı dağlar kadar demek istedim..
yakıt olarak,
astra h
vectra c
golf 6
vectra b
bunlar daha önceki araçlarım ,
hiç birindede 6.8 6.9 7.0 yakıt tüketimi göremedim.(düz vites olmasına rağmen)
benim toyotada bu değerleri görünce açıkcası şaşırdım,hemde araç tam otomatik..
 
tam otomatikler tork konvertörlüdür adı üstünde 50km hıza kadar ekstra tork sağlar bu nedenle daha performanslı sanıyor olabilirsiniz ayrıca 6.8 7lt gibi yakıt tüketimleri fabrika verisi ortalamanızdan bile düşükki fabrika değerleri şehiriçi: 9.3 ortalama 7.3 şehirdışı: 6 lt olan bir araç için fazla iyimser şöyle ki izmiri bilenler adına kısa bir örnek havaalanından bornovaya şehiriçinden giderken karabağalarda 3 5 ışık oda herzaman hepsinde durmuyoruz doğal olarak , neyse 3 5 ışık dışında bornovaya kadar tek bir duraklama olmadan devam hemde sabit hızla ortalama km 30 sizinde şehiriçinden kastınız buysa yakıt tüketiminiz gayet normal aynı araçtan birçok tanıdık kullanıyor gerçek koşullarda çok daha fazla yaktığı aşikar
teknik bilgiler içim;
http://www.toyota.com.tr/Images/Yenilenen_Corolla_internet_ilave_2_tcm385-894320.pdf
 
tam otomatikler tork konvertörlüdür adı üstünde 50km hıza kadar ekstra tork sağlar bu nedenle daha performanslı sanıyor olabilirsiniz ayrıca 6.8 7lt gibi yakıt tüketimleri fabrika verisi ortalamanızdan bile düşükki fabrika değerleri şehiriçi: 9.3 ortalama 7.3 şehirdışı: 6 lt olan bir araç için fazla iyimser şöyle ki izmiri bilenler adına kısa bir örnek havaalanından bornovaya şehiriçinden giderken karabağalarda 3 5 ışık oda herzaman hepsinde durmuyoruz doğal olarak , neyse 3 5 ışık dışında bornovaya kadar tek bir duraklama olmadan devam hemde sabit hızla ortalama km 30 sizinde şehiriçinden kastınız buysa yakıt tüketiminiz gayet normal aynı araçtan birçok tanıdık kullanıyor gerçek koşullarda çok daha fazla yaktığı aşikar
teknik bilgiler içim;
http://www.toyota.com.tr/Images/Yenilenen_Corolla_internet_ilave_2_tcm385-894320.pdf
valla ben sadece yol bilgisayarında yazılan ortalama tüketimi neyse onu yazdım buraya,
hatta ve hatta bi ara resmini çekip buraya koyarım eğer inanmıyorsanız,;)
aracım daha bu km deyken bu tüketim mükemmel diyebilirim.
çünkü bu tüketimi ne opelde gördüm neden vw. de;)
ayrıca şehir içinden kastım hız olarak max ortalama 40:D
ve istanbul trafiği (dur kalk dur kalk)
verdiğim değerler dur kalk trafikte olan değerlerdir..
yani hızım 60 a bile çıkmadı:D
 
Son düzenleme:
Geri
Üst