Çözemediğim Garip Durum - vibrasyon

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
birde bu 1.6 turbo motorların 2000 devire kadar olan ileri geri salınım/sallantı yapma durumu var hafiften... motorun karakteristiği gereği öyle olduğu söylenmiş ve çözüm bulunanamış bir şeydi... gerçi sizinki vibrasyon yapıyormuş....
v kayışı kasnağındada sönümleyici kauçuk mevcut onada bakıldımı? ve şarj dinamosunun puleside içinde mekanizmaya sahip bunada bakılabilir...
 

aton1981

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar.

Bu gün ustamlaydık. Bahsettiğiniz sağ aks damperini sordum. Benim aracımda askı bilyası olduğundan sağ aks zaten kısa ve vibrasyon yapacağına ihtimal vermedi. Durum, rölanti de de olduğundan bu ihtimali eleyebilirmiyiz?

Birde,
Boğaz kelebeği sökülmeden sprey ile çalışır haldeyken temizlendi.
Yakıt opet' den alındı. Daha evvel shell kullanılıyordu.
Tekerlek basınçları 31-32 ye düşürüldü.
Triger kapağı sökülerek denendi.

Şimdilik titreşim durumu kesildi. Denemedeyim.
Ayrıca, triger kapağı sökülmeden evvel kapak civatalarına steteskop ile dinledim.
Sesi aldım. Kapak sökülerek aynı civata yuvasını tekrar dinlediğimde sesin büyük oranda azaldığını keşfettim.

Ve, boğaz kelebeği borusu üzerindeki MAP sensörünün tepesinden de steteskopla dinlediğimde tam da duyduğum titreşimli vibrasyon sesini birebir işittim. Kelebeğe yakınlaştıkça azalan ve intercoolere gittikçe de azalan bir yapıdaydı. Tam da boğazın kıvrım bölümünde yoğunlaşmış gibi.

Tespitlerim bunlar.

Yarın crc sensor clean ürünüm gelicek. MAP ve MAF sensörlerinide yarın temizleyeceğim. Şu anda sorun yine yok gibi görünüyor. Yine yanıltmaması açısından triger kapağını sökmüş bir şelilde deniyoruz.
 

alperlalbek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ara 2014
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benzer bir durum Bir aracımızda başımıza gelmişti. Bir çok usta baktı vebulamadı konya da servise gittiğimizde usta bunun nedeninin motor ve şanzuman bağlantısında 2 tane küçük kırmızı nokta gösterdi. bu noktalar birbirine karşılıklı olmalı değilse belli bir devirde rezonans yapar dedi ve gercekten 2500 Devirde arabada bir uğultu ve rezonans oluyordu. Tabiki araç markası aynı olmadığı için sorun aynı yerde diyemeyeceğim. Ama parçalarınızda sorun olma olasılığı bana kalırsa düşük. Montajlarının kontrol edilmesi gerekli. Bilhassa belirli devirlerde yapıyor ise olayı motorun heketli ve hareket aktarımı yapan birleşim yerlerine bakılmalı ki bu rezonansa sebep olacak bir ayarsızlık varmı.
 

aton1981

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Alper bey, dediğiniz mantıklı evet. Bende bunu düşünerek 4 adet motor kuğalını orjinali ile değiştirdim. Çıkan kulakların ikisi aşırı sert olmuş zamanla. Ama yine pek faydasını görememiştim.
Hani söklüp takılırken bakıyorumda bu kulakları montajlarken 2 mm bile farklı takamayız ki. Hepsinin yerleri standart olsa gerek.

Aynı durum şanzıman / motor bağlantısı içinde olacağını düşünüyorum. Haksızda olabilirim.Emin olmadığım bir notka çünki. Baskı balata değişti. volan değişti.
Hani bunlar montajlanırken aksaklık ve hata olsa desem, değişmeden evel orjinal halinde de durumu yaşamaktaydım.
 

aton1981

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu süreçte öğrendiğim *noktalardan önemlisi:

Vnnlama geçmese bile, 4 adet motor / şanzıman takozunu değiştirmemle 5. senesini dolduran takozların rezalet derecede kötüleştiğini gördüm.
Değişim sonrası, araçta vites geçişleri motor salınımları belli başlı geçişlerdeki olaan vibrasyonlar tümü kesildi. Bu, diğer 3 opelimde de farkettiğim bir durumlar silsilesiydi.

Çıkan motor takozları;


En sağdaki şanzıman takozu, *İçi yağlı bir takoz. Üzerinde 2 adet çatlak vardı. Ayrıca, yukarı / aşşa salınımda gacır gacır ötüyordu.
Sağdan ikinci takoz, *Bu, şanzıman alt/ arka takozu. Ve orjinaline göre inanılmaz sert. Takozu bırakın, direkt motoru şaseye bağlamış gibi vibrasyon iletebilecek kıvamdaydı.
Soldan ikinci takoz, şanzıman alt / ön takoz. Bu ise orjinaline göre fazlasıyla yumuşak bir hal almıştı. Bu da, dengesiz titreşim anlamına geliyor.
En soldaki takoz, motor üst takozu. Bu takozda pek bir bozulma olmamasına karşın değiştirdik. :)

Ayrıca,
Motor yağı 0W40 boşaltılıp *castrol edge 5W30 eklendi. Filtreler yenilendi. Triger kapağı halen sökük denemekteyim.
Ayrıca, *Beschäler Insignia ' nın tavsiyesi üzerinde MAP ve MAF sensörlerini CRC sensor clean ile temizledim.
Boğaz kelebeği ise motor çalışır haldeyken boru sökülerek temizlendi. Belli başlı boruların kontrolü yapılarak aracı denemeye aldık.
Yakıt opet den alınmaya başlandı. Yakıt katkısı 1 kereliğine würt olarak kullanıldı.
Bosch car service de, *carbon clean yapıldı.

