Farklı Markalardan Gelen Baskı Balata Sorunları

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
VOLVO S40 Baskı Balatası Problemi Var Ve Garanti Kapsamına Alınmadı!

Aracımın debreyajı sürekli yukarıda kavrıyordu ve ben aracımın debreyajında bir tuhaflık hissediyordum, 2010 ocak ayında aldığım daha 22000 km’de olan aracım Volvo S40 aracımın debreyajı sıyırması sonucu yolda kaldım ve tabi yol yardımı dedikleri Volvo Line’ı aradım ve yol yardımı isteğinde bulundum, oradaki görevli sorun debereyaj kaynaklı olduğu için çekici ücretli olacaktır dedi ve ben mecburen kaskoyu arayıp ücretsiz yol yardımı hizmetimi aldım ve arabamı çektirdim.


Diğer bir olay Volvo Mezcar Florya servisinde oldu, gittik aracımı indirdim ve içeriye girdik arızaya daha tespit etmeden debreyaj der demez, bir dk baktıralım dediler,bir görevli gitti ve geldi ve debriyaj balatası yanmış dedi bakın arabamdan hiç koku dahi gelmemişti ve 5 dk içinde tespit ettiler, sonra görevli bana dediki garantiye girmiyor bundan dolayı cepten ödeyeceksiniz ve 1600 TL baskı balata fiyatı dedi birde volanlar denilen parça var dedi oda 1000 TL ama şu an için o belli değil dedi.


Arkadaşlar Volvo gibi bir firmanın aracı oradaki görevliye göre 2000 km de bile debreyajı sıyırıp baskı balatayı yakabilirmiş, ben şanşlıyım benimki 22000km'de yandı, sormayın çok şanşlıyım arkadaşlar, size tek tavsiyem sakın Volvo'ya bulaşmayın bakın Volvo’nun şikayetlerini inceleyin ‘’Şikayet Var’’ da, bir Volvo S40 kullanıcısının sahibide aynı şikayette bulunmuş, o kullanıcının da aracı 29000 km’de 2010 model ve onun benden tek farkı yolda kalmamış olması, benim Volvo’dan isteğim baskı balatamım ücretsiz olarak değiştirilmesi ve problemin çözülmesi eğer bu konu burada çözülmezse aracımı Volvo Mezcar’da ücretiyle yaptırıcam ve aldığım faturayla dava açıcam ve bu konunun benden kaynaklanmadığını mahkemede ispatlayacam./



RENAULT Sıfır Alıp 120. Kilometrede Baskı Balata Yiyen Ve 1030 TL Ödeten Arabadan Almayın!

Renault 3 Sport Tourer'u 5 Ocak 2011 de aldım. Alırken zaten burnumdan getirip saatlerce beni satış ofisinde beklettiler. Ancak daha büyük sorun aracı teslim almamdan 18 saat sonra araç 120 km yapmışken oldu. Arabanın balatası yandı, hamile olan eşim ciddi bunalıma girdi. Araba yanıyor zannettik, dumandan göz gözü görmüyordu. Yani arabayı alalı daha 120 km ve 18 saat olmuştu ki, araba yanıyor zannettik.
Bin bir sıkıntı ile aracı aldığım Renauly Mais Boğaziçi Gayrettepe ye götürdüm. Hemen müşteri hizmetlerine mail attım, aracı satan bayi yetkilileriyle görüştüm ama akşama ne oldu dersiniz beni aradılar kullanıcı hatası dediler. Benim iznimi almadan arabanın her yerini söktüler. Bir gün önce alınan arabam parça parça dağıldı. Benden 1200 TL para istediler.
Öyle bir araba düşünün ki, sıfır alındıktan sonra 2 saat sürülmüş olsun, 120 km gitmiş olsun debriyaj balatası yansın. 20 yıllık şoföre sen debriaja basmayı bilememişsin diye suçlama yapılacak.(Şu ana kadar en az 5-6 tane manuel aracım oldu).

Ben durumu derhal Fransa'ya da bildirdim. Henüz bir dönen olmadı. Ben avukatım ve 18 saatte bu arızayı yapan bir araç hukuken ayıplıdır ve iadesi için hukuki girişimde bulunacağım. Ayrıca aracı yaptırmak için verdiğim 1050 TL’yi de, banka masrafı, faiz, kasko ve trafik sigortası ve manevi zararımı da talep edeceğim. Renault’un 120 km de ikinci el bir arabası olacak.

İlk defa aldığım Renault markaya ve servis anlayışına isyan ediyorum. Hakkımı savunacağım ve kimseye bu markaya bulaşmamasını tavsiye edeceğim!


