Dizel Partikül Filtresi

ze623

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2012
Mesajlar
381
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

tameer link' Alıntı:
Arkadaşlar aracım 1300 kmde. 1.6 cdti motor. Bugün önce giderken 2000 devirden sonra araba cansız oldu. Önceleri gaza dokundum mu ok gibi giden araba boğulmaya başladı. Sonra park ettim. 3 saat sonra çalıştırınca dpf uyarıdı çıktı. Arabayı zorunlu sürün diyordu. 15-20 dakika devirli kullandım ama geçmedi. Mecbur kontak kapamak zorunda kaldım. Geçmesi için ne yapmam gerek ? Kısa mesafe kullanmıyorum genelde 10 km en az gidişim mevcut. Motor ısınmış oluyor. Yakıtı iş bankası kampanyası nedeniyle bp den alıyorum ama kalitesiz diye mi oldu. Bilgisi olan paylaşabilir mi ?
sorun yakıtla alakalıda olabilir.shell nitro alıp kullanmanızı tavsiye ederim.aracın temizlik yapabilmesi için sadece devirli kullanmanız yetmiyor.uygun hız ve viteste önemli.2011 den beri 4 tane dpf sistemli farklı model araçlarım oldu daha hiç uyarı almadım.yakıtı sadece total excellium alıyorum
 

huseyin06671

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ara 2012
Mesajlar
491
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

tameer link' Alıntı:
Arkadaşlar aracım 1300 kmde. 1.6 cdti motor. Bugün önce giderken 2000 devirden sonra araba cansız oldu. Önceleri gaza dokundum mu ok gibi giden araba boğulmaya başladı. Sonra park ettim. 3 saat sonra çalıştırınca dpf uyarıdı çıktı. Arabayı zorunlu sürün diyordu. 15-20 dakika devirli kullandım ama geçmedi. Mecbur kontak kapamak zorunda kaldım. Geçmesi için ne yapmam gerek ? Kısa mesafe kullanmıyorum genelde 10 km en az gidişim mevcut. Motor ısınmış oluyor. Yakıtı iş bankası kampanyası nedeniyle bp den alıyorum ama kalitesiz diye mi oldu. Bilgisi olan paylaşabilir mi ?
Geçmiş olsun, yakıt kalitesi ve kullanım tarzı ile ilgili bir durum. Sürekli düşük devirde kullanmamak gerekiyor, en azında arada sırada 5 10 dk yüksek devirde kullanmak lazım. Keşke uyarı gidene kadar yüksek devirde kullanmaya devam etseydiniz, uyarı gitmeden kontak kapadığınız için araca zarar verme ihtimali var. Birdahaki çalıştırmanızda yüksek devirde uyarı gidene kadar sürmeye devam edin. Genelde 15 20 km yüksek devirli kullanımdan sonra sönüyor.
 

tameer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Siteyi ziyaret et
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

Anladım. Bende shell kullanmayı düşünüyorum. Bu dediğiniz uygun hız ve vitesler nelerdir hocam. Genelde 2000 devir altı kullanmam arabayı canlı tutarım. Birde bir kaç kez star stop devreye girmedi arabada. O zamanlar dpf ile mi alakalı
 

albertxx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2013
Mesajlar
2,454
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

Aracı her daim devirli kullanın. ilk viteslerde 1 değil ama 2-3 de 3000 deviri görün. Araç kendini daha rahatlatır daha iyi ivmelenir ve motor sorunsuz gider. sonrasında 2500-3000 bandında daimi olarak vites attırın. Bu şekilde hiç daha sıkıntı yaşamadım 25bin km dir dpf uyarısı almadım. Shell kullanın nitro arkadaşların önerdiği gibi.

Birde aracınız yeni ara ara sıkıştırın biraz az km yapıyorsunuzdur büyük ihtimalle birazda olsa zorlayın motoru. Araç hem kendine gelir hemde dpf daha almazsınız :)
 

ze623

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2012
Mesajlar
381
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

tameer link' Alıntı:
Anladım. Bende shell kullanmayı düşünüyorum. Bu dediğiniz uygun hız ve vitesler nelerdir hocam. Genelde 2000 devir altı kullanmam arabayı canlı tutarım. Birde bir kaç kez star stop devreye girmedi arabada. O zamanlar dpf ile mi alakalı
öncelikle araç rejenerasyon yani temizlik yaptığı sırada (bunu anlık tüketimden ve rölantide devir yükselmesindende anlayabilirsiniz)start&stop devre dışı kalır.sürekli aracı devirli kullanmakta tıkanıklığa sebep olur.3.viteste 70km hız yada 4.viteste 90 km hız temizliğin ideal yapıldığı aralık.(devir saati 2000 devir civarı sabit olmalı)yanlız tam temizlik olabilmesi için motor ve egzoz sıcaklığının tam sıcaklık derecesine ulaşması gerekiyor.siz 10 km yol yapıyorum dediğiniz için söylüyorum bence temizlik için yeterli değil.uyarı aldığınızda kesinlikle uyarı geçene ve ışık sönene kadar motoru durdurmayın.şuan sizin aracınızdaki probleme gelirsek biraz uzun yol yapıp kurumun atmasını sağlayın.yakıtıda nitro alırsanız 1-2 depo motor ve egzoz sizteminiz temizlenecektir
 

oguzhan_orhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2014
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

Merhaba bendeki uyarı partikül filtresi dolu sürmeye devam ediniz yazmıyor bunun yerıne partikül filtresi dolu kullanma kitapçığına bakınız yazıyor. Aracı alalı 1 ay oldu 1 ayda 2 defa çıktı. Katkı koyduk yakıta ve yüksek devirde otobanda bastık o şekilde kayboldu. Sanırım sıkıntılı bir konu...
 

mustimx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
516
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

arkadaşlar dpf nin mazotla alakalı olduğuna inanlardan biriyim. eski 1.3 aracımda 14000 de satana kadar hiç şimdiki aracımda da 1 kere oldu oda yakıtı ayvalık yolunda PO dan almıştım o zaman oldu sürekli dizel nitro alıyorum kırbaç durumunda bile (mustafa beyden kaldı bu kırbaç lafıda) temizleme olmadı hiç.
 

albertxx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2013
Mesajlar
2,454
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

Sürekli yakıtı shellden alırım çok nadir opet po ilk başlarda 2-3 kere koydum ama sesli çalışınca motor sevmedim. Aldım alalım shell ilk başta gtl sorna nitro 30000 oldu 0 dpf :)
 

hakkinenk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,293
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Dizel Partikül Filtresi

Shellden yakıt  almaya başladığımdan itibaren gizlisi de dahil hiç dpf görmedim.
 
Üst