Dizel araçlarda yağ değişimi ?

Bygnr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar
aracım dizel 5 binde bir yağ ve filtrelerin hepsini değiştirmekteyim.

en son 3 bakımda aracıma 5 30 tam sentetik yağ koydurdum.
şimdi 0 40 yağa direk geçiş yapabilirmiyim acaba ?
bir sıkıntı olur mu motor açısından ?

birde hangi yağı tavsiye edersiniz marka olarak ?
 

REC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2013
Mesajlar
764
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
5 bin km biraz erken bir değer. Yağı 10 bin km'de yada 1 yılda (hangisi önce gelirse) değiştirmeniz daha yerinde olacaktır.

5/30'dan 0/40'a direkt olarak geçiş yapabilirsiniz, herhangi bir işlem yapmaya gerek yok ama bu pek tavsiye edilen bir durum değil maalesef... Motor için sağlıklı bir durum değil. Yağ değerlerinizi değiştirmeyin.

Ben şahsen 8.000 km'de bir yağ değiştiririm, yağ olarak Mobil1 ESP 5/30 kullanıyorum ve memnunum.
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
5 bin km'de değişim gereksiz israf. Çok fazla sıkışık trafiğe giriliyorsa, rölanti çalışması fazla oluyorsa 10 bin km, yoksa 15 bin km'ye yaklaşırken değiştirmek yeterli.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
opelde 15 bin bakım aralığı hocam ne yaptın sen 5000 km :D
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
bende 5000km de değiştiriyorum .araç çipli olunca yağ daha erken kararıyor.
 

Bygnr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
ben uzun yolda yapıyorum arada şehir içi trafiğe de giriyorum

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 22:51 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 22:50 ----------

5 bin km sonra yağa çıkartıp baktığınızda kapkara katran gibi bir görüntüsü var yağ filtresinin ve yağın motoru rahatlatmak lazım temiz temiz yağlayayım :)

artık yağı almış bulundum mobil 0 40 new life bakalım değişecek bir kaç güne

ınsp yazısı yazdı birde 5 bin km sonra araç artık kendini 5 bin km ye göre mi ayarladı acaba :D ( ciddi ciddi insp yazıyor anahtarı çevirince )
 
Son düzenleme:

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Çabuk kararan yağ daha iyidir. 0-40 va 5-30 gibi tam sentetik yağ yerine yarı sentetik 10-40 koyun tam sentetiklere göre daha az karardığını görürsünüz.
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,461
Tepki puanı
2,244
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Çabuk kararan yağ daha iyidir. 0-40 va 5-30 gibi tam sentetik yağ yerine yarı sentetik 10-40 koyun tam sentetiklere göre daha az karardığını görürsünüz.

abi kitapçıkta 0w30-0w40-5w30-5w40 bizimilerde motorlar aynı olduğuna göre c kasa içinde aynıdır yağın kararması motordaki kurumun temizlendiğini gösterir
 

recep76

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
515
Tepki puanı
1
Puanları
0
recep76.blogspot.com
Dizel araçların hangisinin yağı kararmıyor. İstersen 1000km git istersen 100km hemen yağ zift gibi olur. Yağın kararması özelliğin bittiği anlamına gelmez. Araç isterse chipli olsun. Yağ azalır üzerine eklersin. 1yıl ve 15bin km bu tamamen hikayedir.
Motorun çalışma saatini hesaplamak yerine 15bin veya 1 yıl demişler.
Motorun çalışma koşulları önemlidir. Hava sıcaklığı, trafik ve uzun yol.

Sürekli duran trafikte kalan bir motorun yağı 15değil 1000km bile yıpranır. Zaten kitapçıkta ağır kullanım koşullarında 5000km değiştirin yazar.

Aracın sahibi sizsiniz nasıl kullandığınızı bilirsiniz aracın yorulduğunu bile hissedersiniz.

22000km 0-40 mobil 1 yağı dizel araçta kullandım 0,8lt azalmıştı. 15000km uzun yolda düşük hızlarda seyrettim.
 
Üst