Corsada debriyaj balatası

İyi ama diyelim ki yokuşta trafiğe yakalandık.Sürekli dur kalk ya da yavaş çıkmamız gerektiğinde yarım debriyaj yapıcaz.Bu kadar dayanıksız balata mı olur?
 
rterdem_corsa' Alıntı:
İyi ama diyelim ki yokuşta trafiğe yakalandık.Sürekli dur kalk ya da yavaş çıkmamız gerektiğinde yarım debriyaj yapıcaz.Bu kadar dayanıksız balata mı olur?

Bkz: Hoşdere. Hele bir de iş çıkışına denk gel. Sürekli dur kalk ve yokuş yukarı. Caddenin sonunda sol ayak titremeye başlıyo aşırı yüklenmeden.:p ;) :)
 
Serviste bana söyledikleri yarım debriyajda aşırı yüklenmeden dolayı aşınma oluşmuş.Aynı şeyi 1-2 kere daha tekrarlarsam balatanın yanacağını ve garanti kapsamına girmeyeceğini söylediler.Ayrıca debriyaj balatasının değişmesinin de 1000 ytl civarı tutacağını söylediler:eek:
 
bence debriyaj kullanımı çok fark ettirir.motora gaz verip yarım debriyajla kalkmanın doğru olmadığını düşünüyorum.Genelde relanti devrine yakın mümkün olduğunca arada bekletmeden çekerim debriyajı.Çok yokuş yukarı ise belki az bir gaz.Belkide benim araç torklu olduğu için zorlanmıyorum.Bunu yazmamın sebebi şu: Trafikte o kadar çok insan varki resmen 2500-3000 devre kadar yüklenip yarım kavramada çok kalıyorlar.Ve bunu istisna değil.Her kalkışta yapıyorlar.Balata ne yapsın kardeşim:)
 
RespecT' Alıntı:
bence debriyaj kullanımı çok fark ettirir.motora gaz verip yarım debriyajla kalkmanın doğru olmadığını düşünüyorum.Genelde relanti devrine yakın mümkün olduğunca arada bekletmeden çekerim debriyajı.Çok yokuş yukarı ise belki az bir gaz.Belkide benim araç torklu olduğu için zorlanmıyorum.Bunu yazmamın sebebi şu: Trafikte o kadar çok insan varki resmen 2500-3000 devre kadar yüklenip yarım kavramada çok kalıyorlar.Ve bunu istisna değil.Her kalkışta yapıyorlar.Balata ne yapsın kardeşim:)

+9932

Kesinlikle doğru...
Sıkışık trafik olsun rampa olsun fazla gaza yüklenmediğiniz sürece balata hemen kendini bırakmaz... Biraz daha nazik davranmanız her zaman için avantajdır...
 
Arkadaşlar daha 150 km deki 1.2 corsada,geri viteste 2-3 metrelik yokuş çıkarken kaputtan duman çıktı.Ardından yolda giderken balata koku yaptı.Acaba debriyaj balatası mı yandı?Yandığını ya da aşındığını nasıl anlayabilirim?Benzer sorunla karşılaşan arkadaşlar yardım ederlerse sevinirim...

konu eski ama bende az önce aynı olayı yaşadım eşimin arabasında konu açmadan arattım ve aynı şey başka arkadaşıın başınada gelmiş araç 2008 corsa d 1.2 7500km de,ve aynı şekilde yokuş yukarı geri geri giderken el freni desteğiyle motordan duman geldi ve resmen kömür kokusu gibi balata kokusu geldi,sonra araç 1-2 saat dinlendi koku falan geçmiştir dedim sonra yola çıktım yolda herhangi bir çekişten düşme motorda bağırma falan yoktu ama koku hala gitmedi,teknik servisteki ustalar bilgilerini paylaşırsa sevinirim.koku zamanla geçermi yoksa servise bayramdan sonra bir uğrayıp bayramlaşalımmı?bu arada bayramınızıda kutlarım...
 
güncel...
 
küçük motorlu düşük torklu bir aracı neden geri viteste yokuş yukarı çıkarmaya çalışıyorsunuz?
yani çok mecbur kalsam ve başka yol olmasa ancak yapılır böyle birşey.
debriyaja tamamen olmasa da kısmen zarar vermiş olabilirsiniz.
koku zamanla geçer ama yine de balatanın kontrolünü yaptırın derim.
 
yokuş yukarı mecbur kaldım,yokuş aşağı inerken yokuşun bitiminde çok derin çukuru gördüm ve geçmem mümkün değildi,o yüzden mecbur geri geri çıkmak zorunda kaldım,dediğim gibi arabanın çekişinde falan sorun yok herşey normal ama insan şüpheleniyor
 
balatayı ısıtmışsındır biraz zarar görmüştür fakat korkma balata kokusu 1-2 hafta gitmez okinin dediği gibi 1.2 motor ağır kasa bir araçla geri geri çıkma
 
Geri
Üst