Çözemediğim Garip Durum - vibrasyon

aton1981

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracım 2010 insignia 180 HP 55 bin km de.

Forumdaşlar, fazla hassas olduğumu bilirler. Lakin takıntı halini alan bu anlatacağım durumu halen çözebilmiş değilim.
Aracın gidişinde, beygirinde ( dyno ölçümü ile onaylandı ), motor sesinde vs vs hiç bir problemim yok. Bir çok ayrı cihazda da kontrol edildi. Arıza kodu da yok.

Bir çok usta durumu farketti. Yani bunda en azından pimpiriklilik yapmıyorum.
Rölantide, veya yürür halde farketmiyor. 2150 / 2200 devirde *kasanın geneline yayılan rezonans var. Vibrasyon veya titreşimde denilebilir. Tam olduğu esnada ayağınızın altını gıdıklıyor.
Telefon titreşiminin ince hali gibi.
Ama ses değil. Tıklama tırrlama gibi ses frekansı hiç değil. *Kimi zaman hiç yapmıyor. Kimi zaman belli ediyor. Sıcak / soğuk farketmiyor.

Egzos spirali değişti. Triger yeni değişti. Durum değişmedi. Baskı balata, volan değişti. Rulmanı değişti. 75W90 mobil 1 sae şanzıman yağı değişti. Motor yağı mobil 1 0W40 değişti.
Kompresör, pompa, şarj dinamosu V kayışı hariç *dönen her türlü aksam değişti.
Siz deyin 10 ben diyeyim 20 ayrı usta, motorcu, şanzımancı motoru dinledi. Hepsi saat gibi sesi var maşallah demekte.

En son, bugün geriye motor kulakları kaldı. 4 tanesini temin edip ( orjinal ) çıkan eski kulaklarla karşılaştırdığımızda muazzam derecede sertlik / yumuşaklık farkı vardı.
Değiştirdik. Ve test' e çıktık. 4 ayrı test güzergayında herşey normaldi. *Tabi bizim malum durum bir yapıyor bir yapmıyor olduğundan emin olamadık. Ama herşey yolundaydı sanki.

Az evel, yine teste cıktım. Ve malum durumla yine karşıkarşıya kaldım. Ses olmadığı için de tarif veya kayıt edemiyorum.
Dikkat ettim, *4. vites 69 km hızda herşey normalken, *2 tık yukarıya yani 71 km hızda malum vibrasyon oluşuyor. ( 2100 devir civarı ) *( rölantide de aynı durum oluşuyor )
Ayrıca 2. vites yine aynı devirde aynı vibrasyonu aldım. *

2300 devirden sonra veya 2000 devir altında herhangibir anormallik yok. Bu durum diğer vites ve aynı devirler içinde geçerli.
Artık kafayı biraz yemek üzereyim.

Değişmedik geriye direksiyon pompası, şarj dinamosu, devirdaim, klima kompresörü kaldı. *
( direksiyon pompam biraz sorunlu. Normalden aşırı sesi var. Rölantide gaz verince bariz duyuluyor )

Konu ile alakalı ince ince fikirler verebilecek değerli yorumlara ihtiyacım var. *
 

tasmaniandevil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
6,055
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et

Rolantide de hissediliyor demiş hocam, Aks olsa giderken olması lazım değil mi?

Benim arabada da var benzer durum, 2150 devir civarı araç komple hafiften sarsılıyor ama hiç umrumda değil, araba bu normaldir diyorum.
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Astra Classic III A16XER'lerde çok yaşanılan bir durum. Insignia ve A16LET motor sanırım sizinki. Pek duymamıştım.

Aslında yetkili servislerde bununla ilgili bülten bile geçilmiştir. Forumda birkaç konusu da var hatta. 2 türlü çözümü var.
Bazı arkadaşların aracının ön aksına ağırlık damperi takılmıştı ve sorun çözülmüştü.
Bir de triger kapağından kaynaklı zırıltı ve titreşim olanlar vardı. Onların da triger kapaklarını söküp, içindeki dişlerden bazılarını kesiyorlar ve zırıltı kesiliyordu.

Bu iki noktaya yoğunlaşabilirsiniz, çözüm buralardan çıkacaktır.
 

aton1981

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Astra Classic III A16XER'lerde çok yaşanılan bir durum. Insignia ve A16LET motor sanırım sizinki. Pek duymamıştım.

Aslında yetkili servislerde bununla ilgili bülten bile geçilmiştir. Forumda birkaç konusu da var hatta. 2 türlü çözümü var.
Bazı arkadaşların aracının ön aksına ağırlık damperi takılmıştı ve sorun çözülmüştü.
Bir de triger kapağından kaynaklı zırıltı ve titreşim olanlar vardı. Onların da triger kapaklarını söküp, içindeki dişlerden bazılarını kesiyorlar ve zırıltı kesiliyordu.

Bu iki noktaya yoğunlaşabilirsiniz, çözüm buralardan çıkacaktır.

Teşekkür ediyorum. Bu iki durumu ustam ile görüşüp değerlendireceğim. Dişlerden birini kesmek demek, sente attırmış olmakla aynı anlamda değil mi?
Sakıncalı olmasın?
 

aton1981

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sadece pedalda mı hissediliyor, yolcu da hissediyor mu?

Sadece pedal demek doğru olmaz. vites topuzu da etkileniyor. ARaç kasası içinde genel bi rezonanslı durum oluşuyor. Ses olsa kaydedeydim ama nafile :(

Yakıtda düşüncelerimin arasında.
 

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Teşekkür ediyorum. Bu iki durumu ustam ile görüşüp değerlendireceğim. Dişlerden birini kesmek demek, sente attırmış olmakla aynı anlamda değil mi?
Sakıncalı olmasın?

triger kapagının dişinden bahsediiyor üstad. triger kayısının dişi degil. bi yanlış yapmayın sakın :)
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
triger kapagının dişinden bahsediiyor üstad. triger kayısının dişi degil. bi yanlış yapmayın sakın :)

Evet aynen. Kayışla alakalı değil. Kapatan üstteki plastik muhafazanın içindeki plastik dişler.
 
Üst