corsa d yağ soğutucu

yolcu79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Haz 2007
Mesajlar
186
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.3 corsa d aracımda yağ kacağı tespit ettim herzaman götürdüğüm ustaya götürdüm lifte kaldırıp baktı yağ soğutucu diğer adıyla yağ eşanjörün de kacak var değişmesi lazım dedi 400 tl malzeme 100 tl işcilik dedi bana cok pahalı geldi sonra yol üzerindeki yetkili servise gidip sadece parcanın fiyatını sordum 280 tl dedi sonra netten parcayı inceledim bunda sadece gördüğüm kacıra bilecek alanda oring olduğu bunun değişmesiyle kaçak giderilmezmi yada komplemi değişmesi gerekiyor.
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.3 corsa d aracımda yağ kacağı tespit ettim herzaman götürdüğüm ustaya götürdüm lifte kaldırıp baktı yağ soğutucu diğer adıyla yağ eşanjörün de kacak var değişmesi lazım dedi 400 tl malzeme 100 tl işcilik dedi bana cok pahalı geldi sonra yol üzerindeki yetkili servise gidip sadece parcanın fiyatını sordum 280 tl dedi sonra netten parcayı inceledim bunda sadece gördüğüm kacıra bilecek alanda oring olduğu bunun değişmesiyle kaçak giderilmezmi yada komplemi değişmesi gerekiyor.

bir kaç ay önce ben değiştirdim, internetten opel gm sitesinden 170 lira civarında indirimli olarak parçayı aldım.
değişimi basit, işçilik olarak arkadaşa 30 lira civarında para verdim.
parçanın değiştirmesi tavsiye ediliyor. tamiri biraz riskli, oring patlar ya da yırtılırsa yağ tamamen suya karışır ve ya yolda kalır ya da fark etmezsen iş yatak sarmaya kadar gider diye düşünüyorum. zaten tek oring bulamazsın belki esanjör kısmını bulabilirsin.
bu parçanın yan sanayisini bile tavsiye etmiyorlar, sebebi riskli bir parça olması.
ben de değiştirmeden önce sormuştum yetkili serviste yeğenim var sana 425 liraya değiştiririz dayı demişti ben yarı parasına orjinal parça alıp değiştirtttim.
 

yolcu79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Haz 2007
Mesajlar
186
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bir kaç ay önce ben değiştirdim, internetten opel gm sitesinden 170 lira civarında indirimli olarak parçayı aldım.
değişimi basit, işçilik olarak arkadaşa 30 lira civarında para verdim.
parçanın değiştirmesi tavsiye ediliyor. tamiri biraz riskli, oring patlar ya da yırtılırsa yağ tamamen suya karışır ve ya yolda kalır ya da fark etmezsen iş yatak sarmaya kadar gider diye düşünüyorum. zaten tek oring bulamazsın belki esanjör kısmını bulabilirsin.
bu parçanın yan sanayisini bile tavsiye etmiyorlar, sebebi riskli bir parça olması.
ben de değiştirmeden önce sormuştum yetkili serviste yeğenim var sana 425 liraya değiştiririz dayı demişti ben yarı parasına orjinal parça alıp değiştirtttim.
Aracı yetkili servise götürdüm orada incelediler yağ filtresinin o ringinden kacırdığını söyleyit fitreyi değiştirdiler bakalım bir süre takip edicem kacak olacakmı şöyle birşey daha sorayım sabah yada uzun süre duruşlardan sonra ilk calıştırmada yağ lambası motor calıştıktan 3 s.n sonra sönüyor benim araçta sizinkindede böylemi acaba şüphelenip orjinal yağ filtresi ve müşürü değiştirdim sonuç yine aynı ama araç bir sefer calıştıktan sonra normale dönüyor
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracı yetkili servise götürdüm orada incelediler yağ filtresinin o ringinden kacırdığını söyleyit fitreyi değiştirdiler bakalım bir süre takip edicem kacak olacakmı şöyle birşey daha sorayım sabah yada uzun süre duruşlardan sonra ilk calıştırmada yağ lambası motor calıştıktan 3 s.n sonra sönüyor benim araçta sizinkindede böylemi acaba şüphelenip orjinal yağ filtresi ve müşürü değiştirdim sonuç yine aynı ama araç bir sefer calıştıktan sonra normale dönüyor

yağ soğutucu yağ kaçırırsa zaten motorun soğutma suyuna kaçırır ve yedek su kabının üzerinde ilk anda krem gibi beyaz bir jel oluşur, daha sonra beyaz jelin rengi yeşil yosun rengine döner.
parçanın bağlandığı yerden bir gevşeme veya bir darbeden dolayı delik gibi bir şey oluşmadı ise ki bu çok çok düşük bir ihtimal zaten dışarıya yağ sızıntısı olacağını zannetmiyorum.
benim yağ lambası da yaklaşık 2-3 saniyede sönüyor, bir aralar benim de kafama takılmıştı ama normal.
aracında hangi yağ var bilmiyorum ama 0-40, 5-40 gibi tam sentetik yağ olursa 1 sn. gibi daha erken sönüyor.
o da yağın ince ve tem sentetik olmasından dolayı daha çabuk yağlama yaptığı için.
 

yolcu79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Haz 2007
Mesajlar
186
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yağ soğutucu yağ kaçırırsa zaten motorun soğutma suyuna kaçırır ve yedek su kabının üzerinde ilk anda krem gibi beyaz bir jel oluşur, daha sonra beyaz jelin rengi yeşil yosun rengine döner.
parçanın bağlandığı yerden bir gevşeme veya bir darbeden dolayı delik gibi bir şey oluşmadı ise ki bu çok çok düşük bir ihtimal zaten dışarıya yağ sızıntısı olacağını zannetmiyorum.
benim yağ lambası da yaklaşık 2-3 saniyede sönüyor, bir aralar benim de kafama takılmıştı ama normal.
aracında hangi yağ var bilmiyorum ama 0-40, 5-40 gibi tam sentetik yağ olursa 1 sn. gibi daha erken sönüyor.
o da yağın ince ve tem sentetik olmasından dolayı daha çabuk yağlama yaptığı için.
Benim aracta kacak dısarıya doğru idi oda filtreden olduğu söylendi ama senin söylediğinde cok mantıklı aracta mobil 5/30 tam sentetik yağ var ilgi ve alakanıza teşekkürler
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim aracta kacak dısarıya doğru idi oda filtreden olduğu söylendi ama senin söylediğinde cok mantıklı aracta mobil 5/30 tam sentetik yağ var ilgi ve alakanıza teşekkürler

yağ filtresindeki kaçağın soğutucu ile ilgisi yok zaten. filtreyi düzgün sıkmadıkları için boğazındaki contadan yağ kaçırmıştır.
o filtreyi takan ustanın hatası.
 
Üst