VOLKSWAGEN Baskı Balata Sarf Malzeme Olduğu Gerekçesi İle Değiştirilmedi!

Temmuz 2009’da aldığım Golf TDI aracım 40. 000 km de bakıma girdiğinde aracın debriyaj setinde vlan boşluğu olduğu için ses yaptığı ve bu boşluğun komple debriyaj setine zarar verdiği tespit edildi.

Garanti kapsamında yapılması gereken bu üretim hatasına ait işlemlerde volan garanti kapsamında değiştirildi. Ancak volanın zarar verdiği baskı balata sarf malzeme olduğu gerekçesi ile değiştirilmedi. Defalarca başvurmama rağmen bana olumsuz cevap verildi.

Elimde servis elemanlarınca doldurulmuş teknik servis raporu var ve aynen şu cümle yazılı “Volanın boşluk yaptığı ve debriyaj setine zarar verdiği tespit edildi. komple debriyaj setinin değişmesi gerekmektedir. ” buna rağmen benden zorla baskı balata setini değiştirip parasını aldılar.


PEUGEOT OTOMOTİV Her 30 000 Km De Aracımın Baskı Balatası Yanıyor!


7 ay içerisinde yani 30000km de 2010 model bir sıfır aracın baskı balatasının 3 sefer yanması sizce normal bir durum mu? Bayi buna gayet normal olduğunu söylüyor ve şoför hatası olduğunu söylüyor. Ben 15 yıldır Ankara’da minibüs şoförlüğü yapıyorum ve en az kullandığım baskı balata 2 yıl gitti ama bu aracı aldıktan sonra çok sıkıntı çektim. Her 30000 km de 500 TL ile 800 TL arasında çıkan fiyatı ben ödüyorum. Bayi bu konu hakkında hiç yardımcı olmuyor. Ben araçta bir sıkıntı var diyorum araçtaki hatadan dolayı oluyor bunlar diyorum kabullenmiyorlar. Fabrikayla da görüştüm ama onlarda hatasını kabul etmiyor. Fabrikadaki yetkililere sizi tüketici hakları mahkemesine vereceğim diyorum ve verin diye bir cevap alıyorum.


CITROEN MERSA OTOMOTİV C5 Aracımın Baskı Balata Sorunu Var!


Söz konusu firmadan yaklaşık olarak 8 ay önce bir tane c5 cıtroen marka araç aldım. bu araç 4 ay gibi kısa bir zaman sonra yolda hareket halindeyken vitesi değiştiremedim. Vites yuvasından çıkıp boşa alamıyordum. Servisi aradım gelen çekiciyle arabayı göngürendeki mersa otomotiv servisene bıraktım. Yapılan incelemede,aracın debriyaj balatasının gittiğini söylediler ve üretim hatası olduğunu söyleyip garantiden yapacaklarını bildirdiler. Yaklaşık 1 hafta sonra aracım teslim edildi.


Bu aracı teslimden itabaren yaklaşık tekrar 4 ay gibi kısa bir zamanda aynı hatayı verdi. Tekrar servise gittiğimde aracımın üretim hatası değil de, kullanıcı hatası olduğunu dolayısıyla garantiden yapmayacaklarını söylediler.


Ben şok oldum,nasıl olurda yeni alınmış bir araç 8 ay gibi bir zaman aynı hatadan dolayı 2 sefer motoro indirilsin ve bu hatanın birinde üretim hatası diğerinde kullanıcı hatası olsun. Asla inanmam ve inanmadım aracı teslim aldığımda yaptığım ödemeyi fatura ve ya teslim ettiğim evrakın üstünde garanti dışı olduğuna inanmadığım için hukuki haklarımı saklı tutuyorum yazmak istedim kabul etmediler. Bu da onların hakkımı nasıl gasp ettiklerini aslında yapılanın bir üretim hatası olduğunu bildikleri içindir.


Umarım bu marka araç almak isteyen insanların bu şikayetimi okuduktan sonra bir kere daha düşüneceklerini umarım./


VOLKSWAGEN Caddy'de Baskı Balata Sorunu Kronik Mi?


"Google"a "Caddy balata sorunu" yazın yüzlerce şikayet bulursunuz. Hatta insanlar yetkili servis karşısında pankartlı gösteri yapmış bu soruna dikkat çekebilmek için. Çünkü on bin kilometre dolmadan balatası bitenler garantiden değiştirememişler. Kullanım hatası denmiş.
Hata balatalarda olmasın, çünkü bu kadar çok insanın yanlış kullanması mümkün değil gibi görünüyor. Caddy'de sorunsuz 60 bine ulaşan kendini şanslı sanıyor. Bakın almayı düşünüyordum. Mantıklı bir yanıt vermezseniz vazgeçeceğim.”


