Direksiyonda titreme kesilmiyor !

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aras
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aras

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar aracın amortisörlerini ve lastiklerini değiştirdim haliyle rot balans ayarı bozulduğu için 110 da falan direksiyon titremeye başladı daha sonra rot balans ayarı yaptırdım çıkıp denedim titreme azaldı ama yine vardı balans ayarına tekrar baktılar araka sağda 9 gr tekrar çıktı tekrar yaptılar ama titreme yine var balansçı başka birşeydendir dedi balans dışında başka neden yapar titreme sadece 100 ile 120 hız aralığında bilen varmı acaba.Saygılarımla.
 
Jantta eğilme olabilir, disklerde eğilme olabilir ki bu daha yüksek ihtimal, şasede kasislere düşmekten dolayı eğilme olabilir bu yapılan ayarın çabuk bozulmasına neden olur.
 
ama lastikleri ve amörtisörleri değişmeden önce yani balans ve rot ayarı bozulmadan önce herşey normaldi titreme falan yoktu şimdi neden balans tutmaz anlamadım...
 
Bazı lastikler kolayca balans tutmuyor, farklı bir ustaya götür. mümkünse lastikleri aracın üzerindeyken ayar yaaptır. şu lazer ışığıyla yapılan balansdan. bir ihtimal amortisörde tam sıkılmamışsa boşluk olabilir diyesim geliyor ama düşük br ihtimal.
 
benim arabadada var titreme,lastiklerim yeni daha..dün balans ayarı yaptırdım titreme yine vardı,lastiklerden kaynaklanıyo lastikler tam oturmuş değil
 
Lastik janta tam oturmamış olabilir (lastiği söktürüp tekrar taktır), lastikte imalattan doğan bir hata olabilir (lastikleri ön arka yaptır, mümkünse başka lastik takarak dene).
 
bugün tekrar götürdüm balanscıya tekrar baktı sol ön ve sağ arkada 9-10 gr yine çıktı tekrar yaptı sağ ön ile sağ arkayı jantla beraber yer değiştirdi çıktım tekrar denedim düzeldi ama gebze den izmit e gidip geldim bazen yine titriyor 110 dan sonra bazen düzeliyor anlamadım gitti bu işten birşey....! acaba kurşunları içten çaktırdığım için olurmu ?
 
rot balans olayının üzerinde dur eğer önceden yok ise.güvenmediysen başka bi yere yaptır derim.pahalı birşey değil ne de olsa.bende 120 130 arası yaşamıştım.çözüldü rot balanstan sonra.
 
İçerden çakmalarda olur tabi, dışardan çaktır dğzelir.
 
ama lastikleri ve amörtisörleri değişmeden önce yani balans ve rot ayarı bozulmadan önce herşey normaldi titreme falan yoktu şimdi neden balans tutmaz anlamadım...

Tekerleklerin yerini bir degistir,önleri arkaya arkalari önlere,belki cantlarinda bir egrilik vardir...bir dene düzelirse en azindan bilgin olur....
Birde direksionu saga sola oynat tekere bak reaktionu aynimi yoksa bosluk varmi...buda yapabilir...
 
Son düzenleme:
Geri
Üst