Dizel araçlarda yağ değişimi ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Bygnr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Bygnr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
105
Tepkime puanı
0
Puanları
16
merhaba arkadaşlar
aracım dizel 5 binde bir yağ ve filtrelerin hepsini değiştirmekteyim.

en son 3 bakımda aracıma 5 30 tam sentetik yağ koydurdum.
şimdi 0 40 yağa direk geçiş yapabilirmiyim acaba ?
bir sıkıntı olur mu motor açısından ?

birde hangi yağı tavsiye edersiniz marka olarak ?
 
5 bin km biraz erken bir değer. Yağı 10 bin km'de yada 1 yılda (hangisi önce gelirse) değiştirmeniz daha yerinde olacaktır.

5/30'dan 0/40'a direkt olarak geçiş yapabilirsiniz, herhangi bir işlem yapmaya gerek yok ama bu pek tavsiye edilen bir durum değil maalesef... Motor için sağlıklı bir durum değil. Yağ değerlerinizi değiştirmeyin.

Ben şahsen 8.000 km'de bir yağ değiştiririm, yağ olarak Mobil1 ESP 5/30 kullanıyorum ve memnunum.
 
5 bin km'de değişim gereksiz israf. Çok fazla sıkışık trafiğe giriliyorsa, rölanti çalışması fazla oluyorsa 10 bin km, yoksa 15 bin km'ye yaklaşırken değiştirmek yeterli.
 
opelde 15 bin bakım aralığı hocam ne yaptın sen 5000 km :D
 
bende 5000km de değiştiriyorum .araç çipli olunca yağ daha erken kararıyor.
 
Ben neden ana sayfaya yazamıyorum arkdlsr


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
ben uzun yolda yapıyorum arada şehir içi trafiğe de giriyorum

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 22:51 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 22:50 ----------

5 bin km sonra yağa çıkartıp baktığınızda kapkara katran gibi bir görüntüsü var yağ filtresinin ve yağın motoru rahatlatmak lazım temiz temiz yağlayayım :)

artık yağı almış bulundum mobil 0 40 new life bakalım değişecek bir kaç güne

ınsp yazısı yazdı birde 5 bin km sonra araç artık kendini 5 bin km ye göre mi ayarladı acaba :D ( ciddi ciddi insp yazıyor anahtarı çevirince )
 
Son düzenleme:
Çabuk kararan yağ daha iyidir. 0-40 va 5-30 gibi tam sentetik yağ yerine yarı sentetik 10-40 koyun tam sentetiklere göre daha az karardığını görürsünüz.
 
Çabuk kararan yağ daha iyidir. 0-40 va 5-30 gibi tam sentetik yağ yerine yarı sentetik 10-40 koyun tam sentetiklere göre daha az karardığını görürsünüz.

abi kitapçıkta 0w30-0w40-5w30-5w40 bizimilerde motorlar aynı olduğuna göre c kasa içinde aynıdır yağın kararması motordaki kurumun temizlendiğini gösterir
 
Dizel araçların hangisinin yağı kararmıyor. İstersen 1000km git istersen 100km hemen yağ zift gibi olur. Yağın kararması özelliğin bittiği anlamına gelmez. Araç isterse chipli olsun. Yağ azalır üzerine eklersin. 1yıl ve 15bin km bu tamamen hikayedir.
Motorun çalışma saatini hesaplamak yerine 15bin veya 1 yıl demişler.
Motorun çalışma koşulları önemlidir. Hava sıcaklığı, trafik ve uzun yol.

Sürekli duran trafikte kalan bir motorun yağı 15değil 1000km bile yıpranır. Zaten kitapçıkta ağır kullanım koşullarında 5000km değiştirin yazar.

Aracın sahibi sizsiniz nasıl kullandığınızı bilirsiniz aracın yorulduğunu bile hissedersiniz.

22000km 0-40 mobil 1 yağı dizel araçta kullandım 0,8lt azalmıştı. 15000km uzun yolda düşük hızlarda seyrettim.
 
Geri
Üst