Şu anda,
Gaz tepkisi mükemmele yakın oldu.
vites geçişleri, geçiş sırasındaki vibrasyon tamamen ortadan kalktı. ( diğer 3 opel insignamda da takoz kaynaklı bu sorunlar vardı. Olaan zannediyordum )
Veeee konu başlığının şikayeti olan vnnlama / titreşim gibi durumların tamamı ortadan kalktı.

Hangi işlemin buna etken olduğunu tam manasında keşfedemesemde yaptıklarım bunlar. Şu anda birkaç gün triger kapağı takmadan denemedeyiz. Bir müddet sonra da kapağı takarak deneyeceğiz. Durumu paylaşırım.

Şu anda herşey yolunda. Sonuç olarak *sensör temizliği ve mümkünse motor takozlarını yenilemenizi öneriyorum. Özellikle 2009-2010 araçların. Onlarında lastik gibi belli bir ömürleri olduğu çıkan sonuca göre ortada.
 

aton1981

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Malum durum yine hortladı. Bir yapıyor bir yapmıyor.

Tekrardan tanımlayayım. Erkenden yüksek vitese atarsınızda araç gider ama bi vnnnlama gelir araç içine. Aynen bu tür bir durumla karşıkarşıyayım. 6 / 110-120 km hızları arasında bunu alıyorum. Rölantide de ilgili devirlerde durum yine geçerli :(

Triger gergisi olabilir mi? Bizim araçlarda otomatik kendi mi ayarlıyor gergisini?
Egzos spirali değişti ama düzen tutmamış olabilir mi? Egzosu kastırıyor olabilir mi?
Ayrıca, direksiyon pompası yapıyor olabilir mi ?
 

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Malum durum yine hortladı. Bir yapıyor bir yapmıyor.

Tekrardan tanımlayayım. Erkenden yüksek vitese atarsınızda araç gider ama bi vnnnlama gelir araç içine. Aynen bu tür bir durumla karşıkarşıyayım. 6 / 110-120 km hızları arasında bunu alıyorum. Rölantide de ilgili devirlerde durum yine geçerli :(

Triger gergisi olabilir mi? Bizim araçlarda otomatik kendi mi ayarlıyor gergisini?
Egzos spirali değişti ama düzen tutmamış olabilir mi? Egzosu kastırıyor olabilir mi?
Ayrıca, direksiyon pompası yapıyor olabilir mi ?
bende egsoz diye düşünmekteyim şahsen. komple bi gözden geçirin ayaklarına lastiklerine ve baglantılarına dikkat edin. elinizde iyice sallayın herhangi bir yere temas ediyormu?
onun dısında bu sıkıntıyı yaptıgı devirdeyken katalik konvertoru bi dinleyin. içerisinde kırık olabilir.
bahsettiğiniz vınlama zırıltı olayı ucu bos bi kulak demir parcası gibi bişeydir tahminen. yoksa tüm aracı etkileyebilecegini sanmıyorum.
daha onceki msjınızda gaz kelebeğinden intercoolera gittikce sesin arttıgını soylemişsiniz. bi ihtimal o devirlerde intercooler içinde veya ara boruda türbülans mı olusuyor diye düşünüyorum. en azından intercooler baglantılarını ayaklarını bi kontrol edin.
birde şimdi aklıma geldi. bi abimin kia ceed marka aracındada belli bi devirde zırıltı vardı. onuda cok aradık taradık en sonra ön camdaki aynadan geldigini farkettik başlanbtı noktasına sıvı gres sıktık sorun çözülmüştü. keşke sizinkide boyle bişey olsa :))
 

aton1981

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Açıkçası, egzosu bir çok defa da kontrol ettirdim. Hiç bir şey bulamadılar.
Spiral gayet esnek. Deyen eden biryeri de yok. Problemi yaptığı devirlerde baya baya dinledim. Konvertörde de herhangibir durum yok. Fakat, yine de tekrar kontrol ettireceğim.

Durum, zırıltı değil de, vnnnn lama şeklinde. Arada bir turbo / konvertör etrafında gaz verip bıraktığımda zırıltı net duyuluyor. Bu ayrı bir ses. İçeriden duyulmuyor. Bu olabilir mi diye düşünmeye başladım.

Dedim ya :( zırıltı olsa yeri bulunabilir. Duyulabilen türden bir durum değil malesef.
 

aton1981

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Durum yine hortladı.
Tam 3 kere teste çıktık. İlkinde yapmadı. İkincisinde yaptı. üç te yine yapmadı. Birşeyler biryere deyiyor ama bulamadık.

Konuyu takip eden ve durumu yaşayan arkadaşlardan ricam, araçlarını kullanırken 4. vites 68 ve 72 hızları arasında motor sesinin normal yükselmesi HARİCİNDE, 70 de oluşan inildi, vnnlama, artık tabir edemiyorum herhangibir farklılık olacakmı kontrol edebilirler mi?
 
Üst