- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 27 Eyl 2006
- Mesajlar
- 17
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
İyi ama diyelim ki yokuşta trafiğe yakalandık.Sürekli dur kalk ya da yavaş çıkmamız gerektiğinde yarım debriyaj yapıcaz.Bu kadar dayanıksız balata mı olur?
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
rterdem_corsa' Alıntı:İyi ama diyelim ki yokuşta trafiğe yakalandık.Sürekli dur kalk ya da yavaş çıkmamız gerektiğinde yarım debriyaj yapıcaz.Bu kadar dayanıksız balata mı olur?
RespecT' Alıntı:bence debriyaj kullanımı çok fark ettirir.motora gaz verip yarım debriyajla kalkmanın doğru olmadığını düşünüyorum.Genelde relanti devrine yakın mümkün olduğunca arada bekletmeden çekerim debriyajı.Çok yokuş yukarı ise belki az bir gaz.Belkide benim araç torklu olduğu için zorlanmıyorum.Bunu yazmamın sebebi şu: Trafikte o kadar çok insan varki resmen 2500-3000 devre kadar yüklenip yarım kavramada çok kalıyorlar.Ve bunu istisna değil.Her kalkışta yapıyorlar.Balata ne yapsın kardeşim![]()
Arkadaşlar daha 150 km deki 1.2 corsada,geri viteste 2-3 metrelik yokuş çıkarken kaputtan duman çıktı.Ardından yolda giderken balata koku yaptı.Acaba debriyaj balatası mı yandı?Yandığını ya da aşındığını nasıl anlayabilirim?Benzer sorunla karşılaşan arkadaşlar yardım ederlerse sevinirim...