easytronic çok kötü...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bimmer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben kaç yıldır takılıyorum hiç easy kullanmadım :rolleyes:

ne bıleyım ben opel de bır yenılık duydugumda mutlaka gıder test ederım bayıı de test aracını ve denerım. zaten bu yuzden opelim nette değilmiyiz. bilgi havada kalıyorsa ne anlamı var :D
 
Arkadaşlar debriyajlı arabada debriyaja basarken gazı kesiyosak bundada öle gazı hafifte kesip sistem vitesi değiştirdiğinde gazı verrseniz çok düzgün kullanılıyor..bir iki arkadaşımda var bu easytronikten ve bu şekilde öle sallama yapmıyor düzgüncede vites değiştiriyor..biraz alışmak gerekiyor


Katılıyorum ve çok memnunum bende ama manuel vites gibisi yok sırf annem de rahat kullansın die aldık bunu manuel olmasını tercih ederdim tabi... :)
 
beyler easytronic konusunda, manuel daha iyi denmesini anlamış değilim. ne güzel debriyajsız manuel kullanım imkanı var. ve gerçekten redline a bile girebiliyorsunuz manuel kullanırken. ve emin olun manuel kullanırken herhangi birinden daha yumuşak ve hızlı vites değiştiriyor. ayrıca klasik otomatiklerde olmayan( olan ama işe yaramayan) spor modu var extra tork sağlıyor. yani ben easytronicten memnunum. ancak sürekli klasik oromatik kullanan birisi gerçekten "bu ne böle" der. çünkü otomatikleştirilmiş manuel dir. türkçesi
 
sifir almis oldugum easytronic su an 15600km ve hic sikayetci degilim....büyük ihtimal ayarinda problem var..yazilimdan ayarlanabilir...ben sikayetci degilmi cok güzel fitesler kayiyor..
 
beyler easytronic konusunda, manuel daha iyi denmesini anlamış değilim. ne güzel debriyajsız manuel kullanım imkanı var. ve gerçekten redline a bile girebiliyorsunuz manuel kullanırken. ve emin olun manuel kullanırken herhangi birinden daha yumuşak ve hızlı vites değiştiriyor. ayrıca klasik otomatiklerde olmayan( olan ama işe yaramayan) spor modu var extra tork sağlıyor. yani ben easytronicten memnunum. ancak sürekli klasik oromatik kullanan birisi gerçekten "bu ne böle" der. çünkü otomatikleştirilmiş manuel dir. türkçesi
Tam otomatiğin spor modu bir işe yaramadığı kısmına kesinlikle katılmıyorum.:rolleyes:
 
Son düzenleme:
Tam otomatiğin spor modu bir işe yaramadığı kısmına kesinlikle katılmıyorum.:rolleyes:

bende katılmıyorum.araba köpek gibi atılıyo ileri resmen ;)
 
ilginç bir yorum: "olan ama işe yaramayan" işe yaramadığına emin misiniz? Ayrıca sonuçta otomatikteki spor moduyla easytronicteki spor modu arasında ne gibi bir far var ki? Sonuçta ikisi de aynı mantıkla çalışıyorlar.
 
Tam otomatiklerde sport mode sadece tam devir çevirtiyor ve yağ basıncını arttırıyor şanzımana başka bi ekstrası yok ama easytronicte vites geçiş süreleri kısalıyor ve daha sert vites değiştiriyor biri mekatronik bi şanzıman öbürü hidrolikli otomatik aradaki fark bu ayrıca easytronic'i kullanmayı bilen bilir her 15bin kmde bir elektronik kalibrasyon yapılması gerekli herneyse easytronic ilk çıktığından beri bence gayet başarılı bir şanzıman easytronic'in çıkış amacı şehiriçi sürüş rahatlığı ve şehiriçinde yakıtı düşürmek onuda mekatronik yapısı sayesinde yapıyor yavaş sürüşlerde şanzıman özellikle şehiriçi kullanımlarında yakıt ekonomisi amaçlı çalıştığından ki bu durumu siz gaza basışınızla belirleyebiliyorsunuz vitesleri çok geç değiştiriyor yakıtı düşürmek için ama sabit kullanımlarda gayet iyi kararlı vites değiştiriyor sert kullanımlarda ise siz sport a basmasanızda sport kadar hızlı olmasada düşük devirlerdeki eco sürüş modundan daha hızlı vites değiştirmek için şanzıman hızlanıyor. Sport mode da malumunuz vites atış milisaniyeleri kısalıyor, şanzımanın yağ basıncı arttırılıyor , motor avanslanıyor ve seri biçimde vites atışları gerçekleşiyor. Easytronic sahipleri kullanma klavuzlarını okumuşlarsa görmüşlerdir robotik bir şanzıman olması dolayısıyle kısaca otomatikleştirilmiş manuel olduğundan sakin kullanımlarda sport mode dışı seri kullanımlarda da vites atarken gazdan ayağınızı çok hafif çekerseniz tam otomatikten gerçekten hiçbir farkı olmadığını anlayacaksınız ohoo ben böyle kullanamam diyebilirsiniz ama tam otomatiklerin hayvani yakışı olmadan rahat kullanıma bence sonuna kadar değer
 
Son düzenleme:
tam otomatiklerde derken tork konvertörlü tam otomatik tiplerden bahsediyorum yeni nesil örnek: active select tork konvertörlü hem otomatik hem manuel olarak tabir edilen şanzımandır. Standart versiyonlarında Active Select'in Sport modlusu yok ama ülkemizede sınırlı sayıda gelmiş olan Vectra 2.8 V6 Turbo GTS Active Select'te Sport mode var IDSPlus ile birlikle çalışan sistem hızlanmalarda manuel şanzımandan sadece 3 milisaniye gecikme vardı oda 0-100'de. Bu nedenle OPC'de bile sunuldu. Kullananız varmı bilmiyorum ama Active Select sport modda aşırı agresif ve hızlı yeni Astra'da da bu şanzımanı sunuyorlar Sport moddaki sürüşü ile DSG ile aynı segmentte , bilindiği üzere VW DSG'de yaşadığı kalkışlardaki titreme ve hantallıktan dolayı baskı balatayı kaldırıp yerine Tork Konvertörlü yeni bir sistem getirdi.
 
Son düzenleme:
beyler easytronic konusunda, manuel daha iyi denmesini anlamış değilim. ne güzel debriyajsız manuel kullanım imkanı var. ve gerçekten redline a bile girebiliyorsunuz manuel kullanırken. ve emin olun manuel kullanırken herhangi birinden daha yumuşak ve hızlı vites değiştiriyor. ayrıca klasik otomatiklerde olmayan( olan ama işe yaramayan) spor modu var extra tork sağlıyor. yani ben easytronicten memnunum. ancak sürekli klasik oromatik kullanan birisi gerçekten "bu ne böle" der. çünkü otomatikleştirilmiş manuel dir. türkçesi

Spor modunun ne kadar işe yarayıp yaramadığını denemek istersen benim aracım emrine amade :D
 
Geri
Üst