SEAT Baskı Balata Arızam Garantiye Alınmadı


Şubat 2009 tarihinde Seat Leon 1.4 TSI marka otomobilimi Bursa Seat bayinden satın aldım. Ankara'da seyahat esnasında debriyaj balatasının arızalanması nedeniyle servis ile temasa geçerek servisin gönderdiği çekici ile otomobilim Seat servisine götürüldü.

Otomobilimin 10 aylık ve daha 4700 kmde olmasına rağmen yapılan tetkikte hatalı kullanımdan dolayı arızalandığı tarafıma bildirildi ve servis ile firma arasında yapılan görüşmeler sonucu aracım garanti kapsamına alınmadı.

Ancak iyi bir marka olduğuna güvenerek aldığımız aracın daha 4700 kmde debriyaj baskı balatasının bu kadar çabuk yıpranması makine mühendisi ve çevremdeki kişiler tarafından da normal karşılanmadı. Sonuçta yapılan bakım ve değişen parçaların ücreti tarafıma mal edildi.
20 yıl otomobil kullanan biri olarak garanti kapsamında olması gerekirken tarafıma mal edilmesini üzüntüyle karşılıyorum.~

CHERY Taksim Debriyaj Baskı Balatası Hemen Arıza Veriyor!

2010 model Chrey Taxim araç aldım bir hafta sonra baskı balata arıza verdi ve büyük bir kaza atlattım. Yolun ortasında kaldık, tır çarpacaktı. Aldıktan sonra örgendim ki bu aracın debriyajından alan herkes problem yaşamış, bilsem almazdım. Garantide arıza giderildi ama en ufak zorlamada baskıdan koku geliyor.

Korkarak biniyorum firma yetkilerine sesleniyorum bu arızalı ve hatalı debriyajı sil baştan yeni bir sistemle değiştirsinler. Bu kadar duyarsız olmasınlar 20000 TL verdim. 0 araba böyle olur mu? Garantiyi 7 yıla çıkaracaklarmış. Önce bu hatalı ve arızalı araçları servise çağırıp üç günde bozulmayacak sağlam bir baskı balata taksınlar. Yetkililerden cevap bekliyorum.



HONDA Araç İki Defa Baskı Balata Yedi!

2008 yılında İzmir'deki bayiden Honda Civic 1. 8 i-shift araba aldık. Teslim alırken bayi hiçbir şekilde aracın şehir içine manüel kullanılması gerektiğinden söz etmedi. 20. 000 km'de araç baskı balata yedi ve değiştirdik.

İstanbul Gaziosmanpaşa'daki servis kullanım hatası dedi ve 1500 TL civarında bir para ödedik. Bundan sonra aracı kesinlikle otomatik kullanmadı. Hep manüel kullanılmasına rağmen 5. 000 km sonra benzer şikâyetlerimiz başladı.

Yeniden aynı servise götürdüğümüzde yine kullanım hatası diyorlar ve ücret ödememiz isteniyor. Aracın plakası 35 ** Burada merak ettiğim iki şey var;

1- Aracı teslim alırken kullanımı hakkında eksik bilgilendirme olduğu halde nasıl kullanıcı hatası olur?

2- Baskı balata değiştikten sonra kesinlikle uygun şekilde kullanılmış bir araç 5. 000 km’de nasıl baskı balata yer?*
 

erdem2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ara 2010
Mesajlar
1,622
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Farklı Markalardan Gelen Baskı Balata Sorunları

en bahtsızda Renault 3 Sport Tourer kullanıcısıymış adam aldığına alacağına pişman olmuş
 

GöKHaN2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
912
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Farklı Markalardan Gelen Baskı Balata Sorunları

Yani her arçta olabilcek sorunlar.Opele haz bir özellik değil.Opel olupta arızalanmaz diyemeyiz. :)
 

çellocu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2011
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Farklı Markalardan Gelen Baskı Balata Sorunları

Eniştemin başına da gelmişti 2004 sıfır palio aracında baskı balata değişmişti 
 
D

deathburn

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Farklı Markalardan Gelen Baskı Balata Sorunları

Her araçta olabiliyor malesef böyle sorunlar.Şükretmek lazım ki araç son hızda kontrolden çıkıp başka olaylara sebebiyet verebilirdi
 
Üst